Wywiady

Kompletna oferta MediaMarkt dzięki dopasowanym usługom

Wtorek, 13 września 2022 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 09/199. Wrzesień 2022
Jednym z istotniejszych elementów budowania pozytywnych doświadczeń z marką i nowymi technologiami są usługi. O obecnej ofercie firmy opowiada Małgorzata Parzymies, Dyrektor Działu Usług w MediaMarktSaturn Polska.
MediaMarkt to nie tylko sprzedaż nowoczesnych urządzeń elektronicznych, ale też usługi. Jaki zakres tego typu wsparcia oferujecie klientom?

Największym atutem i wyróżnikiem MediaMarkt na rynku jest kompleksowe podejście do potrzeb i oczekiwań użytkowników nowoczesnej elektroniki. Nowe technologie dają szerokie możliwości, ułatwiają codzienne życie, ale ich obsługa i korzystanie ze wszystkich funkcji wiąże się często z wyzwaniami dla użytkowników. Jako specjalista wychodzimy naprzeciw tym potrzebom zapewniając klientom pełne wsparcie. Jednym z bardzo ważnych elementów budowania pozytywnych doświadczeń z marką i nowymi technologiami jest nasza oferta usług – najszersza i najbardziej kompleksowa na rynku.

Oferta dla komputerów i smartfonów obejmuje m.in. pierwsze uruchomienie, instalację oprogramowania, przegrywanie danych, a także dostosowanie sprzętu do potrzeb klienta. Odpowiedzią na zagrożenie atakami hakerskimi i oszustami jest ochrona za pomocą programów antywirusowych – jedna licencja może zabezpieczyć kilku urządzeń. Dla RTV oferujemy np. kalibrację obrazu TV czy instalację. Ochrona ekranu smartfonów i smartwatchów dostępna jest w wielu wariantach, m.in. antybakteryjnym, prywatyzującym czy chroniącym oczy. Sprzęty AGD możemy podłączyć do sieci gazowej, elektrycznej czy wodno-kanalizacyjnej. Wykonamy montaż urządzeń do zabudowy, przełożymy drzwi w lodówce, a nawet zapewnimy magazynowanie sprzętu RTV i AGD. Dla wszystkich rodzajów urządzeń dostępny jest także pakiet ubezpieczeniowy Gwarancja Plus, który pozwoli cieszyć się sprawnym sprzętem także po zakończeniu gwarancji producenta. Należy wspomnieć także o naprawach pogwarancyjnych czy usłudze najmu długoterminowego „RentMe”. Pełna oferta usług dostępna jest na naszej stronie mediamarkt.pl.

Które z usług dedykujecie przedsiębiorcom? Co cieszy się największą popularnością wśród klientów?

Dla przedsiębiorców liczy się przede wszystkim kompleksowość obsługi, dlatego w MediaMarkt otrzymują wsparcie dedykowanego opiekuna biznesowego. Zapewnia to tak oczekiwane profesjonalne doradztwo, szybką realizację wymaganego rozwiązania przy optymalnym dopasowaniu do potrzeb klienta B2B. Poza szeroką ofertą produktów i usług serwisowych oferujemy także odroczony termin płatności z maksymalnie uproszczoną procedurą. Kolejną formą wsparcia dla przedsiębiorców jest leasing – bardzo proste rozwiązanie bez dodatkowych wniosków i dokumentów. Nasza szeroka oferta daje praktycznie nieograniczone możliwości jeśli chodzi o korzystanie z technologii.

Czy jest możliwość dopasowania zakresu usług do zmiennych potrzeb kontrahentów?

Tak, rynek nieustannie się zmienia, a co za tym idzie zmieniają się warunki i potrzeby biznesowe firm. To dlatego tak ważne jest monitorowanie wymagań i oczekiwań klientów oraz odpowiednie dopasowanie oferowanych rozwiązań. Innowacja jest wpisana w nasze DNA, dlatego stale doskonalimy naszą ofertę usług. Zawsze chodzi przecież o jak najlepsze doświadczenia klientów i zaopiekowanie się ich potrzebami – również tymi, które dopiero się pojawiają.

Jak wygląda proces zamówienia konkretnych usług?

Wszystkie usługi są dostępne od ręki. Wiele z nich stanowi uzupełnienie oferty produktowej, razem tworząc kompletne, optymalne rozwiązanie. Kupując laptopa czy komputer klientom zależy zwykle, aby były one od razu gotowe do użytku. Dlatego w sklepie znajdą wiele modeli już skonfigurowanych, gotowych do pracy. Do wybranego sprzętu można również zamówić odpowiednią usługę, np. pierwsze uruchomienie, instalację oprogramowania, optymalizację, przegrywanie danych czy wiele form zabezpieczenia. Zapewnienie krótkich terminów realizacji usług dodatkowych jest jednym z priorytetów MediaMarkt. Do nowych urządzeń możemy kupić też dodatkowe ubezpieczenie. Jeżeli zdecydujemy się np. na zabezpieczenie ekranu później, użytkując już sprzęt, to możemy nadal to zrobić, jednak pewne usługi warto zaplanować już na etapie zakupu.

Czy planujecie rozszerzyć ofertę usług lub zmodyfikować obecne?

Tak, cały czas rozwijamy naszą ofertę, żeby zapewnić klientom indywidualnym i biznesowym jak najlepsze rozwiązania. Jako firma odpowiedzialna społecznie wspieramy ich także w prowadzeniu zrównoważonego stylu życia oferując usługi, które pozwalają oszczędzać zasoby naturalne. Są to m.in. wynajem długoterminowy smartfonów „RentMe”, naprawy pogwarancyjne, montaż paneli fotowoltaicznych czy zbiórka elektroodpadów. Chcąc ułatwić klientom odpowiedzialne decyzje zakupowe wprowadziliśmy na naszej stronie logo „BetterWay” dla produktów, które zostały ocenione przez niezależne organizacje testujące jako zrównoważone.

Dziękuję za rozmowę
Joanna Kowalska



tagi: MediaMarkt , sieć handlowa , sprzedaż , handel , konsument , usługi , oferta , RTV , AGD , elektronika , MediaMarktSaturn Polska ,