Wywiady

To jest pyszne na każdą okazję!

Poniedziałek, 14 listopada 2022 HURT & DETAL Nr 11/201. Listopad 2022
Starannie wyselekcjonowane produkty z oferty Hochland Professional – sery twarogowe Cremette i Creamland mogą być doskonałą bazą dla cukierników. Rozmawiamy na ten temat z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska.
Skąd pomysł, aby inspirować cukierników produktami Hochland?

Poszukiwanie nowych okazji i nowych odbiorców jest wpisane w nasze DNA. Chcemy docierać z naszą różnorodną ofertą produktową do możliwie jak najszerszego grona konsumentów. Chcemy inspirować cukierników i szefów kuchni przez prezentowanie nowych form i smaków, zgodnych z przewidywanymi trendami wśród profesjonalistów.

Jaki plan działania przyjęli Państwo w związku z tą ideą?

Komunikacja została skoncentrowana wokół serów twarogowych Hochland Professional – Cremette i Creamland – i ich zastosowania w cukierniach, kuchniach restauracyjnych i hotelowych oraz Pastry&Bakery. Podstawą idealnego deseru, ciasta, a także lodów może być ser. Sery twarogowe Cremette i Creamland są doskonałą bazą właśnie dla cukierników. Uczestniczyliśmy ostatnio, promując naszą ofertę, w targach Polagra 2022, które – jak co roku – odbyły się w budynku Międzynarodowych Targów Poznańskich. Ta prestiżowa impreza branży spożywczej zorganizowana była w dniach 26-28 września i cieszyła się dużym powodzeniem. Z całego świata przybyło kilkadziesiąt tysięcy profesjonalistów, śledzących trendy konsumenckie oraz poszukujących nowości i inspiracji. Byliśmy także na Kongresie Szefów Kuchni i Restauratorów, który odbył się 12 października w halach EXPO XXI w Warszawie. To największe spotkanie edukacyjne i biznesowe dla gastronomii w Polsce.

Co przygotowali Państwo na te wydarzenia?

Na stoisku Hochland Professional z półek apetycznym widokiem wabiły wykonane na bazie serów twarogowych Hochland serniki – pieczone w sposób tradycyjny oraz przygotowane na zimno, a także smakowite desery z kremami. Oczywiście można było skosztować tych specjałów. W małej witrynie chłodniczej znajdowały się desery, przeznaczone do degustacji dla gości. Do tych pyszności należał cały festiwal serników: sernik nowojorski pieczony na bazie sera Creamland, sernik na zimno z mango, sernik z kawałkami brownie, sernik marcepanowy oraz mini serniczki z zapiekanym serem na bazie sera Cremette. Zwiedzający byli pod ogromnym wrażeniem doznań smakowych, których doświadczyli. Zachwalali też tartaletki z kremem patissiere na bazie Creamland w różnych wersjach smakowych i warstwowe shoty z musem owocowym i crunchy.

Która propozycja najbardziej przypadła do gustu odwiedzającym?

Absolutnym hitem okazały się lody! Oprócz popularnych płynnych surowców mlecznych mamy przecież do dyspozycji całą gamę produktów przerobu mleka w postaci mniej lub bardziej stałej, jak różne rodzaje serów. Niektóre z nich, w tym właśnie Cremette i Creamland, są z powodzeniem stosowane w lodach. Ich nowe, zwiastujące trendy roku 2023, trzy warianty smakowe Cremette i dwa warianty Creamland, budziły bardzo pozytywne zaskoczenie. Popularnością cieszyły się też lody bezcukrowe, lody serkowe i rabarbarowe oraz śmietankowe z czarnym bzem. Naprawdę było w czym wybierać i każdy znalazł coś, co zaspokoiło jego gusta smakowe.

Czyli Hochland został kreatorem lodowych trendów?

Dokładnie tak! Naszym ambasadorem został Mariusz Górecki – cukiernik młodego pokolenia, finalista prestiżowego konkursu Chocolate Chef Competition oraz zwycięzca Lodziarskich Mistrzostw Polski. Idąc za ogólnoświatowym trendem włączania do zastosowań cukierniczych smaków, które do tej pory były zarezerwowane wyłącznie dla kuchni wytrawnej, zaprezentowaliśmy sześć nowatorskich smaków lodów, które Mariusz Górecki przygotowywał na bieżąco. Goście mogli skosztować lodów o śmietankowej bazie Cremette przekładanych konfiturą ze świeżej figi lub sernikowych lodów z konfiturą z owoców czarnego bzu. Dużym powodzeniem cieszyły się także lody serkowe ze świeżą bazylią i orzeszkami pinii, które można podawać w formie deseru, jak również jako oryginalne uzupełnienie dania wytrawnego, np. kremu z pieczonych pomidorów lub ryby z grilla. Połączenie gorącego dania z zimnymi lodami jest niezwykle efektowne i coraz częściej stosowane wśród szefów kuchni. Kolejnym interesującym smakiem były lody z ogórkiem i aromatem dżinu – to orzeźwiające i oryginalne połączenie może być elementem autorskiego deseru w karcie restauracyjnej albo podstawą nietypowej przystawki. Paletę lodowych smaków uzupełniły lody imbirowe oraz lody z czekoladą origin 75% z Ameryki Środkowej.

Dziękuję za rozmowę.
Weronika Nowak



tagi: Hochland Polska , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,