Wywiady

Henkel - Chemiczna czystość w każdym domu

Środa, 17 sierpnia 2022 HURT & DETAL Nr 08/198. Sierpień 2022
Innowacyjne produkty, ekologiczne podejście i najwyższa jakość. O aktualnych trendach i zmianach na rynku środków czystości opowiada Patricjus Ziecik, Dyrektor Marketingu Laundry & Home Care Henkel Polska.
Środki czystości i produkty do prania to kluczowe kategorie. Jak zmieniał się ten rynek w Polsce na przestrzeni lat?

Wśród produktów, które najszybciej rozwijają się na naszym rynku są kapsułki, proszki oraz żele do prania. Na szczególną uwagę zasługują kapsułki do prania – jest to segment, który stanowi niemalże połowę rynku środków czystości w Polsce. To nowoczesny, prosty i wygodny środek czyszczący o wysokim stężeniu i jakości czyszczenia oraz biodegradowalnej powłoce.

Jak pandemia wpłynęła na dynamikę tych kategorii? Jakie produkty zyskały na znaczeniu?

Cała kategoria środków do prania, podczas pandemii, była bardzo stabilna – w 2020 roku zanotowaliśmy lekki wzrost, a w 2021 niewielki spadek. Z subkategorii produktów do prania jedna znacząco się wyróżniała w tym czasie na tle innych, a były nią płyny do płukania – konsumenci przykładali większą wagę do tego, żeby ich ubrania nie tylko ładniej pachniały, ale także były delikatniejsze i bardziej miękkie.

W obecnej chwili w Polsce obserwujemy silne zainteresowanie kapsułkami i żelami do prania. Warto jednak zaznaczyć, że choć klasyczny proszek został już przez nie dawno wyprzedzony, to ma on nadal swoich lojalnych zwolenników.

Jakie trendy są widoczne w branży? Jak odpowiada na nie Henkel Polska?

Aktualnym trendem wśród konsumentów jest zwracanie uwagi na chemiczną czystość, a tym samym zapewnienie bezpieczeństwa sobie i swojej rodzinie. Drugim zauważalnym trendem jest większe kierowanie się efektywnością stosowanych produktów. Konsumenci coraz częściej decydują się sami stosować zasady ekologicznego postępowania w domu, jak chociażby pranie w chłodniejszej wodzie, a w tym wspomagają ich bardziej wydajne i skoncentrowane produkty.

Dla Henkla bardzo ważne jest działanie w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. Zarówno nasza oferta produktowa skierowana do konsumentów, jak i projekty, które prowadzimy wpisują się w nasze proekologiczne założenia i troskę o planetę. Obecnie na polskim rynku oferujemy linię proekologicznych produktów Pro Nature. Odznaczają się one zarówno przyjaznymi formułami, jak i opakowaniami produkowanymi często w 100% z tworzyw pochodzących z recyklingu, które spełniają wymagania certyfikatu Ecolabel.

Po jakie produkty najchętniej sięgają Polacy?

Konsumenci najczęściej sięgają po takie produkty, które zadowalają ich aktualne potrzeby. Wybór odpowiedniego produktu jest zawsze pochodną budżetu oraz własnych przekonań czy upodobań. Należy mieć na uwadze, że cena jest bardzo istotnym czynnikiem dla Polaków, a w testowaniu droższych nowości, często pomagają im liczne promocje, które są bardzo popularne w naszym kraju.

Środki czystości to niezbędne produkty w każdym domu. Czego oczekują od nich konsumenci?

Od środków czystości Polacy oczekują przede wszystkim skuteczności, dobrej jakości i efektywności. Kluczowe jest to, żeby produkt, którego używają nie tylko był wygodny w stosowaniu i zapewniał ładny zapach, ale także dbał o nasz sprzęt domowy. Niezależnie czy mówimy tutaj o proszkach do prania, kapsułkach do zmywania czy innych produktach chemicznych. Dodatkowo istotną rzeczą dla konsumentów jest to, że chcą się przyczyniać do ochrony środowiska.

Dziękuję za rozmowę.
Weronika Nowak



tagi: Laundry & Home Care Henkel Polska , drogeria , sprzedaż , handel , konsument , rynek FMCG ,