Wiadomości

Analiza CMR: Jak wojna w Ukrainie wpływa na sprzedaż w sklepach?

Środa, 06 kwietnia 2022
Jak wynika z analizy CMR, w pierwszych tygodniach wojny w Ukrainie ogromne wzrosty sprzedaży (w porównaniu do tygodnia sprzed wybuchu wojny) obejmowały takie kategorie jak konserwy, mąka, ryż, makarony, papier toaletowy, pieluchy i szczoteczki do zębów.
Ostatni tydzień (21.03-27.03.22) wykazuje zmniejszoną dynamikę sprzedaży w większości kategorii, choć nadal popyt jest znacznie wyższy niż w tygodniu 7 (każdego dnia granicę przekracza około 20-30 tys. osób, a jak się szacuje między 1,5 mln a 2 mln pozostaje na terenie Polski). Analiza CMR wskazuje, że wysokie wzrosty w dalszym ciągu obserwowane są w słodyczach (np. rogaliki, batony czekoladowe) czy też musach owocowych oraz daniach gotowych dla dzieci. Ten konkretny tydzień w porównaniu do zeszłego roku w niektórych kategoriach zarówno w wartości sprzedaży jak i liczbie opakowań ma ujemną dynamikę, co wynika w dużej mierze z przesunięcia Świąt Wielkanocnych (w 2021 przypadały one na tydzień 29.03-04.04.).

1a.JPG
2a.JPG


Źródło: CMR






tagi: CMR , analiza , sprzedaż , handel , rynek spożywczy , wojna w Ukrainie , ekonomia , finanse , konsument , przemysł spożywczy ,