Jak wyglądał proces rezygnacji z jaj z chowu klatkowego sieci Kaufland?
Czwartek, 05 maja 2022
Wywiad z Mają Szewczyk, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej Kaufland Polska.
Otwarte Klatki: Jak wyglądał proces rezygnacji z jaj świeżych z chowu klatkowego i jakie najważniejsze decyzje podjęli Państwo, aby efektywnie go przeprowadzić? Co pozwoliło Państwu na przyspieszenie tego procesu?
Maja Szewczyk: Rozwój sieci Kaufland z poszanowaniem środowiska naturalnego stanowi jedną z naszych podstawowych wartości. Na początku naszej drogi zobowiązaliśmy się do wycofania ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego do 2025 r. W trosce o dobrostan kur niosek przyśpieszyliśmy jednak prace nad asortymentem, dzięki czemu już dzisiaj w sklepach Kaufland znajdziemy jaja kurze pochodzące wyłącznie z chowu ściółkowego, ekologicznego i wolnego wybiegu. Sukces na tym polu zawdzięczamy ścisłej współpracy z producentami, którzy zostali poinformowani o naszych zamiarach z odpowiednim wyprzedzeniem i przez ostatni czas konsekwentnie pracowali nad zwiększeniem dostępności jaj z alternatywnych form chowu. Razem udało nam się wnieść istotny wkład w poprawę dobrostanu zwierząt.
OK: Jak Państwa klienci przyjęli wycofanie z oferty jaj świeżych z chowu klatkowego?
MS: Jest to jeszcze zbyt wczesny etap, aby móc to ocenić. Z naszego punktu widzenia niezbędnym działaniem jest edukacja konsumentów, dlatego też w komunikacji podkreślamy, w jakich warunkach hodowane są kury nioski, od których pochodzą jaja z alternatywnych form chowu. Nie da się ukryć, że ceny jaj świeżych z chowu ściółkowego, wolnego wybiegu czy ekologicznego są wyższe niż w przypadku jaj trójek, jednak wierzymy, że większa świadomość dotycząca pochodzenia produktów pozwoli zaakceptować konsumentom tę różnicę.
OK: A partnerzy biznesowi? Jak oceniają Państwo współpracę z producentami jaj?
MS: Współpraca z zaufanymi dostawcami jest dla nas niezwykle istotna, ponieważ tylko wtedy mamy pewność, że zapewniamy naszym klientom najlepszy produkt w możliwie jak najniższej cenie. Wszystkie jaja, które oferujemy, pochodzą z Polski, a niemal 60% tego asortymentu stanowią produkty marek własnych. Jesteśmy w bezpośrednim kontakcie z naszymi partnerami, co pozwala nam zapewnić transparentny łańcuch dostaw.
OK: Kaufland jest także w trakcie wycofywania jaj z chowu klatkowego ze składu produktów marki własnej. Jak zaawansowani są Państwo w tym procesie? Jak oceniają Państwo współpracę z producentami produktów marki własnej?
MS: Jako sieć przykładamy dużą wagę do receptur produktów marek własnych. Z tego względu podjęliśmy decyzję, że do 2025 r. w artykułach przetworzonych, w których udział jaj stanowi powyżej 1%, będą wykorzystywane jedynie te z alternatywnych form chowu. W sklepach Kaufland klienci już teraz mogą znaleźć m.in. majonez czy pastę jajeczną ze szczypiorkiem marki K-Stąd Takie Dobre!, do których produkcji użyto jaj z chowu na wolnym wybiegu. Jaja z chowu ściółkowego znajdują się z kolei m.in. w bułeczkach mlecznych, gofrach i makaronach K-Classic.
OK: Na poziomie Unii Europejskiej pojawiła się niedawno perspektywa wprowadzenia zakazu chowu klatkowego. Jak się do niej Państwo ustosunkowują? Czy popierają Państwo taki kierunek?
MS: Odpowiedzialny rozwój z poszanowaniem środowiska naturalnego jest priorytetem naszych działań. Zdajemy sobie jednak sprawę, że jest to niezwykle duża zmiana, która wymaga odpowiednich przygotowań i czasu. Obecnie producentom byłoby niezwykle trudno zaopatrzyć 100% rynku polskiego w jaja z alternatywnych form chowu. Wierzymy jednak, że z czasem uda się wszystkim wypracować odpowiednie praktyki, które pozwolą na zdecydowane działania służące poprawie dobrostanu zwierząt.
Źródło: Stowarzyszenie Otwarte Klatki Fot:. Pixbay
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.