Wiadomości

Everli wyróżnione w rankingu najszybciej rozwijających się firm w Europie

Czwartek, 14 kwietnia 2022
Everli trafiło na listę Financial Times Statista, będącą rankingiem najszybciej rozwijających się firm w Europie. Marka znana z aplikacji i strony internetowej, które służą do robienia zakupów spożywczych online, uplasowała się na 68 pozycji rankingu.
Szósta edycja FT 1000 przygotowana razem z firmą badawczą Statista obejmuje europejskie firmy, które osiągnęły najwyższą łączną roczną stopę wzrostu przychodów w latach 2017-2020. Minimalny CAGR wymagany do obecności w zestawieniu wyniósł 36,5 %. Dla Everli CAGR, wyniósł 159,01 %, a przychody firmy wzrosły do 109.248.030 Euro. Co może wydawać się dodatkowo interesujące, na liście znalazło się aż 235 innych firm, które wywodzą się z Włoch. Mix sektorów w tegorocznym zestawieniu jest zgodny z rankingiem z 2021 roku: jedna piąta firm należy do sektora technologicznego, a następne w kolejności są: budownictwo i handel detaliczny.

W redakcyjnym komentarzu Financial Times wyraża opinię, że nowy ranking stanowi dobrą ilustracją tezy, że, pandemia  zmieniła losy całych sektorów globalnej gospodarki.
Wielu firmom, które zdecydowały się na radykalne cięcia wydatków udało się przetrwać załamanie popytu spowodowane koronawirusem, Brexitem i problemami globalnego łańcucha dostaw. Pomimo nowych zagrożeń związanych z brakiem siły roboczej, rosnącą inflacją, inwazją Rosji na Ukrainę i rosnącymi cenami energii, wielu liderów biznesu wyraża przekonanie, że sytuacja gospodarcza w obecnym i nadchodzącym roku będzie lepsza.

Nowe inwestycje w Everli

Potwierdzeniem umacniania pozycji Everli na globalnym rynku jest duże zainteresowanie marką ze strony funduszów inwestycyjnych. W ostatnich dniach, w ramach rundy inwestycyjnej serii C, Everli pozyskało dodatkowe 22 mln Euro, dzięki umowie z United Ventures, włoską firmą venture capital specjalizującą się w inwestycjach w technologie cyfrowe. Nowy kapitał pozwoli firmie przyspieszyć plany ekspansji międzynarodowej.

- Niewiele sektorów ewoluowało w ostatnich latach tak szybko, jak handel online artykułami spożywczymi. Od jakiegoś czasu z zainteresowaniem śledzimy postępy Everli i dlatego dzisiaj wspieramy je w kolejnej fazie jej międzynarodowej ekspansji - skomentował inwestycję Fabio Pirovano, partner funduszu United Ventures.

Anna Podkowińska - Tretyn, dyrektor Everli Polska twierdzi, że pieniądze płynące dla Everli to efekt dynamicznego rozwoju marki na globalnym rynku, którego częścią jest Polska.
Everli dokonuje szybkich postępów w rozwijaniu międzynarodowych partnerstw ze sprzedawcami detalicznymi. Do dzisiaj Everli zrealizowało zamówienia na ponad 4 miliony dostaw w 135 miastach we Włoszech, Francji, Polsce i Czechach, współpracując z takimi detalistami jak Lidl, Carrefour, Conad, Coop i Kaufland. W Polsce Everli ma już trwałą pozycję, której potwierdzeniem będą nowe umowy z kolejnymi sieciami detalicznymi działającymi w Polsce.

Na polskim rynku Everli działa już w 47 miastach, a decyzje podjęte na początku roku, pozwoliły marce zbudować obecność także w tych miejscowościach, które liczą do 100 tys. mieszkańców.



tagi: Everli , Financial Times Statista , ranking , rynek spożywczy , sprzedaż handel , konsument , FMCG , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy ,