Wiadomości

Dynamiczny wzrost sprzedaży Grupy AMBRA

Środa, 23 lutego 2022
Przychody Grupy AMBRA wzrosły w pierwszym półroczu roku obrotowego 2021/2022 o 20,2%. Najszybciej rosła sprzedaż win musujących – o 31,2%, a liderami były marki DORATO, ZAREA i MUCHA SEKT.
Przychody ze sprzedaży na największym rynku działalności Grupy, czyli w Polsce wzrosły o 17,4% - ponad czterokrotnie przewyższając wzrost rynku wina, który w tym okresie wyniósł 4,1%. Liderami sprzedaży były marki DORATO wśród win musujących, WINIARNIA ZAMOJSKA, PORTADA i CONO SUR w winach spokojnych oraz wódki i whisky BACZEWSKI. Wzrost sprzedaży do gastronomii był ponad dwukrotnie wyższy w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku obrotowego i osiągnął wartość zbliżoną do okresu przed pandemią COVID-19.

Rynkiem najszybszego wzrostu były ponownie Czechy i Słowacja, gdzie wzrost sprzedaży wyniósł 22,9% (w walutach lokalnych), głównie za sprawą marki MUCHA SEKT zwiększającej udziały w rynku win musujących. W Rumunii sprzedaż wzrosła o 24,1% (w walucie lokalnej). Liderem sprzedaży na tym rynku jest marka ZAREA umacniająca swoją pozycję w kategoriach win musujących i brandy.

Rekordowe wyniki sprzedaży przełożyły się na wzrost zysków. Rosnący udział produktów premium w strukturze sprzedaży wpłynął na zwiększenie rentowności, pomimo wyższych kosztów marketingu, podwyżek kosztów mediów, usług i wyższych rezerw na premie uzależnione od wyników. Zysk z działalności operacyjnej (EBIT) wyniósł 74,3 mln zł i był o 27,6% wyższy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku obrotowego. Zysk przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej osiągnął 45,7 mln zł i wzrósł o 30,5%.

„Nasze produkty premium cieszą się rosnącym zainteresowaniem konsumentów – nie tylko w gastronomii czy sklepach specjalistycznych CENTRUM WINA/DISTILLERS LIMITED, ale również w sklepach spożywczych. Przekłada się to na wyniki Grupy AMBRA i pozwala nam kontynuować inwestycje  w naszych zakładach produkcyjnych w Polsce i w Rumunii i rozwój nowych produktów.” – mówi Robert Ogór, Prezes Grupy AMBRA.



tagi: Grupa AMBRA , wina , alkohole , wyniki finansowe , produkcja , sprzedaż handel , konsument , przemysł spożywczy ,