W dniach 30.01-2.02.2022 roku w Kolonii, po roku przerwy, odbyła się 51. edycja targów ISM. W Koelnmesse swoje produkty zaprezentowało niemal 1 100 wystawców z ponad 56 krajów świata, w tym ponad 60 polskich producentów i dystrybutorów. Była tam również nasza redakcja z najnowszym wydaniem magazynu Food from Poland.
Na wydarzeniu odnotowano obecność około 15 tys. odwiedzających z 96 krajów. Udział zagranicznych gości handlowych wyniósł 78%. Wśród polskich wystawców można było znaleźć takie firmy jak Wawel, Vobro, Mokate, Maspex, Brześć czy Ewa-Bis. Sytuacja pandemiczna spowodowała jednak, że wydarzenie to mocno odbiegało od targów, które wystawcy znają sprzed marca 2020 roku. Zapytaliśmy ich jak odbierają te zmiany.
„Z racji na pandemii zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że tegoroczna edycja ISM odbędzie się w okrojonym składzie zarówno wśród wystawców, jak i odwiedzających, natomiast z naszej perspektywy są to dobre targi i zdecydowanie skorzystaliśmy z obecności tutaj. Wszyscy jesteśmy spragnieni żywych dyskusji, negocjacji i spotkań biznesowych. Ten wspólny cel to dobry punkt wyjściowy dla rozpoczęcia współpracy. Przeprowadziliśmy kilkaset spotkań i liczymy na efekty w najbliższej przyszłości. Oczywiście pojawiliśmy się na targach z pewnymi istotnymi założeniami, jak np. pozyskanie partnerów w perspektywicznych dla nas obszarach. Bardzo cieszymy się, że te założenia zostały osiągnięte. Liczymy na to, że zaznaczymy parę nowych miejsc na mapie świata, które dołączą do słodkiego Królestwa Wawel” – mówi Tetiana Gurnevych, International Sales Director w Wawel.
„Ze względu na sytuację pandemiczną do ostatniej chwili nie mieliśmy pewności czy targi się odbędą, jednak jesteśmy bardzo zadowoleni z ostatecznego obrotu spraw. Bardzo ważne jest dla nas spotkanie z klientami. Przyjeżdżając na ISM mieliśmy już zaplanowane spotkania, które w większości doszły do skutku. Nie widać natomiast zupełnie odwiedzających z Azji. Zazwyczaj na ISM pojawiało się wiele osób z Chin, Tajlandii, Korei czy Wietnamu, jednak jest im teraz trudno wyjechać ze względu na obostrzenia. Jako firma chcemy się pokazać, chcemy by klienci poznali nasze nowości i plany odnośnie naszej strategii rozwoju. Kontakt bezpośredni jest bardzo potrzebny – nawet rozmowa o rodzinie czy o radzeniu sobie w życiu i w biznesie w ostatnim trudnym czasie” – ocenia Joanna Majdańska, Export Director w Vobro.
Kolejna edycja targów ISM zapowiedziana jest na okres od 29.01. do 01.02.2023 roku.
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.