fNiekwestionowanym liderem na rynku musztard, posiadającym wartościowe udziały na poziomie 30,3 proc. (źródło: MEMRB, M/A 2007) jest marka Kamis. Niepowtarzalny aromat i smak musztard Kamis to zasługa unikatowych receptur oraz starannie dobranych składników, w tym: specjalnie wyselekcjonowanych gatunków gorczycy, aromatycznych przypraw oraz wysokiej jakości octu winnego - zapewnia Joanna Dąbrowska, marketing manager w firmie Kamis-Przyprawy S.A. Obecnie w ofercie Kamis jest 12 smaków musztard dostępnych w dwóch rodzajach wygodnych opakowań: w słoiczkach oraz w funkcjonalnych, nietłukących się opakowaniach z korkiem. To jedna z najszerszych i najatrakcyjniejszych propozycji na rynku. Jako ekspert i niekwestionowany lider rynku musztard, wciąż pracujemy nad nowymi smakami i rozszerzamy portfolio.
W tej różnorodnej ofercie każdy konsument znajdzie coś dla siebie – są tradycyjnie popularne smaki musztard, tj. Sarepska, Delikatesowa,Chrzanowa, ale i wyszukane, z różnych regionów świata, tj. Dijon, Węgierska, Francuska, Rosyjska, Miodowa. W sezonie grillowym oczywiście
niezwykle popularna jest Musztarda Grillowa, o recepturze skomponowanej tak, aby stanowiła doskonały dodatek do grillowanych przysmaków. Ten stworzony przez Kamis smak, stał się nieodłącznym towarzyszem spotkań przy grillu. Obecnie jesteśmy jedynym na rynku producentem musztardy Czosnkowej, Węgierskiej oraz Ognistej. Bogata oferta musztard Kamis rozszerzyła
się ostatnio o nowy produkt – Musztardę Meksykańską. Jest to oryginalna musztarda o gruboziarnistej strukturze, wyrafinowanym smaku i intensywnym aromacie. Doskonała pasuje do grillowanych i pieczonych mięs, wędlin oraz sosów do sałatek. Swoją zdecydowaną, ostrą nutę smakową, musztarda zawdzięcza pieprzowi cayenne. On również decyduje o jej szlachetnym aromacie. Obok musztardy francuskiej jest to druga gruboziarnista musztarda w ofercie Kamis.
Oferta musztard w nietłukących się opakowaniach została opracowana z myślą o letnich imprezach w plenerze. Jest to na pewno oferta, która odróżnia nas od konkurencji. Opakowanie jest przeźroczyste, a wygodny korek ułatwia dozowanie musztardy bezpośrednio na kanapki, kiełbaski czy grillowane mięsa. Oryginalne butelki zapewniają wysoką wygodę użycia - mają bowiem ergonomiczny kształt, stoją na korkach – co ułatwia aplikację i umożliwia zużycie całej zawartości butelki. W tej linii musztard Kamis dostępne są: Sarepska, Grillowa, Chrzanowa, Delikatesowa, Rosyjska. Wysoka jakość, różnorodność i bogactwo oferty, nowoczesne i wygodne
opakowania – wszystko to sprawia, że musztardy Kamis są bardzo chętnie wybierane przez konsumentów - dodaje Joanna Dąbrowska.
Z roku na rok systematycznie wzrasta zarówno sprzedaż musztard, jaki i ilość wariantów smakowych - informuje Kinga Chmura, specjalista ds. marketingu w Firmie Roleski. Smakosze i wielbiciele musztardy duży wybór znajdą również w ofercie Firmy Roleski. Oprócz musztard o tradycyjnych smakach, w portfolio naszej firmy można znaleźć takie propozycje, jak: musztarda francuska, jerozolimska, staropolska, kozaka, chrzanowa oraz grillowa. Wśród konsumentów tej przyprawy największym powodzeniem cieszą się jednak musztardy o tradycyjnych smakach, np.: stołowa, sarepska, chrzanowa, kremska. Coraz większe zainteresowanie klientów Firmy Roleski wzbudzają również musztardy z nowej linii Roleski Natura: sarepska polska, francuska, angielska oraz czeska. Są to musztardy wyprodukowane z naturalnych składników nie zawierające w swoim składzie żadnych sztucznych dodatków. Dodatkowo dla miłośników tej przyprawy w ostatnim czasie wprowadziliśmy nowe, poręczne opakowanie o gramaturze 425 g dla musztardy stołowej i sarepskiej - dodaje Kinga Chmura.
Każdy rynek ma swoją specyfikę - mówi Wiesława Gawrońska, zastępca prezesa ds. handlowych WSP Społem Kielce - nie inaczej jest również w przypadku musztard. Pomimo olbrzymiej różnorodności dostępnych odmian smakowych, realną popularnością cieszy się zaledwie kilka podstawowych (sarepska, delikatesowa a w sezonie letnim również wszelkiego typu odmiany „grillowe”). Przypuszczamy, iż sytuacja ta nie ulegnie większym zmianom. Konsumenci lubią być zaskakiwani nowościami, nawet tymi bardzo egzotycznymi, ale generalnie pozostają w swoich wyborach dość konserwatywni. Ciekawym zjawiskiem jest również niższa niż w przypadku innych segmentów rynku zimnych sosów (majonezu czy ketchupu) lojalność klientów do marki. Z jednej strony stanowi to zagrożenie a z drugiej szansę. Przy umiejętnej polityce dystrybucyjnej i promocyjnej, rynek musztard otwiera szerokie perspektywy. Właśnie na tym fakcie opieramy nasze optymistyczne prognozy - zapewnia Wiesława Gawrońska.
Konkurencja na rynku musztard stale rośnie. Główni gracze tego rynku pozostają bez zmian na pozycjach liderów (Kamis, Roleski, Develey), ale ich asortyment stale się zmienia – wzbogacany o kolejne, ciekawe warianty smakowe, zauważa Piotr Rządziński, purchase & marketing manager w firmie De Care. Klienci mają wyjątkowo szeroki wybór smaków – od bardziej tradycyjnych tj. musztarda sarepska po bardziej nowoczesne tj. musztarda meksykańska.
Firma De Care na rynku tym zajmuje niszowe miejsce – postawiliśmy na tradycyjne francuskie musztardy Maille – firmy z 260-letnią tradycją. Wybór ten był jak najbardziej trafiony. Klienci coraz częściej sięgają po oryginalne, wysokojakościowe produkty, o czym świadczy stały wzrost sprzedaży, który osiągamy na najbardziej tradycyjnych smakach tj. musztarda Dijon czy musztarda starofrancuska - dodaje Piotr Rządziński.
Haas i Dr. Schweitzer
Firma Aspen Distribution jest wyłącznym dystrybutorem musztard austriackich marek Haas i Dr. Schweitzer. Austriacka firma Haas od ponad 50 lat produkuje musztardy w aluminiowych tubach, które dzięki wypracowanym recepturom opartym w 100 proc. na naturalnych składnikach, zdobyły uznanie konsumentów w wielu krajach Europy. Oferta musztard Haas zawiera różnorodność smaków, które oprócz tego, że są dostosowane do gustów kulinarnych danych krajów, (np. w Rosji bardzo popularna jest musztarda sarepska i chrzanowa, a w Austrii jest to musztarda estragonowa, która praktycznie nie sprzedaje się w innych krajach), ale także jest stale wzbogacana o egzotyczne smaki zgodnie z trendami nowoczesnej kuchni.
Jakie są zalety musztard Haas i Dr. Schweitzer, czyli krótko mówiąc - jaka jest przewaga musztard w tubach nad musztardami w słoikach lub opakowaniach z plastiku?
Musztarda w tubie aluminiowej jest trwałym, wygodnym opakowaniem i sprawdza się świetnie podczas grillowania, czy też w podróży. Nie stłucze się jak w przypadku słoika i nie wycieka spod zakrętki, jak zdarza się to w przypadku butelki plastikowej.
„Można z całą pewnością powiedzieć, że spożywanie musztard z tub jest znacznie bardziej higieniczne i zdrowe. Do tuby nie da się przecież włożyć sztućców używanych w trakcie posiłku, czy też np. kawałka już skosztowanej kiełbasy” – informuje Renata Stępnik, marketing manager z firmy Aspen Distribution Sp. z o.o. i dodaje, że „dzięki aluminiowej tubie, udało się uzyskać dla musztardy Haas dłuższy – 12 miesięczny okres przydatności do spożycia, nie stosując chemicznych konserwantów, podczas gdy musztarda w plastikowych butelkach lub szklanych słoikach posiada termin przydatności maksymalnie około 6 miesięcy”. Dodatkowym atutem musztard Haas w tubach jest to, że po otwarciu produktu, utrzymuje on dłużej świeżość oraz walory smakowe i aromat.
Musztardy Haas dzielą się na dwa brandy: musztardy popularne Haas (Chrzanowa, Grillowi, Bawarska) oraz musztardy wykwintne Dr. Schweitzer (Balsamiczna - z dodatkiem octu balsamicznego ze słonecznej Italii, Sarepta, Azjatycka z imbirem i curry, Angielska i Francuska Dijon).
„Oprócz musztard wprowadzamy na rynek polski z oferty firmy Hass dwa kolejne unikalne produkty w tubach, jakimi są: tarty chrzan o bardzo wyrazistym ostrym smaku i gnieciony czosnek z solą w postaci pasty - doskonały jako dodatek do kanapek, zup i potraw” – dodaje Renata Stępnik z firmy Aspen Distribution Sp. z o.o.
tagi: musztarda,rynek musztardy,grillowanie,sezon grillowy,kamis,społem kielce,de care,aspen ,
Fundacja Polska Bezgotówkowa sprawdziła, jak zmieniają się...
Perspektywa wzrostu cen w znacznym stopniu determinuje plany...
Według badania Grupy Offerista, w zeszłym roku najwięcej...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...