Kompania Piwowarska w zeszłym roku zadebiutowała na rynku piw bezalkoholo¬wych wprowadzając LECHa Free. W życiu bardzo często zdarzają się sytuacje, w których konsumenci chcą się bawić i spędzać czas przy piwie, jednak nie mogą pozwolić sobie na wypicie alkoholu - wtedy najodpowiedniejszym wyborem jest piwo bezalkoholowe - informuje Tomasz Kanton, specjalista ds. brand PR w Kompanii Piwowarskiej S.A. LECH Free jest takim rozwiązaniem – ofertą dla tych, którzy nie chcą rezygnować z orzeźwiającego smaku piwa i pozytywnych emocji, jakie wzbudza tradycyjne piwo. LECH Free ma wyśmienity smak, który odróżnia go pozytywnie od większości konkurencyjnych produktów bezalkoholowych dostępnych na naszym rynku.
Generalnie pytanie brzmi: Jak zdefiniować rynek piw niskoalkoholowych - czy obejmuje on piwa z zawartością alkoholu do 1,2%, czy może do 4,9%?
My na swoje potrzeby dzielimy rynek na dwa segmenty: piwo bezalkoholowe z zawartością alkoholu do 1,2% i segment piw light, czyli piwa z zawartością alkoholu od 1,3% do 4,9% alkoholu - informuje Magdalena Wesołowska, brand manager marki Karmi w Carlsberg Polska.
W chwili obecnej rynek piw bezalkoholowych, jest niewielki, aczkolwiek obserwujemy wzrost konsumpcji tego rodzaju piw. Jest to głównie związane z coraz powszechniejszym trendem prowadzenia zdrowego i aktywnego trybu życia. Firma CARLSBERG posiada w swojej ofercie piwo bezalkoholowe – Karmi, które jest swoistą ikoną piwa bezalkoholowego, a także niekwestionowanym liderem w tym seg¬mencie (94% udziałów ilościowych, czerwiec 2007) - dodaje Magdalena Wesołowska.
Mamy również segment piw typu light o zawartości alkoholu od 1,3 do 4,9%, zdecydowanie większy, niż w przypadku piw bezalkoholowych, choć z pewnością nie jest to segment, który miałby szansę zdominować rynek. Ponieważ przedział zawartości alkoholu w przypadku piw light jest znaczny, „wpadają” do tego segmentu zarówno normalne piwa jasne pełne, jak i smakowe. Jest to segment piw z wyższej półki, zdecydowanie droższych, dlatego prawdopodobne jest, że będzie się on rozwijał wraz z bogaceniem się społeczeństwa.
Grażyna Łojko
Prezes Zarządu Perła – Browary Lubelskie S.A.
Segment piwa bezalkoholowego/niskoalkoholowego nie jest duży, ale jego rola wzrasta wraz ze zmianą postaw konsumentów, czyli aktywnym trybem życia i coraz częstszymi podróżami.
Obecnie konsumenci wybierają piwo zależnie od nastroju czy okoliczności, w których będą je spożywać: inne piwo piją w domu przed telewizorem, a inne w barze, przy ognisku, na imprezach itp. Piwa bezalkoholowe są doskonałą alternatywą dla kierowców, będących smakoszami złocistego trunku.
Perła – Browary Lubelskie S.A. od dawna wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów właśnie z tego segmentu. Od lat w swej ofercie posiada piwo bezalkoholowe, wcześniej produkowane pod nazwą Karmel, a od 2005 roku w nowym opakowaniu i atrakcyjnej szacie graficznej o wdzięcznej nazwie Carmèll. Jestto piwo ciemne, zawierające zaledwie 0,4% alkoholu, produkowane m.in. z kompozycji słodów karmelowych, brązujących i jasnego słodu typu pilzneńskiego. Dzięki tym naturalnym składnikom, piwo charakteryzuje się głęboką ciemną barwą z odcieniem czerwieni i przyjaznym aromatem.
Naturalna nuta chmielu aromatycznego o szlachetnej goryczy jak również wysokie wysycenie dwutlenku węgla powodują zharmonizowanie smaku tego piwa, co wyróżnia
tagi: lech free,carl;sberg,kompania piwowarska,perła,żywiec,bezalkoholowe,niskoalkoholowe piwo, ,
Fundacja Polska Bezgotówkowa sprawdziła, jak zmieniają się...
Perspektywa wzrostu cen w znacznym stopniu determinuje plany...
Według badania Grupy Offerista, w zeszłym roku najwięcej...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...