Fundacja Nasza Ziemia od 28 lat działa w Polsce na rzecz podniesienia poziomu świadomości ekologicznej społeczeństwa, wzmocnienia poczucia odpowiedzialności za środowisko naturalne i aktywizacji do działań służących jego ochronie. Jest również w Polsce koordynatorem globalnej akcji Clean Up The World, która w Polsce od 1994 roku odbywa się po nazwą Sprzątanie Świata – Polska. Sephora zapowiada realizację we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia szeregu systematycznie prowadzonych inicjatyw, które adresuje zarówno do swoich pracowników, jak i klientów.
- Cieszy nas, że od samego początku współpracy z Sephora będziemy mogli nie tylko dzielić się ekologiczną wiedzą, ale również planujemy zrobić razem coś dobrego dla Matki Ziemi. Oprócz webinarów, cyklów artykułów i eksperckich wypowiedzi skierowanych do Pracowników jak i Klientów Sephora, w tym roku będziemy również koordynować akcjami terenowymi, które podejmą pracownicy tej sieci w trzecim dniu Finału 29. Akcji Sprzątanie świata – Polska- mówi Beata Butwicka, Prezes Zarządu Fundacji Nasza Ziemia.
Od 28 marca sieć perfumerii Sephora zdecydowała się również na wprowadzenie odpłatności jednorazowych, papierowych toreb na zakupy w swoich perfumeriach. Jest to jeden z elementów współpracy z nowym partnerem.
- Jednorazowe torby, które oferujemy klientom wyprodukowane są z papieru pochodzącego z recyklingu i nadającego się do ponownego recyklingu. Zależy nam jednak na tym, by każdy nasz klient dokonując zakupów zastanowił się, czy faktycznie potrzebuje jednorazowej torby? Jeśli jest ona niezbędna i klient zdecyduje się na zakup, cały dochód z jej sprzedaży przekażemy na wsparcie działań naszej partnerskiej fundacji – Nasza Ziemia. Wprowadzając mechanizm odpłatności jednorazowych toreb, chcemy realnie ograniczyć ich konsumpcję i tym samym przyczynić się do zmniejszenia zaśmiecania środowiska – mówi Jarosław Sroczyński, Commercial Director Sephora Poland & Czech Republic.
Coraz większe znaczenie i udział w sprzedaży sieci pełni perfumeria internetowa sephora.pl. Dlatego również tu firma wprowadziła nowe, bardziej ekologiczne rozwiązania, które stopniowo zastępują te, stosowane dotąd.
- Nasi klienci zwracają coraz większą uwagę na kwestii ekologii i stosowane przez nas rozwiązania również w zakresie pakowania przesyłek. Dlatego od marca zamówienia dokonywane w perfumerii internetowej, zabezpieczamy korzystając z automatycznego systemu papieru papillon. Jest to rozwiązanie zdecydowanie bardziej ekologiczne, które w ciągu najbliższych tygodni w 100% zastąpi stosowane dotąd wypełniacze – komentuje Michał Niechaj, Supply Chain Director Sephora Poland & Czech Republic.
Sephora od lat w ramach strategii Sephora Stands, prowadzi działania w zakresie systematycznego zmniejszania swojego wpływu na środowisko na różnych poziomach biznesu w tym m.in:
- zmniejsza zużycie zasobów naturalnych podczas produkcji wyposażenia perfumerii, materiałów marketingowych i szkoleniowych,
- optymalizuje łańcuch logistyczny,
- we wszystkich perfumeriach w Polsce sieć systematycznie wprowadza energooszczędne oświetlenie typu LED,
- w 2020 roku rozpoczęła program Good For, który dzięki ekonawigacji, pomaga Klientom odnaleźć w ofercie produkty przyjazne dla środowiska,
- od października 2020 roku klienci w Polsce mogą zwracać w każdej perfumerii do recyklingu puste opakowania po produktach do pielęgnacji skóry, zapachach i makijażu. Dzięki międzynarodowej współpracy z centrum recyklingu CEDRE, zebrane opakowania poddaje odzyskowi surowców lub przetwarza na energię,
- prowadzi działania i akcje na rzecz ekoedukacji zarówno wśród pracowników jak i klientów.