Wywiady

Trzy pytania do Krzysztofa Pakuły, Prezesa Zarządu w Grupie Chorten

Wtorek, 13 września 2022 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 09/199. Wrzesień 2022
Trzy pytania do Krzysztofa Pakuły, Prezesa Zarządu w Grupie Chorten kieruje Monika Książek.
Jakie są najważniejsze korzyści z nawiązania z Państwem współpracy franczyzowej?

Właściciele sklepów dołączając do Grupy Chorten zyskują znaną markę, pozostając jednocześnie niezależnymi w zarządzaniu własną placówką i personelem. Otrzymują preferencyjne warunki zakupu towaru niedostępne dla samodzielnych detalistów. To, co kupcy doceniają najbardziej, to wysokie bonusy retrospektywne od producentów. Łączą nas promocje gazetkowe, plakatowe i okazjonalne, ale nie dyktujemy całej polityki cenowej sklepu. Organizujemy także akcje produktowe na billboardach. Mocno inwestujemy w wygląd zewnętrzny sklepu dając partnerom bezpłatne obrandowanie placówki. Oferujemy również kompleksową pomoc w wyposażeniu sklepów i liczne szkolenia.

C zym wyróżnia się Państwa oferta franczyzowa?

Przede wszystkim zakładamy współpracę partnerską, więc nasza umowa podpisywana jest na czas nieokreślony z miesięcznym okresem wypowiedzenia bez żadnych sankcji finansowych. Od innych konceptów franczyzowych w kraju odróżnia nas to, że Grupa Chorten została założona przez samych właścicieli sklepów i naszym priorytetem jest wsparcie rodzimych detalistów. Nie jesteśmy powiązani z konkretnym dystrybutorem, który narzuca swoje warunki zakupowe. Dajemy bezkonkurencyjne warunki handlowe, ponieważ Grupa Chorten przekazuje zdecydowaną większość środków od producentów do właścicieli sklepów. Wyróżnia nas też transparentność – kupcy mają wgląd we wszystkie umowy handlowe. Ważnym rozwiązaniem jest także innowacyjna platforma B2B cały czas rozbudowywana o kolejne funkcjonalności zgodnie z potrzebami właścicieli sklepów.

Czy franczyza dotyczy określonych rodzajów placówek?

Obecnie w Grupie Chorten mamy już blisko 2500 sklepów partnerskich w całym kraju. Dołączają do nas zarówno placówki już od lat funkcjonujące na rynku – zarówno niezależne, jak i takie, które szukają innego modelu współpracy z siecią. Są też młodzi przedsiębiorcy, którzy dopiero planują uruchomienie nowego sklepu. Współpracujemy ze sklepami ogólnospożywczymi w różnych formatach – od sklepu w typie marketu, po mniejsze osiedlowe placówki. W grupie działają także sklepy specjalistyczne – alkoholowe i mięsne. Rozwijamy się w oparciu o współpracę z naszą centralą, jak również spółki regionalne: Chorten Mazowsze, Chorten Radom, Chorten Północ, Chorten PD oraz Elita Kupców.



tagi: Grupa Chorten , sieć handlowa , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , rynek FMCG , przemysł spożywczy ,