Kategorie produktów

Wywiad z Anną Galas, Senior Business Development Director w FM Logistic

Środa, 13 lipca 2022 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 07/197. Lipiec 2022
Trzy pytania do Anny Galas, Senior Business Development Director w FM Logistic kieruje Monika Książek.
Ekologia i logistyka – czy mogą iść w parze?

Szczęśliwie idą w parze już od jakiegoś czasu, choć wymagało to zmiany spojrzenia na łańcuch dostaw. Supply Change, czyli nowa strategia FM Logistic, której celem jest wsparcie odpowiedzialnej konsumpcji poprzez projektowanie rozwiązań dla zrównoważonego łańcucha dostaw, taką zmianę właśnie zakłada. Pracujemy z naszymi klientami i pracownikami nad redefinicją dotychczasowego modelu biznesowego. Zrównoważony rozwój zakłada prowadzenie biznesu bez szkody dla innych, to proces, którego celem jest przede wszystkim zminimalizowanie negatywnych skutków działalności firmy. Ekologiczne rozwiązania są często wciąż droższą opcją, więc zrozumienie sytuacji, gotowość zaangażowania się i poczucie odpowiedzialności za naszą planetę, które wyraźnie obserwujemy u wszystkich uczestników łańcucha dostaw napawają optymizmem.

Jaka jest przyszłość logistyki?

Niewątpliwie wiąże się ona z dynamicznym rozwojem omnichannel, w tym e-commerce. Już dziś mówi się też o q-commerce, czyli dostawach realizowanych w trybie same-day lub ekspresowym. Ta nowa forma koncentruje się głównie na konsumentach zlokalizowanych w aglomeracjach miejskich i opiera się na szybkości dostawy, ekologii i synergii z infrastrukturą miast. Obecnie ponad połowa populacji zamieszkuje obszary zurbanizowane. Koniecznością więc staje się opracowanie modelu logistycznego optymalnego dla tych potrzeb.

Ponadto, moim zdaniem, zrównoważone podejście do biznesu oraz aktualna sytuacja geopolityczna, doświadczenia wyniesione z pandemii, tj. przerwane łańcuchy dostaw, spowodują powrót wielu firm logistycznych do struktur i zasobów lokalnych.

Proszę opowiedzieć o nowoczesnych technologiach i rozwiązaniach wprowadzonych w ostatnim czasie?

Nowoczesne technologie wprowadzamy oczywiście w procesach magazynowych. Szczególnie w zakresie kompletacji dla kanału e-commerce, która ze względu na picking sztukowy, nie paletowy, daje o wiele większe możliwości w tym względzie. Innowacje technologiczne wdrażamy też jednak w innych obszarach, np. HR. Naszym celem jest maksymalna automatyzacja procesów, począwszy od administrowania współpracą z agencjami pracy tymczasowej i procesem rekrutacji, po zarządzanie rozwojem naszych pracowników. Dziś pomagają nam w tym takie systemy, jak Workday, Jobel.pro i właśnie wdrażany Avature.



tagi: Anna Galas , FM Logistic , transport , logistyka , sprzedaż , handel , konsument , rynek spożywczy , FMCG , przemysł spożywczy ,