Pikantne przekąski, które są smaczne, pożywne, nie zawierają glutenu i mają obniżoną zawartość soli? Miniwafle Corn A’petit od Good Food Products idealnie wpisują się w potrzeby klientów, którzy stawiają na zdrowsze zamienniki popularnych chipsów. Najnowszy produkt największego polskiego producenta wafli ryżowych i kukurydzianych powstał dzięki nowej linii od Ishidy, składającej się z naważarki, maszyny pakującej i wagi kontrolnej.
W przypadku przekąsek poza chrupkością liczy się to, z jakich składników je przygotowano. Firma Good Food Products wypuściła na rynek waflowe przekąski Corn A’petit, stworzone na bazie ziaren kukurydzy. Wypiekane są bez dodatku tłuszczu, bez konserwantów i bez glutenu. Mają też obniżoną zawartość soli, dzięki czemu stanowią zdrową alternatywę dla fanów przekąsek.
Produkt, jakiego jeszcze nie było
Stworzenie nowego produktu, który podbije serca i podniebienia konsumentów, wymagało inwestycji. Firma Good Food Products zamówiła zupełnie nowy typ linii, który był w stanie poradzić sobie ze specyfikacją nowej przekąski – snacki Corn A’petit mają średnicę 45 mm, podczas gdy średnica tradycyjnych wafli to 90 mm.
– Naszą decyzję o wyborze dostawcy sprzętu poprzedziliśmy dokładnymi badaniami rynku. Ishida okazała się optymalną opcją. Jakość maszyn tej firmy mówi sama za siebie. Chcieliśmy mieć to, co najlepsze dla nowego produktu, który jest przełomem na rynku snacków – mówi Łukasz Wawrzyniak, kierownik działu inżynierii w Good Food.
Nowa linia, na której produkowane są Corn A’petit, składa się z maszyn do wypieku, maszyny do nanoszenia posypki (flavouringowania) oraz pakowarki. Ishida dostarczyła naważarkę, maszynę pakującą Inspira oraz dynamiczną wagę kontrolną.
Kluczowy czynnik: integracja komponentów
Zestaw został zamówiony w 2020 roku, a jego instalacja rozpoczęła się latem 2021 roku. Produkcja została uruchomiona dwa miesiące później, we wrześniu.
– Wyzwaniem było zintegrowanie części przeznaczonej do pakowania, które odbywa się w końcowym etapie procesu, po etapie wypieku i flavouringowania. Cała linia musiała stanowić zintegrowaną całość. Po przeprowadzonych testach oceniliśmy, że wszystko działa sprawnie, a instalacja przebiegła bezbłędnie – podkreśla Wawrzyniak.
Rezultaty pracy nowej linii
Opakowanie najnowszej przekąski waży 60 gramów. Maszyna zainstalowana przez Ishidę jest w stanie przygotować 40 paczek na minutę, pracując 24 godziny na dobę przez 5 dni w tygodniu.
Corn A’petit jest produktem unikatowym, jeśli chodzi o smak. Klienci mogą kupić go w różnych wersjach: od tradycyjnej papryki w jej łagodnym wydaniu, przez ziołowe przyprawy kojarzące się z włoską pizzą, po niezwykle wyraźny aromat popcornowy. Stale też rozwijane są nowe wersje. Oznacza to, że maszyna od Ishidy musi elastycznie reagować na przezbrojenia.
– Tygodniowa liczba przezbrojeń zależy od tego, jak dużo opakowań danego smaku planujemy wyprodukować. Po każdym przezbrojeniu następuje mycie. Dzięki systemowi kubełkowemu do zmywarki trafiają poszczególne elementy maszyny. Przezbrojenie samego urządzenia i naważarki z czyszczeniem trwa ok. 30 minut – wyjaśnia przedstawiciel Good Food.
Good Food gotowa na innowacje
Istniejąca od ponad 30 lat firma Good Food od początku swojej działalności stawia na jakość i innowacje. Jest pionierem w produkcji wafli ryżowych i kukurydzianych, a także prekursorem zdrowego stylu odżywiania. W związku z nową inwestycją planuje rozwój kolejnych linii smakowych waflowych minisnacków, m.in. na zróżnicowanych bazach surowcowych, jak np. warzywne i proteinowe.
Firma stale rośnie, oferując nowe produkty. Zakłady w Tarnowie Podgórnym i Skórzewie zatrudniają łącznie ok. 400 osób. Przy maszynie, która produkuje nowe snacki, pracuje jeden operator oraz 2–4 osoby do obsługi pakowania. Dzięki nowoczesnej funkcji, jaką jest połączenie naważarki z wagą kontrolną, zespół potrafi lepiej kontrolować ilość naważonego produktu, co jest niesłychanie wygodne z punktu widzenia utrzymania wagi w trybie ciągłym.
– Po roku używania mogę ocenić, że maszyna spełnia nasze oczekiwania. Rozwiązania oferowane przez Ishidę umożliwiają nam dostosowanie się do najbardziej wygórowanych wymagań dotyczących produktu. Ishida daje nam elastyczność – podsumowuje Wawrzyniak.
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.