Wywiady

W centrum dokonywanych przez nas zmian jest zawsze dobro środowiska naturalnego

Środa, 16 marca 2022 Autor: Monika Górka, HURT & DETAL Nr 02/192. Luty 2022
O innowacyjności branży oraz działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju rozmawiamy z Patricjusem Ziecikiem, dyrektorem marketingu działu Laundry & Home Care, Henkel Polska.
Czy Persil to najbardziej innowacyjna marka w portfolio Laundry & Home Care?

Zgadza się. Naszą najbardziej innowacyjną marką jest Persil. Najlepiej widać to na przykładzie kapsułek, które stanowią innowację zarówno ze względu na złożoną formułę, której zalety ujawniają się dopiero w wyniku synergicznego działania składników po ich połączeniu, jak i sposób zastosowania – prosto do bębna pralki. A ich koncept jest wciąż udoskonalany – na początku były 2, potem 3 i od 2019 r. 4-komorowe. Co więcej – format kapsułek przenosimy także na inne nasze produkty wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, którzy niezwykle go polubili.

Czy produkty w kapsułkach można jeszcze udoskonalać?

W kapsułkach mamy już Somat Excellence, E w kapsułkach 3-komorowych, a ostatnio zadebiutował na półkach sklepowych także Perwoll kapsułki. Co ważne, nowe kapsułki wprowadzane na rynek są mniejsze od poprzednich, gdyż formuły produktów składowych są bardziej skoncentrowane, co pozwala zmniejszyć ich ślad węglowy w transporcie.

A czego oczekują konsumenci?

Idąc dalej tropem innowacji – jesienią 2021, odpowiadając na zapotrzebowanie rynku, wprowadziliśmy do sprzedaży Persil Sensitive, przeznaczony dla osób o wrażliwej skórze, który nie zawiera barwników, więc jest przezroczysty. W linii Sensitive można znaleźć także E i Silan oraz środki do zmywania i sprzątania.

Nasza duma to linia ProNature, w skład której wchodzą wybrane produkty marek: Pur, Somat, Bref i Clin. Ich formuły zawierają aż 99,99% składników naturalnych, mają certyfikat Ecolabel, a ich opakowania (za wyjątkiem Clin zapas) są wykonane w 100% z plastiku z recyklingu. I tu ciekawostka – już od 18 lutego eko świadomi konsumenci mogą kupić produkty linii ProNature i kosmetycznej marki N.A.E. Henkla na BioBazarze Fabryki Norblina i na Hali Gwardii.

Czyli rok 2021 był innowacyjnie intensywny?

Podsumowując, rok 2021 był dla nas przełomowy, praktycznie w każdej kategorii mieliśmy do zaoferowania nowe technologie, a w 2022 największa nowość to kapsułki Perwolla. Konsumenci doczekają się także ciekawych odsłon ulubionych marek, takich jak np. Bref czy Silan. W centrum dokonywanych przez nas zmian jest zawsze dobro środowiska naturalnego, a innowacyjność branży, moim zdaniem, zmierza właśnie w tym kierunku.

Zrównoważony rozwój – to nie tylko hasło, to rzeczywiste działania prowadzone od lat. Proszę w skrócie przybliżyć naszym Czytelnikom działania Henkel Polska.

Działanie zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, to nie tylko nowe formuły produktów, czy coraz bardziej biodegradowalne opakowania wytwarzane z użyciem odzyskanych tworzyw sztucznych. To także brand purpose, czyli cel przyświecający marce w działaniu.

Z tego powodu współpracujemy z organizacjami takimi jak Fundacja Nasza Ziemia i Fundacja MARE przy projektach oczyszczania Ziemi z odpadów plastikowych, razem z programem TOP Model zorganizowaliśmy kolejną odsłonę naszej kampanii #ReThinkFashion promując odpowiedzialną konsumpcję mody a także, wraz z Fundacją Społecznie Bezpieczni i Towarzystwem Pomocy im. Św. Brata Alberta, otworzyliśmy Pralnie Społecznie Odpowiedzialne w Gdańsku i Wrocławiu pomagając osobom w kryzysie bezdomności i samotnym matkom.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Górka




tagi: Laundry & Home Care , Henkel Polska , drogeria , innowacje , rynek spożywczy , sprzedaż handel , konsument ,