Kategorie produktów

Energia w płynie

Poniedziałek, 03 września 2007 HURT & DETAL Nr 8 (18) / 2007
Rynek napojów energetycznych - w Polsce określanych przez konsumentów jako napoje energetyzujące - przeżywa od ponad roku bardzo dynamiczny rozwój, w każdym kanale dystrybucyjnym. Dynamika całej kategorii przekracza ponad 130% rok do roku i będzie się jeszcze utrzymywać przez co najmniej trzy lata. Rośnie sprzedaż energy drinków i napoi izotonicznych. Dynamika jest spowodowana znaczącym obniżeniem cen.

Na rynku „energetyków” do 2004 roku generalnie „królowała” puszka o pojemności 0.25l. Nasza firma - Energy Trade Sp. z o.o. - producent ICE COOLA, wprowadziła jako pierwsza większe opakowania, tzw. ”cateringowe” typu PET o pojemności 1 litra i 0,5 litra w bardzo atrakcyjnej cenie - informuje Jacek Babicz, prezes zarządu.
W latach 2005 - 2006 następuje wzrost sprzedaży napojów w takich właśnie opakowaniach. Dzisiaj cieszą się ciągle rosnącym popytem. Gwałtownie rośnie również sprzedaż energy drinków w tradycyjnym opakowaniu, czyli puszce, której cena jednostkowa na rynku spadła już poniżej 3 zł.
Wraz z rozwojem tej kategorii produktów, pojawia się na rynku coraz większa konkurencja. Jest jeszcze miejsce na tym rynku dla następnych producentów; ale tak naprawdę będą się liczyli tylko ci, którzy zadbają o dystrybucję oraz zwiększenie znajomości swojej marki na rynku.
Dla producentów chcących mieć znaczący udział w tej kategorii, bardzo ważny jest rozwój sprzedaży i dystrybucji w handlu tradycyjnym, który w Polsce nadal ma przeważające znaczenie w strukturze rynkowej. Oczywiście nie jest to łatwe i wymaga sporych nakładów finansowych
W sposób znaczący zmieniają się udziały rynkowe poszczególnych producentów. Bardzo mocno spadły udziały Red Bulla na korzyść polskich marek. Rosną też udziały marek własnych.
Nowością na rynku napoi energetycznych jest ENERGY LIVE. Jak zapewnia Justyna Latos, specjalista ds. marketingu z Centrum Handlowego „PIK” - dystrybutora ENERGY LIVE - jest to napój, który wypływa z potrzeby naszych czasów. Tam gdzie liczy się szybkość działania, skuteczność i koncentracja na najwyższym poziomie, tam właśnie jest niezastąpiony. Stworzyliśmy specjalne, modne, nowoczesne, super wygodne opakowanie ENERGY LIVE w koorze błyszczącego złota .
Produkt przeznaczony dla tych, którzy ciężko pracują, uczą się, intensywnie odpoczywają i dobrze się bawią.
ENERGY LIVE wyróżnia się spośród pozostałych produktów z tego segmentu, zawartością guarany, która regeneruje siły dostarcza długotrwałej energii i ułatwia kontrolę nad wagą ciała.
Produkt dostępny jest w opakowaniach 0.38 lira i 1 litr.
Produkcją napojów energetyzujących w puszkach i butelkach zajmuje się również Firma Drinktech.
Jako pierwsza wprowadziła na polski rynek puszkę 0,33l typu sleek - zapewnia Jarosław Wolski z firmy Drinktech i dodaje, że posiada własny dział sprzedaży, dynamicznie się rozwija a oprócz własnych marek produkuje prywatne marki i świadczy usługi rozlewu dla odbiorców w kraju i za granicą. Podstawowe marki na rynku polskim to Truck, CTRL i Pitbull.

tagi: energy live,truck,pik,drinktech,ice cool,energy-trade ,