Wywiady

„O nowych radlerach 20% soku będzie głośno”

Poniedziałek, 11 kwietnia 2022 Autor: Monika Górka, HURT & DETAL Nr 04/194. Kwiecień 2022
Kategoria radlerów zyska w tym roku przełomową innowację. O rozwoju tego segmentu oraz piwnych preferencjach Polaków rozmawiamy z Jackiem Borkiem, Senior Brand Managerem marki Łomża, Van Pur.
Piwa smakowe, radlery, warianty bezalkoholowe – to kategorie, które zyskują na znaczeniu szczególnie w okresie wiosenno-letnim. Czego możemy się spodziewać w sezonie 2022?

W sezonie 2022 możemy spodziewać się owocowego zawrotu głowy. Połączenie piwa i soków owocowych to na pewno będzie mocny akcent tego lata. Radlery to napoje dla każdego, także w tym tkwi ich siła, a wyjątkowo orzeźwiający charakter sprawia, że są wprost stworzone na ciepłe letnie dni.

Co sprzyja rozwojowi tego segmentu?

Polacy są świadomymi konsumentami i dokonują odpowiedzialnych wyborów, co na pewno wpłynęło na rozwój tego segmentu. Dodatkowo na przestrzeni ostatnich lat mocno rozszerzyła się oferta piw bezalkoholowych, dotyczy to zarówno klasycznych piw, jak i radlerów. Latem każdy z nas potrzebuje orzeźwienia, a dzięki wariantom bezalkoholowym nie musimy sobie go odmawiać, tylko cieszyć się smakiem piwa z owocową nutą.

Czy można jeszcze zaskoczyć konsumenta piwnego – np. nowym smakiem radlera?

Konsumenci w tej kategorii są bardzo otwarci na nowości, co daje producentom szerokie pole do popisu. Marka Łomża zaskoczy w tym roku przełomową innowacją – jako pierwsi wprowadzamy do kategorii radlerów piwo bezalkoholowe z 20% zawartością soku. Bardziej owocowe, zdrowsze, bez słodzików i konserwantów.

Jakie są preferencje Polaków i Polek, w kategoriach piw smakowych i radlerów?

Wśród polskich konsumentów królują cytrusowe smaki, które stały się symbolem radlerów. Ponadto w czołówce zestawienia są również klasyczne polskie owoce, jak wiśnia czy rabarbar. Mamy czym zaskoczyć konsumenta, ale należy pamiętać o kluczowej kwestii, a mianowicie – najważniejsze jest orzeźwienie, jakie daje połączenie piwa i soków owocowych.

Van Pur, w tym marka Łomża, to także zapadające w pamięć kampanie i spoty reklamowe. Czym w tej kwestii zaskoczycie konsumentów?

Na ten moment nie mogę zdradzić za wiele, ale o nowych radlerach 20% soku będzie w tym roku bardzo głośno. Szykujemy nową kampanię, oczywiście z Adamem Woronowiczem w roli głównej. Na pewno będzie z humorem, owocowo i bardzo orzeźwiająco.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Górka



tagi: Van Pur , radler , piwo , alkohole , rynek spożywczy , sprzedaż handel , konsument , FMCG , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy ,