H&D: Jakie zmiany zaszły na rynku konserw mięsnych ciągu ostatnich lat? Jakich zmian możemy się spodziewać?
- W ujęciu całego rynku konserwy mięsne są kategorią względnie stabilną i póki co mało innowacyjną.
Z wyjątkiem podkategorii pasztetów i mielonek pakowanych w popularne obecnie miękkie, aluminiowe puszeczki konserwy konkurują głównie ceną, niestety kosztem ich jakości. Wydaje się, że w przyszłości kategoria konserw będzie ewoluować w kierunku dań gotowych zamykanych w innowacyjne, łatwe do otwierania aluminiowe puszki. Przyszłością tej kategorii może być również rozwój silnych marek, które pozwolą producentom zróżnicować się na rynku i zwiększyć swoje marże.
H&D: Czy zauważają Państwo sezonowość w sprzedaży swoich produktów np. w okresie letnim czyli okresie biwaków, wyjazdów turystycznych, wycieczek …?
- Konserwy mięsne oraz pasztety w puszkach wykazują wyraźną sezonowość w okresie letnim. Na miesiące od maja do sierpnia przypada prawie 60% sprzedaży tej kategorii. Wyjątkiem są konserwy Krakusa, które dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu nie ulegają sezonowości w takim stopniu jak konserwy z niskiej półki typu turystyczna, biwakowa itp. Konserwy Krakusa są postrzegane jako mięsne przysmaki wysokiej jakości, które spożywa się w warunkach domowych na kanapki lub nawet jako element dań np. zapiekanki, niezależnie od pory roku.
H&D: Czy planują Państwo rozszerzenie swojego asortymentu o nowe produkty?
- Najbardziej dynamicznie rozwijającą się grupą produktową w obrębie kategorii konserw mięsnych w ofercie Animeksu są konserwy marki Krakus. Linia konserw Krakusa regularnie uzupełniana jest o nowe produkty. I tak, do podstawowej linii niedawno dołączyły mielonki smakowe: z pieprzem i z papryką oraz wołowina w sosie własnym. Absolutną nowością pod marką Krakus są również ostatnio wprowadzone na rynek dwa najwyższej jakości pasztety w puszkach: drobiowy i wieprzowy. Zainaugurowaliśmy tym samym istnienie marki Krakus w tym segmencie produktowym.
H&D: Jaką pozycję zajmuje Państwa firma w segmencie konserw mięsnych?
- W ostatnim okresie poświęciliśmy wiele uwagi w rozwój dystrybucji naszych konserw oraz wprowadziliśmy szereg nowości, które cieszą się coraz większym uznaniem wśród konsumentów. Dzięki tym działaniom udział w tym segmencie Animeksu powiększył się w stosunku do roku ubiegłego i wciąż rośnie. Dzięki marce Krakus, jednej z najbardziej cenionych marek mięsnych w Polsce, udało nam się uciec od zaciekłej konkurencji cenowej, która cechowała tą kategorię, tworząc nową jakość na tym rynku i repozycjonując w świadomości konsumentów konserwy mięsne.
tagi: krakus,wywiad,konserwy ,
Fundacja Polska Bezgotówkowa sprawdziła, jak zmieniają się...
Perspektywa wzrostu cen w znacznym stopniu determinuje plany...
Według badania Grupy Offerista, w zeszłym roku najwięcej...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...