„Dziś jesteśmy jedną z czołowych sieci sklepów w kraju” – o działaniach, dzięki którym sieć wzmacnia swoją pozycję opowiada Mirosław Wawryszczuk, Członek Zarządu, Dyrektor sprzedaży i marketingu Stokrotki.
Jak przebiega realizacja strategii budowania pozycji na rynku?
Liczba otwieranych przez nas sklepów w ostatnich latach pokazuje bardzo dynamiczne tempo rozwoju Stokrotki. Dzisiaj jesteśmy jedną z czołowych sieci w kraju. Ważne jest dla nas konsekwentne zwiększanie liczby placówek w całej Polsce i utrzymanie szybkiego tempa wzrostu. Jednocześnie niezmiennie stawiamy na elementy, dzięki którym możemy się rozwijać – bogaty asortyment, doskonałą jakość, świetne promocje oraz bliskość naszych sklepów i wygodę zakupów.
Na jakim obecnie etapie są fuzje i przejęcia sieci? Ile placówek dołączy do Was jeszcze w tym roku?
Stokrotka podpisała umowę przejęcia 14 sklepów spożywczych, działających w województwie mazowieckim. Transakcja ma zostać zrealizowana do końca 2022 roku z zastrzeżeniem spełnienia warunków określonych w umowie. Co roku otwieramy mniej więcej 100 nowych placówek w całej Polsce. W tym roku planujemy, że będzie ich około 150. Na pewno już niedługo będziemy więc otwierać nasz 900. sklep i zbliżymy się do powstania 1 000. Stokrotki.
Jakie rozwiązania wprowadzacie w sklepach stacjonarnych?
Chcemy być jak najbliżej naszych klientów i odpowiadać na ich zmieniające się potrzeby. Dlatego pracujemy obecnie nad wieloma udogodnieniami. Stawiamy m.in. na rozwój produktów marki własnej, łączącej dwa ważne dla nas elementy – wysoką jakość i atrakcyjną cenę.
W tym roku uruchomiliście aplikację mobilną Nasza Stokrotka. Jakie daje możliwości? Czy klienci sklepów chętnie z niej korzystają?
Aplikacja Nasza Stokrotka daje wiele możliwości korzystania z tańszych zakupów. Można w niej znaleźć produkty objęte specjalnymi cotygodniowymi ofertami promocyjnymi i kupony jednorazowe pozwalające na tańszy zakup wybranych artykułów. Dzięki naszemu rozwiązaniu można też uczestniczyć w korzystnym programie lojalnościowym opartym na zbieraniu płatków za dokonywane zakupy. Zebrane płatki umożliwiają zakup produktów w wyjątkowo niskich cenach – nawet za 1 grosz. Cieszymy się, że rozwiązanie Stokrotki podoba się klientom, o czym świadczą wysokie oceny aplikacji w Google Play i App Store oraz stale rosnąca liczba użytkowników.
Uruchomienie w Lublinie pierwszego magazynu dedykowanego zakupom online jest kolejnym ważnym krokiem w rozwoju działalności. Jak działa magazyn? Czy planowane są kolejne dark store’y?
Systematycznie rozwijamy nasz sklep internetowy i wprowadzamy w nim nowe rozwiązania. W tym roku otworzyliśmy w Lublinie pierwszy magazyn dedykowany zamówieniom online. Dzięki temu zakupy zrobione w tym mieście i okolicznych miejscowościach są kompletowane w nowym magazynie i dostarczane z niego przez dedykowanych kurierów do wybranego przez klienta miejsca. Sprawia to, że są one realizowane jeszcze szybciej i wygodniej. Magazyn wygląda bardzo podobnie do stacjonarnego sklepu. Różnica polega na tym, że zakupy dla klientów kompletowane są przez naszych pracowników. W nowym magazynie zadbaliśmy o możliwość szerokiego i różnorodnego wyboru artykułów – tak jak w sklepie stacjonarnym. Dlatego w ofercie znajdują się m.in. świeże produkty z lady czy produkty mrożone. Dzięki temu zapewniamy klientom możliwość zrobienia kompleksowych i dużych zakupów.
Obecnie koncentrujemy się na docieraniu do coraz szerszego grona klientów z ofertą naszego sklepu internetowego. Działa on zarówno w modelu click&collect, pozwalającym na odbiór zakupów przez klienta w sklepie stacjonarnym, jak i w opcji z dostawą realizowaną przez kuriera. Dzisiaj dostarczamy w ten sposób zakupy do klientów już w kilkudziesięciu miejscowościach w Polsce, a w planach mamy uruchamianie kolejnych lokalizacji.
Aplikacja mobilna, sklep internetowy, pierwszy dark store – jakie będą kolejne kroki w rozwoju sieci?
Ważny jest dla nas dalszy rozwój każdego z tych projektów. Dlatego pracujemy nad nowymi funkcjonalnościami naszej aplikacji czy zwiększaniem zasięgu sklepu internetowego. Jednocześnie zajmujemy się także kolejnymi projektami, pozwalającymi nam być jak najbliżej naszych klientów.
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.