ArcyIPA - chmielowe piwo z nutą soku z mandarynek z chorwackiej Dalmacji - podbija serca, a raczej gardła Polaków. Ta specjalna edycja piwa opracowana została wspólnie przez wielkopolski Browar Fortuna i znanego podróżnika, krytyka kulinarnego i ambasadora dobrego smaku - Roberta Makłowicza. Piwo, jako letnia propozycja obu marek, pojawiło się na półkach na początku kwietnia. Do podsumowania sezonu jeszcze daleko, ale już wiadomo, że sprzedaż piwa będzie rekordowa.
- Cieszy nas, że piwo Miłosław & Makłowicz ArcyIPA - nasz pierwszy wspólny trunek opracowany z Robertem Makłowiczem - cieszy się sporą popularnością. Już dziś widzimy, że dotychczasowa sprzedaż jest kilkukrotnie wyższa od naszych ostrożnych estymacji – mówi Krzysztof Panek, prezes zarządu Browaru Fortuna.
Owoc wielkiego wrzenia w małym browarze, bo tak nazywane jest piwo z linii Miłosław, to lekkie (ok. 4,5% alk.) i cytrusowe India Pale Ale. Na jego smak składa się kompozycja aż pięciu odmian chmielu. Przyjemny, chmielowy aromat i goryczkę dopełnia nuta mandarynek z Chorwacji, zbieranych wczesną zimą - wtedy, kiedy smak dojrzałych owoców jest wyjątkowy. Lokalne, chorwackie mandarynki pochodzą ze zbiorów z doliny rzeki Neretwy - terenu słynącego z żyznej gleby, na którym uprawia się wyjątkowej jakości cytrusy. Pochodzenie owoców nie jest przypadkowe. To Robert Makłowicz zainspirował miłosławskich piwowarów składnikiem w postaci soku z mandarynek rosnących w dolinie rzeki Neretwy w Dalmacji.
- Od kiedy skosztowałem soku z nadneretwiańskich mandarynek myślałem o tym, żeby połączyć ten smak z dobrej jakości polskim piwem. Cieszę się, że to się udało – mówi Robert Makłowicz.
Nie dziwią go też wyniki sprzedaży
- Byłem pewien, że odbiorcy pokochają ten smak, bo kiedy pracując nad recepturą naszego piwa pierwszy raz go spróbowałem, od razu się nim zachwyciłem. Piw smakowych jest sporo, ale to w pełni chmielowa IPA, zaledwie przełamana nutą soku z najlepszych mandarynek na świecie. Czy może być coś bardziej orzeźwiającego? – przekonuje Robert Makłowicz.
Dla obu stron najważniejsza była jakość proponowanej receptury
- Wyjątkowo aromatyczny sok, z wyciśniętych w całości owoców, kupiliśmy bezpośrednio od pani Klaudii Krstičević, prowadzącej wielokrotnie nagradzane ekologiczne gospodarstwo uprawiające i przetwarzające owoce. Spróbowałem i zwariowałem – tak o mandarynkach z dalmackiej plantacji wypowiada się Robert Makłowicz. Czy obok takiej rekomendacji mogliśmy przejść obojętnie? Oczywiście, że nie. Smak i jakość składników jest priorytetem również dla nas – komentuje Krzysztof Panek, prezes zarządu Browaru Fortuna.
Współpraca przy Miłosław & Makłowicz ArcyIPA nie była pierwszym kontaktem znanego podróżnika z Browarem Fortuna. To właśnie tu - w Miłosławiu, w 2020 roku, w Browarze Fortuna powstał jeden z odcinków kulinarnej podróży pt. „Miłosławskie skarby” - o stylach piwnych i ich wykorzystaniu w kuchni.
Robert Makłowicz od kilku lat z powodzeniem współpracuje z markami z branży spożywczej i okołospożywczej. Wielką popularnością cieszą się sosy do potraw, przygotowywane wspólnie z marką Roleski. W sieci Biedronka klienci korzystają z rekomendacji win przygotowywanych przez Roberta Makłowicza i syna Mikołaja, który jest sommelierem - pod brandem „Makłowicz poleca”, a dla sieci Wild Bean Cafe - należącej do sieci stacji BP - Robert Makłowicz pod marką „Selekcja Makłowicz” przygotowuje propozycje dań ultra fresh, w tym kanapek i hot dogów premium.
Rozwój AI w dużej mierze zależy od dostaw chipów...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.