Drogeria

Primavera Parfum wycofuje rosyjskie produkty ze swojej oferty

Wtorek, 01 marca 2022
Zarząd Primavera Parfum, jednego z wiodących w kraju dystrybutorów e-commerce w branży beauty, postanowił w trybie natychmiastowym wycofać wszystkie rosyjskie produkty ze swojej oferty. Decyzja jest odpowiedzią na rosyjski atak zbrojny wymierzony przeciwko Ukrainie.
Istniejąca od 1991 roku na rynku Primavera Parfum to krajowy lider wielokanałowej sprzedaży i obsługi e-commerce w branży beauty. Grupa specjalizuje się w dostarczaniu produktów do sklepów internetowych, drogerii, sieci i sprzedawców indywidualnych, generując obroty na poziomie kilkuset milionów rocznie. W odpowiedzi na trwający atak zbrojny wojsk rosyjskich na Ukrainie, zarząd spółki podjął decyzję o natychmiastowym wycofaniu ze swojej oferty wszystkich towarów rosyjskiego pochodzenia, których kod zaczyna się od cyfr 460-469.

Koniec ze sprzedażą rosyjskich produktów w kilkudziesięciu sklepach

W opublikowanym na stronie internetowej oświadczeniu zarząd Primavera Parfum informuje o powodach nałożonych sankcji: „Z przerażeniem obserwujemy proces niszczenia podstawowych idei opartych na wolności i równości, które w ustach rosyjskich polityków stają się niczym więcej, jak utartym, propagandowym frazesem. Nie godzimy się na taki scenariusz, dlatego Grupa Primavera Parfum sięga po radykalne środki”.

W efekcie podjętej decyzji rosyjskie produkty znikną z oferty kilkudziesięciu współpracujących z Grupą sklepów internetowych, działających na terenie kraju. O sankcjach rosyjscy producenci, właściciele marek oraz ich dystrybutorzy zostali powiadomieni osobiście. Jednocześnie firma zamierza prowadzić aktywną politykę komunikacyjną, zachęcającą inne podmioty z rynku do wdrożenia podobnego kodeksu postępowania.

Szeroko zakrojona pomoc na rzecz Ukrainy!

Bojkot rosyjskich produktów to jeden z wielu elementów działań Primavera Parfum związanych z trwającą wojną na Ukrainie. W strukturach Grupy pracuje wielu obywateli ukraińskich oraz białoruskich. Od początku konfliktu mogą oni liczyć na dedykowaną pomoc, zgodną ze zgłaszanymi potrzebami oraz oczekiwaniami. Primavera Parfum jest również zaangażowana w pomoc uchodźcom wojennym.

- Od kilku dni prowadzimy organizację ich transportu oraz pobytu w Polsce. Jednocześnie wspieramy finansowo zakupy artykułów, które będą przekazane najbardziej potrzebującym – wylicza Jędrzej Karasek, dyrektor generalny w Grupie Primavera Parfum. Zarząd planuje też oferować zatrudnienie w Grupie, głównie do pracy w centrum logistycznym.

– Mamy możliwość oferowania elastycznego czasu pracy przy pakowaniu paczek detalicznych. Sytuacja jest wyjątkowa, dlatego możliwe jest nawet pobieranie codziennego uposażenia w gotówce z pominięciem czasochłonnych formalności, na które przyjdzie czas później – dodaje Karasek.

Akcje pomocowe prowadzone są wspólnie ze sponsorowanym przez Primavera Parfum klubem sportowym Hutnik Warszawa oraz działającą w jej ramach Fundacją Hutnik 1957. Wszystkie podmioty będą na bieżąco informować o dostępnych etatach oraz możliwości pracy zarobkowej.



tagi: Primavera Parfum , produkty rosyjskie , sprzedaż handel , konsument , FMCG , ekonomia , gospodarka , finanse ,