Kategorie produktów

Lody – czas start!

Czwartek, 17 marca 2022 Autor: Monika Górka, HURT & DETAL Nr 03/193. Marzec 2022
Wiosna na horyzoncie. Producenci lodowych przysmaków są już gotowi na najcieplejsze miesiące w roku. Co nowego znajdziemy w ofercie lodowej i jakie bestsellery warto mieć w sklepie?
Rynek lodów napędzają nowości produktowe. Liczą się nowe smaki, dodatki, formaty, ale także opakowanie czy odpowiednia kampania reklamowa dedykowana konkretnym grupom konsumentów. Producenci nie zapominają także o flagowych produktach i tradycyjnych smakach. Co proponują na ten sezon?

PPL KORAL
25-lecie marki Grand


W tym sezonie, w portfolio marki Koral nie zabraknie kultowej serii lodów Grand, która świętuje w tym roku 25-lecie istnienia, i z tej okazji obfituje w nowe smaki – bezowy z bezami i wkręconym sosem truskawkowym w białej czekoladzie, a linia Grand Gold w smak – śmietankowy z wkręconym sosem truskawkowym w białej czekoladzie z chrupkami kukurydzianymi karmelizowanymi. Twarzą kampanii ww. prestiżowej linii lodów została Marcelina Zawadzka.

Lody Ekipa w nowych smakach

Kultowe już lody Ekipa wystąpią w tym roku w dwóch totalnie nowych smakach: sorbetowe jabłkowe w polewie o smaku gumy balonowej z cukrem strzelającym oraz sorbetowe pomarańczowe w polewie o smaku gumy balonowej z cukrem strzelającym.

Nowe odsłony

Kostka Śnieżna pojawi się w kuszącej odsłonie o smaku śmietankowym z galaretką wieloowocową. Najbardziej znane lody marki Koral – Koktajlowe – wzbogacą się o smak jogurtu naturalnego z sosem truskawkowym, mango i czekoladowym – dekorowane kolorową posypką. Linia lodów Oskar pojawi się w nowym smaku – gumy balonowej w białej czekoladzie, a lody Solo zyskają nowy wariant – o smaku mango.

W segmencie familijnym lody Kolorowe Lato zaprezentują się z nietuzinkowym połączeniem, czyli smakiem słonego karmelu z wanilią Bourbon. Kontynuacja lodów na licencji z bohaterami z kreskówek zaskoczy małych konsumentów nowymi propozycjami – Rożkiem Psi Patrol o smaku waniliowo-truskawkowym z sosem truskawkowym, dekorowanym białą czekoladą oraz Kubkiem SpongeBob o smaku śmietankowym z galaretką cytrynową, dekorowanym mleczną czekoladą.

Bracia Koral – Lody Jak Dawniej

Tegoroczną kampanię drugiej marki – z segmentu high premium – Bracia Koral – Lody Jak Dawniej – uświetni swoją twarzą ceniony aktor filmowy i teatralny – Jan Frycz. Linia „Lody jak dawniej” 900 ml oferuje trzy nowe smaki: truskawkowe, o smaku bezowym z bezami i sosem truskawkowym oraz lody o smaku jogurtu i sorbetu z czarnej porzeczki. W pojemności 450ml pojawią się lody o smaku śmietankowym oraz truskawkowym. „Smaki Dzieciństwa” zaskoczą konsumentów pysznymi połączeniami nut smakowych takich jak: śmietankowo-czekoladowe z wiśniami i sosem wiśniowym. Prestiżowa linia – „Deser Lodowy” specjalnie dla fanów czekolady wystąpi w zupełnie nowym smaku: brownie z ciasteczkami cookie Dough z sosem czekoladowym.

GRYCAN – LODY OD POKOLEŃ

Konsumenci uważnie wybierają produkty spożywcze i świadomie sięgają po produkty wysokiej jakości, najchętniej te, które doskonale znają i które od lat najbardziej im smakują. Zaufanie do marki i produktu w ostatnich latach stało się kluczowe. Potwierdzają to wyniki sprzedaży lodów familijnych marki Grycan, która niezmiennie umacnia pozycję lidera rynku w tej kategorii. Wiele wskazuje na to, że lody Grycan będą cieszyły się popularnością także w tym sezonie, ponieważ jakość, smak i tradycja, to kryteria, które systematycznie zyskują na znaczeniu.

Lody marki Grycan są wytwarzane w podwarszawskiej fabryce według tradycyjnych, rodzinnych receptur z wykorzystaniem najwyższej jakości składników: śmietanki kremówki, żółtek jaj, owoców, bakalii, czekolady. Wszystkie pochodzą od sprawdzonych, zaufanych dostawców. Owoce kupowane są w szczycie dojrzałości – truskawki – na przełomie maja i czerwca, kiedy są najsłodsze, cytryny – w listopadzie – kiedy są najbardziej soczyste. W fabryce wiele prac wykonywanych jest ręcznie. Pracownicy starannie selekcjonują, obierają i kroją owoce – truskawki, jabłka, pomarańcze, ananasy oraz sortują i mieszają bakalie – rodzynki, orzechy, suszone figi. Rocznie do produkcji lodów używa się ich ponad 2000 ton.

Bestsellery marki Grycan

Eksperci marki Grycan każdego roku przygotowują dla detalistów listę Bestsellerów, czyli tych produktów, które najlepiej rotowały w minionym sezonie i które przyniosą zyski także w tym roku. Wśród 10 hitów sprzedażowych znalazły się tradycyjne lody na bazie śmietanki kremówki, jak i sorbety z owoców. W opakowaniach 500 ml są to lody waniliowe, czekoladowe, truskawkowe i bakaliowe oraz sorbet z mango i sorbet z truskawek, natomiast w pudełkach 1100 ml – lody waniliowe, śmietankowe, czekoladowe i bakaliowe. Pełną ofertę uzupełniają inne smaki z wymienionych kategorii oraz smaki z serii Dla Koneserów, czy nowe, bardzo modne warianty wegańskie.

Unilever
Kultowy Big Milk


Nadchodzący sezon będzie dla marki Big Milk wyjątkowy. Ta już wręcz kultowa lodowa marka, obecna na rynku od lat 90-tych, w swojej najnowszej aktywacji będzie zachęcała konsumentów do wspólnego świętowania. Przy tej okazji pojawi się też, po raz pierwszy, limitowana edycja Big Milka na patyku, dostępna jedynie w tym wyjątkowym sezonie. Dodatkowo, ofertę najbardziej mlecznej marki z portfolio producenta wzbogacą nowości produktowe w nowych formatach i smakach.

Magnum Remix

W segmencie lodów na patyku pojawią się dwie propozycje. Magnum Almond Remix o smaku prażonych migdałów i wanilii oraz Magnum White Chocolate & Berry Remix o smaku malinowo-porzeczkowym. Ich unikalny wygląd to zasługa innowacyjnej technologii double-dipped. Produkty zostały oblane białą czekoladą, a następnie zanurzone do połowy w polewie z mlecznej lub klasycznej czekolady. Nowa linia pojawi się także w formacie lodów w kubku – multisensorycznego Magnum Sweet & Salty Almond Remix.

Dla koneserów – Carte d’Or

Carte d’Or to marka wyróżniająca się oryginalnym i doskonałym połączeniem smaków, które zadowolą nawet największych koneserów. Zamknięte w formacie lodów familijnych, są idealną propozycją na szczególne okazje, ale i codzienne desery po obiedzie. Tegoroczna nowość Carte D’Or Baileys to lody waniliowe o kultowym smaku Baileys™, posypane kawałkami czekolady.

Małe co nieco dla najmłodszych

Tak jak dzieci są w ciągłym biegu, tak i portfolio lodów dla dzieci Unilevera to nieustanna praca nad ofertą, która z jednej strony spełni ich oczekiwania, a z drugiej da również poczucie bezpieczeństwa i pewności, że są to najwyższej jakości produkty. To będzie pierwszy sezon, w którym linii lodów dla dzieci producent dedykuje całą nową platformę wsparcia. Kontynuowana będzie współpraca z Disney’em i postaciami uwielbianymi zarówno przez dzieci, jak i dorosłych.

B&J’s – euforyczne mieszanki smaków

Prawdziwą ucztę dla kubków smakowych oferuje marka B&J’s prezentując nowość Vanilla Pecan Blondie – lody waniliowe z sosem z solonego karmelu, karmelizowanymi orzechami pekan i kawałkami ciasta blondie brownie. Produkt posiada certyfikat Fairtrade.

Kolejna nowość to lody waniliowe z czekoladowymi ciasteczkami, sosem z ciasteczek czekoladowych (i oczywiście kawałkami ciasta ciasteczkowego!) Cookie Dough Switch Up. Dla wielbicieli słonego karmelu w ofercie pojawi się Salted Caramel Peace Pop Brownie – lody z kawałkami czekolady, środkiem brownie i polewą z solonego karmelu.

Froneri
Opakowania familijne


W kategorii lodów familijnych marka Zielona Budka przygotowała nowe Lody bananowe z płatkami czekoladowymi w opakowaniu 1 l. Z kolei Manhattan prezentuje w tym sezonie prawdziwą radość dla kubków smakowych, oferując doskonałe połączenie orzeźwiających lodów miętowych z wyrazistym smakiem gorzkiej czekolady – Mięta-Ciemna czekolada w opakowaniu 1,4 l.

Dla wielbicieli smaków ciasteczkowych marka Schöller przygotowała pyszny deser lodowy będący wyrafinowanym połączeniem lodów makowych oraz lodów o smaku ciasteczkowym: makowo-ciasteczkowe z kawałkami ciasteczek w opakowaniu 1 l.

Dla wielbicieli czekolady Milka

Milka zaskoczy konsumentów smakami na patyku: Yoghurt & Strawberry – przyjemnie jogurtowe z soczyście truskawkowym sosem oraz Hazelnut – intensywnie czekoladowo-orzechowe lody, z kawałkami prażonych orzechów laskowych – oba warianty oblane delikatną czekoladą Milka.

Lody Milka o intensywnym smaku orzechów laskowych z czekoladowym wnętrzem i dodatkiem chrupiących orzechów dostępne są także w opakowaniu 480 ml.

Rożek czy sandwich?

Zielona Budka oferuje rożek, który stanowi połączenie lodów o smaku słonego karmelu i słodkiej śmietanki, w chrupiącym wafelku. Zachwycające połączenie słodkich lodów śmietankowych i słonych karmelowych, przekładane delikatnymi waflami – dostępne jest także w nowym Sandwichu Zielonej Budki.

Z kolei dla wielbicieli produktów marki KitKat również znajdzie się coś nowego w ofercie. Unikalny waniliowo-kakaowy rożek, z prawdziwym wafelkiem KitKat w środku, oblany czekoladowym sosem.

Kaktusowe Boom dla młodzieży

W ofercie marki Kaktus prawdziwa eksplozja nowości. Kaktus Boom Niebieski i Fioletowy w strzelających polewach, to produkty stworzone w kooperacji z aplikacją TikTok. Marka oferuje także multipak: Kaktus Boom 8+1 gratis.

Inne nowości marki Kaktus to Shake śmietanka-malina – na patyku Kaktus Boom Bubble Gum w kubeczku 130 ml. Kaktus w rożku 110 ml o smaku śmietanka-mango-marakuja – w żółtym waflu.

Z kolei Pirulo to międzynarodowa marka lodów dla dzieci, która oferuje najmłodszym konsumentom 3 owoce na jednym patyczku: truskawka, pomarańcza, jabłko w innowacyjnym kształcie. Pirulo Frutti Multipak (5 x 70 ml).

Apetyt na egzotyczne przygody zaspokoi marka Nuii

Dla konsumentów lubiących podróże, odkrywanie nowych miejsc i smaków marka Nuii prezentuje szerokie portfolio nowości: Nuii Słony Karmel & Australijskie Orzechy Makadamia, Nuii Migdały & Wanilia z Jawy, Nuii Biała Czekolada & Skandynawskie Czerwone Borówki, Nuii Ciemna Czekolada & Nordyckie Jagody.

LOTTE WEDEL
Kwiatowe smaki E.Wedel OH!


Do szerokiej oferty lodów E.Wedel OH! dołączą w tym sezonie wyraziste owocowe i kwiatowe smaki, oblane pyszną, oryginalną wedlowską czekoladą.

W ofercie pojawią się lody na patyku Kwiat Wiśni E.Wedel OH! (90 ml). Ofertę wzbogaci również wariant Kwiat Lawendy E.Wedel OH! (90 ml). Niepowtarzalnego smaku nowościom nadaje wykończenie pyszną, oryginalną wedlowską czekoladą białą, która w połączeniu z wyrazistymi owocowymi nutami dostarcza słodkich rozkoszy. Zarówno Kwiat Wiśni E.Wedel OH! oraz Kwiat Lawendy E.Wedel OH! będą dostępne wyłącznie w sklepach sieci Żabka.

Orzeźwiające sorbety owocowe

Natomiast w szerokiej dystrybucji znajdziemy propozycje dla wielbicieli orzeźwiających owocowych sorbetów. Do oferty lodów Sorbet Mango E.Wedel OH! i Sorbet Malina E.Wedel OH!, dołącza kolejny wariant Sorbet Czarna Porzeczka (90 ml), który zachwyca zmysłowym, owocowym smakiem. Delikatnie słodki i równocześnie kwaśny sorbet porzeczkowy oblewa pyszna, oryginalna wedlowska czekolada biała, która nadaje niepowtarzalnego smaku i dostarcza czekoladowo-owocowej przyjemności.

Mars Wrigley
M&M'sy pakują się do rożka


W tym roku Mars Wrigley wypuszcza na polski rynek swój drugi produkt w formacie rożka. Chrupiący wafel, aksamitne waniliowe lody w połączeniu z mini lentilkami M&M's to gotowy przepis na doskonałą wakacyjną przyjemność i rozpędzone obroty zarówno w rynku nowoczesnym, jak i tradycyjnym. M&M's Rożek ma gramaturę 59 g.

Masło orzechowe, a jednak lodowe

W 2021 roku odbyła się premiera batona Snickers Creamy Peanut Butter, którego pokochali konsumenci. Czas, aby niesamowitą przyjemność kremowego masła orzechowego można było odnaleźć też w lodówce! Dlatego powstał czekoladowy hit w formie pysznego batona lodowego. Snickers Creamy Peanut Butter Ice Bar ma gramaturę 53,9 g.

Kilargo

Augusto to w pełni polska marka lodów. Od blisko 30 lat, produkowane w dwóch nowoczesnych polskich fabrykach, lody można kupić nie tylko w całej Europie, ale także na świecie.

Gullivery w nowych odsłonach

Flagowym produktem są bestsellerowe Gullivery, będące hitem wśród najbardziej wymagających poszukiwaczy lodowych przyjemności. To lody dla odkrywców, zapraszające w podróż do krainy niepowtarzalnego smaku kremowej masy w pysznej, gęstej czekoladzie.

Nowością w linii patyków impulsowych w sezonie 2022 będzie smak Mint, czyli intensywna chłodna mięta w wytrawnej czekoladzie. Zmianom poddano wszystkie Gullivery. Poprawiona receptura oznaczająca jeszcze lepszy smak, kremowe wnętrze, chrupiąca czekolada i doskonałe dodatki oraz nowe, eleganckie i stylowe opakowania – polecają się wszystkim głodnym idealnego balansu słodyczy i świetnej relacji jakości do ceny.

Uzupełnieniem klasycznych smaków Classic, Almond, Salted Caramel oraz White są lody Gulliver TRIO – tutaj przyjemność dodatkowo pogłębia gęsty sos, umieszczony między chrupiącą polewą otaczającą kremową masę a czekoladą. Gulliver TRIO kusi smakiem czekolady, karmelu oraz maliny.

Kultowe Lody Familijne

Na rodzinne spotkania warto wybrać kultowe Lody Familijne, dla wielu będące sentymentalną podróżą w czasie. Od ponad 40 lat Lody Familijne towarzyszą konsumentom podczas wspólnych chwil. Tradycyjna receptura pozostała bez zmian, ale Lody Familijne zyskały delikatnie odświeżone opakowania, nawiązujące stylem do poprzednich, jednak z nowocześniejszym spojrzeniem na markę. Nowy logotyp Lodów Familijnych, od nagrodzonej Red Dot Award Agencji TOFU, producent umieścił w tym sezonie również na Roladach Premium, których receptura także zyskała nową jakość. Rolady Premium dostępne są w smakach Cappuccino oraz Toffi.

Bambo – dwusmakowe rożki

Klasyczne, najchętniej wybierane smaki w znakomitych cenach, czyli popularne i lubiane lody Bambo, to kolejne pozycje w portfolio polskiego producenta. W ramach brandu Bambo dostępne są lody na patyku, rożki oraz formaty familijne. W sezonie 2022 firma stawia na dwusmakowe rożki: waniliowo-czekoladowe oraz waniliowo-truskawkowe.

Dla najmłodszych

Najmłodszym dedykowane są waniliowe patyki w polewie – lody Pinoccio oraz owocowe i odświeżające zakręcone Ice Monstery. Nie zapominajmy o uwielbianych lodach Gucio. I tutaj ukłon w stronę konsumentów, bo to właśnie w odpowiedzi na ich prośby, w sezonie 2022 do smaku wiśniowego dołącza nowy Gucio – lody o smaku waniliowym, z sosem pomarańczowym w polewie kakaowej.

Colian
Lodowa Oranżada Hellena


Specjalnie dla miłośników orzeźwiających smaków do lodowego portfolio Oranżady Hellena dołączają aż trzy innowacyjne warianty. Pierwszy z nich to połączenie wodnego loda na patyku z oryginalną landrynkową polewą z cukrem strzelającym, który najmłodszym konsumentom jest bardzo dobrze znany dzięki dostępnej już na rynku Oranżadzie Strzelającej Hellena. Drugą propozycją marki są lody śmietankowe w apetycznej otoczce o smaku landrynek – Oranżada Hellena Milk. Ta propozycja wyróżnia się nie tylko nieoczywistą recepturą, ale także oryginalnym okrągłym kształtem – jedynym takim w kategorii śmietankowo-wodnych lodów na polskim rynku. Wśród nowości nie zabraknie też dedykowanych dla diabetyków i osób dbających o linię lodów o niskiej kaloryczności, i zerowej zawartości cukru. Wodny lód Oranżada Hellena Zero Cukru to prawdziwe orzeźwienie i ogrom radości zamknięty jedynie w 35 kcal!

Jeżyki, Grześki i Śliwka Nałęczowska – również w wariantach familijnych


Lody impulsowe pod sztandarowymi markami Colian cieszą się coraz większym zainteresowaniem konsumentów i nadal będą dostępne w sprzedaży. A są wśród nich: Jeżyki, Grześki, Śliwka Nałęczowska i Oranżada Hellena. Wśród lodów dedykowanych do indywidualnej konsumpcji nie zabraknie również formatów familijnych, które stanowią idealny deser podczas spotkań w szerszym gronie. Tutaj producent poleca lody Grześki zamknięte w wygodnych kubeczkach o pojemności 500 ml oraz lody Jeżyki w opakowaniach o tym samym formacie.

Producenci co roku prześcigają się w tworzeniu nowych propozycji i kombinacji smakowych. Przeglądając aktualną ofertę na sezon 2022 – detaliści z pewnością mają w czym wybierać.

Kolejna część lodowych inspiracji – już w kwietniowym wydaniu Hurt&Detal.

Monika Górka
Zastępca Redaktora Naczelnego





tagi: lody , rynek spożywczy , sprzedaż handel , konsument , FMCG , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy ,