W ciągu 90 dni od startu nowej odsłony aplikacji Super-Pharm klienci marki obejrzeli w niej 2 miliony produktów, aktywowali 125 tys. kuponów lojalnościowych i złożyli ponad 50 tys. zamówień. Użytkownicy ocenili wygląd i funkcjonalność aplikacji w App Store na 4,8. Za projekt odpowiada firma technologiczno-doradcza Future Mind oraz dostawca rozwiązań e-commerce – Exorigo-Upos SA.
W ciągu 90 dni od startu nowej odsłony aplikacji Super-Pharm klienci marki obejrzeli w niej 2 miliony produktów, aktywowali 125 tys. kuponów lojalnościowych i złożyli ponad 50 tys. zamówień. Użytkownicy ocenili wygląd i funkcjonalność aplikacji w App Store na 4,8. Za projekt odpowiada firma technologiczno-doradcza Future Mind oraz dostawca rozwiązań e-commerce - Exorigo-Upos SA.
Aplikacja Super-Pharm bardzo szybko zyskuje nowych użytkowników. Korzysta z niej już ponad 250 tys. osób. W ciągu niespełna 3 miesięcy od jej startu została wyświetlona na ekranach smartfonów aż 14 milionów razy. Oznacza to, że każdy z użytkowników w tym czasie skorzystał z aplikacji średnio 56 razy.
Aplikacja mobilna Super-Pharm odpowiedzią na oczekiwania klientów
Poza podstawową funkcją, czyli umożliwieniem zakupów i płatności w dogodnej formie – BLIK, karta lub szybki przelew – aplikacja umożliwia przeglądanie na smartfonie oferty drogerii, sprawdzanie opinii, filtrowanie listy produktów oraz dodawanie wybranych z nich do ulubionych. Podąża także za oczekiwaniami polskich konsumentów, którzy wyjątkowo cenią sobie możliwość odbioru zamówień online w sklepie fizycznym (click&collect). Zapewnia również dostawę do popularnych Paczkomatów lub za pośrednictwem kuriera.
Personalizacja kluczem do zwiększenia lojalności wobec marki
CCzłonkowie Klubu Lifestyle, czyli programu lojalnościowego Super-Pharm, zyskują dzięki aplikacji możliwość zakupu produktów w ofertach specjalnych lub w niższych cenach – zarówno online, jak również w trakcie wizyt w drogeriach stacjonarnych. W ten sposób nowe mobilne rozwiązanie wpisuje się w customer journey współczesnego konsumenta, który przemieszcza się płynnie pomiędzy różnymi kanałami sprzedaży: e-commerce i tradycyjnym. Ze spersonalizowanych promocji skorzystało już wielu klientów Super-Pharm, a wirtualna karta lojalnościowa w ciągu 90 dni od launchu aplikacji została wyświetlona ponad 200 tys. razy.
Aplikacja Super-Pharm jest odpowiedzią na aktualne trendy oraz potrzeby naszych klientów i klientek, którzy chcą robić zakupy zarówno w sklepach fizycznych, jak i internetowych. Ważna jest dla nich prosta obsługa, wygoda oraz funkcjonalność. Rezultaty po pierwszych tygodniach nie pozostawiają wątpliwości – udało się spełnić te oczekiwania – mówi Maciej Maćkowiak, Lead Product Manager w Super-Pharm.
Połączone siły dwóch dostawców technologii receptą na sukces aplikacji
Za stworzenie aplikacji odpowiada zespół ekspertów z Future Mind, którzy mogą pochwalić się współpracą z takimi sieciami jak Żabka, Hebe czy Sinsay. W projekcie dla Super-Pharm zajęli się doradztwem w obszarze e-commerce i m-commerce oraz wdrożeniem i rozwojem produktu.
Współpraca sieci drogerii i aptek Super-Pharm oraz Future Mind zaowocowała stworzeniem nowoczesnej i przyjaznej aplikacji mobilnej. W App Store zebrała ona oceny ze średnią 4,8. To obiecujący wynik, który potwierdza, że rozwiązanie jest atrakcyjne dla konsumentów. Mamy ambitne plany rozwoju dotyczące wdrożenia nowych funkcjonalności, m.in. w zakresie personalizacji oferty i lojalizacji użytkowników. Pozwolą one na dotarcie do większej liczby konsumentów, coraz chętniej korzystających z nowoczesnych rozwiązań podczas zakupów – mówi Emil Waszkowski, Head of Digital Consulting, Future Mind.
Partnerem w projekcie przygotowania nowej aplikacji była firma Exorigo-Upos SA – dostawca m.in. rozwiązań e-commerce Adobe i Akeneo dla takich marek jak eobuwie.pl, CCC, 8a.pl, Amica, Skoda czy Bricoman. Exorigo-Upos jako twórca nowego sklepu internetowego Super-Pharm prowadziło prace backendowe w GraphQL i stworzyło zupełnie nowe API. Dzięki przemyślanej architekturze umożliwia ono nie tylko zasilanie rozwiązania danymi z Magento, lecz również decyduje o szybkości działania i wygodzie użytkowania aplikacji – cechach kluczowych dla osób dokonujących zakupów na urządzeniach mobilnych.
Projekt nowej aplikacji mobilnej, zrealizowany wspólnie z Future Mind, to kolejny etap w procesie naszej owocnej współpracy z Super-Pharm. Cieszymy się z udziału Zespołu E-commerce Exorigo-Upos w sukcesie związanym z uruchomieniem kolejnego, tym razem mobilnego, kanału sprzedaży. Pierwszy projekt zrealizowany z Super-Pharm, czyli nowa odsłona sklepu internetowego, okazał się trampoliną do dalszej ekspansji marki w świecie omnichannnel. Jesteśmy dumni, że naszymi kompetencjami technologicznymi możemy wspierać ten rozwój - dodaje Przemysław Łukaszewski, Head of E-commerce, Exorigo-Upos.