Salami, nowy produkt Zakładów Mięsnych Silesia, debiutuje na rynku w praw-dziwie włoskim stylu: z pełnią aromatów Italii i emocjonującą szansą na rzymskie wakacje.
- Salami z roku na rok staje się w Polsce coraz popularniejszą wędliną. Badania pokazały, że nasi klienci są otwarci na nowe smaki i oczekują od Silesii, znanej z tradycyjnych i smacznych polskich wędlin, także nowych i nieco bardziej egzo-tycznych propozycji. Tym razem proponujemy naszym klientom pełny smak aromatycznego włoskiego salami i konkurs z podróżą do Włoch jako główną na-grodą – mówi Edyta Zębala, dyrektor marketingu Zakładów Mięsnych Silesia.
Rosnącą popularność salami w Polsce potwierdzają także dane z wyszukiwarek internetowych, pokazując jednocześnie pełne połączenie salami z innymi wło-skimi przysmakami. Z roku na rok popularność wyszukiwania hasła „pizza z sa-lami” wzrosła o ponad 20 procent, to porównanie danych z września 2021 i września tego roku.
Samo salami ma swoje korzenie w dalekiej przeszłości. Niektórzy sądzą, że se-kret przygotowywania salami pochodzi nawet od Etrusków, zaś z przekazów starożytnych historyków wynika, że produkty zbliżone do dzisiejszego salami cieszyły się wielką popularnością wśród żołnierzy imperium rzymskiego. Legio-niści cenili je nie tylko ze względu na smak, któremu trudno się oprzeć, ale i ze względów praktycznych: salami przez długi czas nie traci świeżości.
Tyle o historii, przecież na polskim rynku liczy się nie tylko historia, tradycja i smak, ale także pochodzenie wędliny. Z badań opublikowanych w tym roku
wynika, że ponad połowa Polaków uważa, że krajowe mięso, wędliny i przetwo-ry mięsne są lepsze od produktów zagranicznych. Eksperci zwracają zaś uwagę, a eksperci oceniają, że trend patriotyzmu zakupowego od lat przybiera na sile. Dla tej grupy polskie salami o prawdziwie włoskim smaku może okazać się szczególnie atrakcyjne. Salame di Roma jest sprzedawane zarówno w batonach jak i w plastrach.
- Część klientów, wybiera w sklepach najwygodniejsze niewielkie porcje, inni, zwłaszcza robiący zakupy dla całych rodzin, są przywiązani do tradycyjnej for-my. Dlatego do sklepów równocześnie trafia nasze salami pod obiema posta-ciami – mówi Edyta Zębala.
Przy okazji wprowadzenia na rynek Salami Di Roma, Zakłady Mięsne Silesia, producent wędlin Duda Nasze Polskie i produktów Z Kurnej Półki, proponuje wielbicielom salami udział w konkursie, w którym główną nagrodą jest podróż do Rzymu. Jak zdobyć nagrodę? Wystarczy opisać idealną podróż o Włoch i nie zapomnieć o wklejeniu zdjęcia paragonu, który poświadczy, że w naszym koszy-ku znalazło się właśnie Salame di Roma! City break w Rzymie zorganizuje biuro Itaka. Informacje o konkursie oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na stro-nie
www.diroma.pl.