Aby zachęcić konsumentów do zdrowszego trybu życia i odpowiedzieć na rosnące potrzeby w zakresie zdrowia, PepsiCo planuje istotne zmiany w formułach produktów w swoich wiodących markach żywności i napojów sprzedawanych na największych rynkach:
- zwiększenie liczby produktów pełnoziarnistych, owoców i warzyw, orzechów, ziaren
i posiłków niskotłuszczowych,
- redukowanie o 25% przeciętnej zawartości sodu w porcji w wiodących markach żywności do 2015 r.,
- zmniejszenie o 25% przeciętnej zawartość cukru w porcji w wiodących markach napojów do 2020 r.,
- zmniejszenie o 15% przeciętnej zawartości kwasów tłuszczowych nasyconych w porcji w wiodących markach żywności do 2020 r.
"Zobowiązania PepsiCo są już obecnie realizowane. Jeszcze w 2010 roku otworzymy centrum badawcze warte 20 milionów euro, którego zadaniem będzie opracowywanie nowych receptur przekąsek odpowiadających na potrzeby europejskich konsumentów. Usunęliśmy z formuł produktów konserwanty, sztuczne barwniki i sztuczne aromaty. Nie reklamujemy i nie sprzedajemy produktów dzieciom poniżej 8 lat" - mówi Małgorzata Skonieczna, Dyrektor External Communications, Europe Division, PepsiCo.
PepsiCo jest jednym z 10 wiodących producentów żywności i napojów, którzy podpisali globalne zobowiązanie do działań na rzecz strategii w zakresie diety, aktywności fizycznej i zdrowia "Global Commitment to Action on the Global Strategy on Diet, Physical Activity and Health", przedstawionej Światowej Organizacji Zdrowia w 2008 r.
Poniżej wybrane zobowiązania przyjęte przez PepsiCo:
- w dziedzinie zdrowia i zrównoważonego rozwoju społecznego: informacja o zawartości kalorycznej i składnikach odżywczych zamieszczona na opakowaniach żywności i napojów do 2012 r.; wycofanie sprzedaży bezpośredniej napojów z zawartością cukru w szkołach podstawowych i średnich do 2012 r.,
- w dziedzinie ekologii: zmniejszenie wagi wykorzystywanych opakowań o 160 000 ton, co pozwoli
na zmniejszenie liczby składowanych odpadów o 454 000 ton do 2012 r.; eliminacja wytwarzania odpadów komunalnych w zakładach produkcyjnych PepsiCo, redukcja absolutnej emisji gazów cieplarnianych w globalnej działalności PepsiCo,
- w dziedzinie rozwoju środowiska pracy: rozwój bezpiecznego miejsca pracy poprzez redukcję wypadków w pracy i wdrażanie dobrych praktyk w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa pracy, unifikacja działań charytatywnych firmy za pośrednictwem Fundacji PepsiCo.
"Globalne cele firmy mają ścisłe przełożenie na nasze działania na rynku polskim. W 2010 r. zakończymy modernizację zakładu Frito Lay w Grodzisku Mazowieckim. Dzięki modernizacji fabryk ograniczymy ich wpływ na środowisko, będziemy także mogli produkować nowe, doskonalsze produkty, których formuła dostosowana jest do zmieniających się oczekiwań konsumenckich. W lutym wprowadziliśmy chipsy Lay's Prosto z Pieca o mniejszej o 70% zawartości tłuszczu, w porównaniu do smażonych chipsów ziemniaczanych. Te działania pokazują, że firma PepsiCo jest zdeterminowana, aby stale dostarczać lepszą i zdrowszą żywność i napoje swoim konsumentom" - mówi Małgorzata Skonieczna.
Więcej informacje o globalnym programie w zakresie żywienia, ekologii i rozwoju środowiska pracy PepsiCo's pod adresem http://www.pepsico.com/thepromise.
(Aleksandra Syrtów)
W tym roku Browar Okocim świętuje 180-lecie istnienia. Z tej...
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Grupa wypracowała stabilne wyniki finansowe na poziomie 287,4...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...