Głównym elementem 6. edycji programu były trzy filmy edukacyjne nt. „trzeźwego myślenia” za kierownicą z udziałem ambasadorów akcji. Wspierająco prowadzono, działania w mediach społecznościowych. Natomiast punktem wyjścia do rozmów były wyniki ogólnopolskiego badania opinii „Jazda Polaków na podwójnym gazie”, przeprowadzonego w maju br. Badanie wykazało, że mimo poprawy sytuacji i wysokiej świadomości Polaków na temat zagrożeń, jakie niesie wsiadanie za kierownicę pod wpływem alkoholu, nadal zdarzają się tego typu sytuacje. Potwierdza to, że istotna jest nieustanna edukacja i promocja odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.
O ważnych tematach zawsze trzeba rozmawiaćW tym roku program „Trzeźwo myślę” wspierali: aktorka – Dominika Gwit-Dunaszewska, Marek Konkolewski – ekspert ds. ruchu drogowego, Marcin „Borkoś” Borkowski – ratownik medyczny oraz Edyta Bartosiak – instruktor nauki jazdy. Rozmowy prowadzone za kierownicą samochodu, obalały wiele mitów wciąż funkcjonujących w polskim społeczeństwie, a związanych z jazdą po alkoholu. Ambasadorzy dzielili się swoimi doświadczeniami, poruszyli kwestie naszych praw i obowiązków na drodze, gdy spotkamy pijanego kierowcę. Nie zabrakło również dyskusji o współodpowiedzialności pasażera za bezpieczeństwo na drodze.
Eksperci zachęcali do odpowiedzialnego podejścia do konsumpcji alkoholu a w sytuacji, gdy jesteśmy kierowcą do bezwzględnego i całkowitego wstrzymania się od jego picia. Nie straszyli, nie moralizowali. Przyjęli narrację bazującą na pozytywnych przekazach i budowaniu pozytywnych wzorców wartych naśladowania. Skłaniali do refleksji nad postępowaniem i odwagi obywatelskiej, w granicach rozsądku i z dbałością o własne bezpieczeństwo.
„Trzeźwo myślę” w liczbachProgramowi „Trzeźwo Myślę” towarzyszyły klasyczne działania media relations. W mediach pojawiło się 1461 publikacji o łącznym zasięgu 1 mln 171 tys. Przekazy „Trzeźwo myślę” obecne były również na monitorach metra, towarzysząc warszawiakom w ich codziennych podróżach – dzięki czemu dotarły do prawie 4 milionów osób.
- Program „Trzeźwo myślę” ma uzmysłowić konsumentom, że trzeźwe myślenie i podejmowanie odpowiedzialnych decyzji, jeśli chodzi o konsumpcję alkoholu jest niezwykle ważne dla jakości i pełni życia. Edukacja, budowanie „mody” na odpowiedzialne podejście do alkoholu, tolerancji dla tych, którzy odmawiają go w niektórych sytuacjach oraz brak akceptacji dla nierozsądnej konsumpcji to podstawa do trwałych pozytywnych zmian – podkreśla Teresa Aldea, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju, Carlsberg Polska.
Patronat nad programem „Trzeźwo myślę” objął Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Warszawie, a partnerem merytorycznym zostało „Partnerstwo dla bezpieczeństwa drogowego”. Kolejna edycja już za rok.
Zachęcamy do odwiedzenia strony
www.trzezwomysle.com oraz śledzenia profilu FB
Carlsberg Polska.
Źródło: Carlsberg Polska
Fot: Carlsberg Polska