Kärcher po raz pierwszy przekracza próg trzech miliardów euro
Poniedziałek, 21 lutego 2022
W 2021 roku, firma Kärcher po raz pierwszy w swej historii przekroczyła próg trzech miliardów euro obrotu w ciągu jednego roku obrotowego. Z całkowitym obrotem 3,092 mld euro, ekspert w dziedzinie czyszczenia pobił zeszłoroczny rekord o 13,6%. Sukces ten jest równomiernie rozłożony na wszystkie regiony i grupy produktów. Kärcher odnotował wzrost o 25% w ciągu dwóch ostatnich - zdeterminowanych przez pandemię COVID-19 - lat. Liczba pracowników również znacznie wzrosła w ciągu ostatniego roku, dzięki ponad 900 przyjętym nowym osobom. Obecnie już 14 000 pracowników pracuje dla rodzinnej firmy w 150 spółkach i 78 krajach. "Kärcher odnotował nadzwyczajny wzrost w 2021 roku - roku, który był, pod każdym względem, bardzo wymagający", mówi Hartmut Jenner, Dyrektor Generalny i Prezes Zarządu Alfred Kärcher SE & Co. KG.
Wysoki popyt we wszystkich obszarach
Od początku pandemii wzrosło zapotrzebowanie klientów indywidualnych na myjki ciśnieniowe, parownice i narzędzia ogrodowe Kärcher. Przyczyniły się do tego m.in. lockdowny, większa liczba osób pracujących w domu i ogólnie zaostrzone wymogi higieniczne. W drugim roku pandemii COVID-19 znacznie wzrósł również popyt na urządzenia do użytku profesjonalnego, co przywróciło strategiczną równowagę pomiędzy obiema segmentami biznesowymi Kärcher. W skali globalnej, inwestycje w maszyny - od odkurzaczy po parownice i maszyny do czyszczenia posadzek- wzrosły w przemyśle a także w sektorze hotelarskim.
Znacząca inwestycja w przyszłość
W zakresie inwestycji strategicznych firma dokonuje ogromnych postępów: "W 2021 roku zainwestowaliśmy 125 milionów euro w nasze zakłady, systemy, a przede wszystkim w naszych pracowników - zawsze z myślą o korzyściach dla klientów. W ten sposób kształtujemy przyszłość firmy Kärcher i kładziemy podwaliny pod dalszy sukces handlowy" - wyjaśnia Hartmut Jenner. "W ciągu ostatniego roku poczyniliśmy ogromne postępy, rozwijając się znacznie dynamiczniej, niż rynek urządzeń czyszczących" – dodaje.
Zrównoważony rozwój niejedno ma imię
Dzięki strategii zrównoważonego rozwoju, która stała się nieodłącznym elementem firmy, Kärcher osiągnął wielki sukces - produkcja we wszystkich fabrykach jest obecnie wolna od emisji CO2. Częścią tej strategii jest również bezpłatne czyszczenie ważnych dla dziedzictwa kulturowego zabytków. W 2021 roku, eksperci firmy Kärcher w dziedzinie czyszczenia podjęli pracę w katedrze w Kolonii, a także we współpracy z artystą Klausem Dauvenem stworzyli ogromne dzieło sztuki „odwrócone graffiti” na ścianie tamy Vouglans we Francji. Oprócz trwającego projektu czyszczenia obelisków na Place de la Concorde w Paryżu, planowane są również prace nad oczyszczeniem posągu – ikony – Chrystusa Zbawiciela w Rio de Janeiro.
To temat, który w ostatnich latach zyskuje na znaczeniu...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.