Wywiady

Wywiad z Magdaleną Łysoń – Członkiem Zarządu Eurowafel sp. z o.o. sp. k.

Poniedziałek, 25 kwietnia 2022 Autor: Monika Górka,
O nowych chipsach z brązowego ryżu, zamiłowaniu Polaków do przekąsek oraz wysokiej jakości produktów z portfolio rozmawiamy z Magdaleną Łysoń – Członkiem Zarządu Eurowafel sp. z o.o. sp. k.
Polacy chętnie zmieniają dietę na wiosnę czy lato. Jedzą zdrowiej i „lżej”.  Jakie produkty ułatwiają konsumentowi spełnienie wiosennych postanowień?

Przede wszystkim lekkie, smaczne i funkcjonalne. W ciepłych miesiącach roku jemy zdecydowanie lżejsze i zdrowsze posiłki. Wynika to m.in. z tego, iż większą wagę przykładamy do dbania o linię i swój wygląd. Dlatego w tym czasie rośnie rola zdrowych, naturalnych i opartych o jak najlepsze składniki produktów. Trend ten dotyczy wielu grup wyrobów spożywczych, ale jest też mocno obecny w segmencie przekąskowym. W efekcie, rozbudowujemy portfolio tak, by sprostać oczekiwaniom klientów, a niejednokrotnie również te oczekiwania wyprzedzać. Chcemy być postrzegani jako innowacyjny producent oferujący atrakcyjne i smaczne produkty.

Przekąski, które nie tuczą – czy takie istnieją?

Zacznijmy od tego, że Polacy uwielbiają słone przekąski. Aż dwie trzecie sięga po chipsy, chrupki i podobne im produkty przynajmniej raz w tygodniu. Obserwujemy jednak wyraźny trend spoglądania konsumentów w kierunku nowości i innowacji oraz alternatyw dla tradycyjnych chipsów. Szukają nie tylko przyjemności z jedzenia, ale chcą również, aby przekąski były coraz zdrowsze i m.in. mniej kaloryczne. Popularność zyskują więc przekąski ryżowe, kukurydziane, z ziaren, oparte na bardzo prostym składzie, z funkcjonalnymi dodatkami, mającymi pozytywne działanie dla organizmu. W odpowiedzi na te trendy wprowadziliśmy na rynek Moonsy – chipsy z brązowego ryżu stanowiące pyszną alternatywę dla tradycyjnych, słonych przekąsek.

Moonsy to idealna przekąska dla dorosłych, ale także dla dzieci?

Trzy wyraziste smaki oraz prosty skład perfekcyjnie wpisują się w gusta klientów. Obniżona zawartość tłuszczu, cukrów i kalorii doskonale idzie w parze z nowoczesnymi trendami żywieniowymi. To przekąska, która spotka się z uznaniem każdej grupy wiekowej, bo – tak jak już wspomniałam – Polacy kochają słone przekąski. Zdecydowanie więc Moonsy są dobrą propozycją dla młodszych konsumentów, mimo iż nie komunikujemy ich jako produktów przeznaczonych specjalnie dla nich. A to dlatego, że Moonsy stanowią doskonałą propozycję dla wszystkich grup konsumentów, którzy dbają o zbilansowaną, zdrową dietę opartą na produktach wysokiej jakości, niezależnie od wieku.

Jakość – to słowo klucz. Czy to ważne kryterium zakupowe?

Bardzo ważne i z każdym rokiem coraz ważniejsze. A to dlatego, że od lat obserwujemy wyraźny trend zmiany zachowań konsumentów przy sklepowej półce. Coraz częściej czytają etykiety ze składem, są świadomi, których składników warto unikać. Ich decyzje zakupowe motywowane są nie tylko ceną i przyzwyczajeniami, ale właśnie chęcią wyboru możliwe najlepszego produktu. Nieraz wolimy zapłacić więcej, by w zamian otrzymać wyrób lepszej jakości. To wszystko bardzo dobre zwyczaje i należy się cieszyć, że nasze społeczeństwo jest coraz bardziej świadome. Z drugiej strony, takie zachowania wywierają określoną presję na producentów. Dlatego też Eurowafel czuje się w takim otoczeniu jak ryba w wodzie, gdyż od lat oferujemy produkty oparte o zdrowe i najlepsze składniki.

Które produkty z oferty Eurowafel szczególnie polecacie dla konsumentów dbających o linię?

Tak naprawdę większość naszej oferty skrojona jest pod takich właśnie klientów – staramy się bowiem nie tylko wykorzystywać zdrowe składniki, ale także tworzyć nasze produkty z minimalnej ilości składników w ogóle. Do tego dbamy, by były jak najmniej kaloryczne, by zawierały jak najmniej soli. I – co ważne – wszystkie te zalety jesteśmy w stanie zaproponować w bardzo smacznych, nowoczesnych produktach. Dla przykładu, mogą to być np. wspomniane Moonsy, Chlebki Bardzo! żytnie czy też Trójkąty Bardzo! ryżowe. Długo mogłabym tak wymieniać, bo nasze portfolio to kilkadziesiąt doskonałych propozycji, które spełnią wymagania klientów dbających o linię.

Nowości, innowacyjne połączenia, smaki – czego możemy oczekiwać po Waszych produktach?

Z pewnością oczekiwać należy połączenia tych wszystkich cech. A doskonale odzwierciedlającym te oczekiwania reprezentantem naszego portfolio są dziś nasze Moonsy. Świetnie smakują, są innowacyjne, mają krótką etykietę. Są uosobieniem nowoczesnego produktu, który odpowiada na oczekiwania konsumentów i rynkowe trendy. Mogę już jednak zdradzić, że intensywnie pracujemy nad kolejnymi nowościami, które budować będą naszą pozycję jako rynkowego innowatora, a także poszerzą nasze portfolio o zdrowe i funkcjonalne przekąski.


Dziękuję za rozmowę.
Monika Górka



tagi: Magdalena Łysoń , Eurowafel , rynek spożywczy , przekąski , sprzedaż , handel , produkcja , konsument , przemysł spożywczy ,