Kategorie produktów

MAOAM wciąga smakiem i zyskiem

Wtorek, 15 lutego 2022 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 02/192. Luty 2022
Nowoczesna, idąca z duchem czasu, dostosowująca się do trendów zakupowych, odpowiadająca na szerokie potrzeby nabywców – o marce MAOAM opowiada Marzena Sadurska, Brand Manager MAOAM w firmie Haribo.
Jak marka MAOAM wypada na tle kategorii?

Gumy rozpuszczalne stanowią drugi największy segment w kategorii cukierków paczkowanych1. Utrzymują stabilną pozycję także w czasach pandemii, a ich sprzedaż wartościowa i wolumenowa pozostaje na porównywalnym poziomie.

MAOAM, jako jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w tej grupie produktów2, stała się synonimem jakości gum rozpuszczalnych. Od 24 lat niezmiennie cieszy się ogromnym zainteresowaniem Polaków i stale umacnia swoją pozycję na rynku. We wszystkich grupach wiekowych odnotowujemy większą deklaratywną chęć zakupu naszych produktów, a konsumpcja MAOAM rośnie na przestrzeni ostatnich lat3. Wzrost sprzedaży widać szczególnie wśród młodzieży i dorosłych (14-29 lat), a także wśród rodzin z dziećmi. Dzięki temu MAOAM świetnie rotuje na półce, zapewnia zysk i stałą odsprzedaż naszym kontrahentom.

Co wyróżnia MAOAM na tle konkurencji?

Gumy rozpuszczalne MAOAM kupuje przynajmniej raz w miesiącu 76% gospodarstw domowych, wybierających produkty z tego segmentu2. Konsumenci doceniają markę za bogactwo smaków, kształtów i kolorów. MAOAM posiada bowiem różnorodne i unikalne portfolio produktów (np. MAOAM Kracher i Pinballs). To marka nowoczesna, idąca z duchem czasu, która dostosowuje się do trendów zakupowych i odpowiada na szerokie potrzeby nabywców. Gumy rozpuszczalne kojarzone są z zabawą, a konsumenci lubią się nimi dzielić, dlatego sięgają po MAOAM jako przekąskę podczas rodzinnego, filmowego wieczoru, na przerwie między lekcjami czy na wycieczce w góry.

W jaki sposób marka wpisuje się w aktualne trendy?

Marka MAOAM stawia na nowoczesną komunikację. Dlatego nasze opakowania zyskały w 2021 roku nową szatę graficzną. Wprowadziliśmy również nowe formaty torebkowe 110-140 g, których gramatura odpowiada preferencjom zakupowym Polaków. Naszą komunikację marketingową realizujemy pod hasłem „MAOAM wciąga smakiem”. Chcemy w ten sposób podkreślić wyjątkowość marki i produktów, które tworzymy z pasją od lat. Docieramy wszędzie tam, gdzie są nasi odbiorcy – jesteśmy obecni w prasie i szeroko zasięgowym internecie. Współpracujemy z influencerami, którzy zachęcają do zakupu naszych produktów, a także jesteśmy obecni podczas wydarzeń offline skupiających uwagę naszych odbiorców.

W jaki sposób MAOAM wspiera detalistów i jakich rad może Pani udzielić właścicielom punktów handlowych, by sprzedaż kategorii była coraz większa?

Dużym wsparciem dla punktów handlowych są dostarczane przez MAOAM standy, które ze względu na atrakcyjność wizualną zwracają uwagę konsumentów i pozwalają dobrze wyeksponować produkty. Dzięki temu, że są mobilne, można je ustawiać w najczęściej odwiedzanych miejscach – przy głównej alei sklepowej czy wejściu do alejki ze słodyczami.

Ważną rolę w sprzedaży odgrywa półka. MAOAM dostarcza właścicielom sklepów materiały POS, takie jak krawaty, listwy cenowe czy wyróżniki półkowe, stanowiące zachętę do zakupu. Najlepszym miejscem na ekspozycję produktów jest centralna część półki – na wysokości wzroku. Nasza szeroka oferta pozwala na stworzenie przyciągającej uwagę strefy marki, która dodatkowo ułatwia klientom orientację przy półce. Tam gdzie produkty eksponowane są w kartonach, MAOAM zdecydowanie się wyróżnia dzięki żółtym kartonikom ekspozycyjnym. To pozwala jeszcze mocniej wpłynąć na rotację produktów, a tym samym zwiększać zyski z MAOAM.

W swojej ofercie posiadamy produkty impulsowe, które eksponowane w strefie kas przyczyniają się do powiększenia wartości koszyka na końcu ścieżki zakupowej. Naszym bestsellerem są tu klasyczne gumy rozpuszczalne w kostkach MAOAM Bloxx 5er (110 g) i 1er (50x22 g). Drugim bardzo dobrze sprzedającym się produktem impulsowym jest unikalny na rynku MAOAM Pinballs 32 g.

Zachętą do zakupu są również limitowane edycje MAOAM, które doskonale wpisują się w różne okazje takie jak Halloween czy Boże Narodzenie. Dodatkowo, oferujemy naszym klientom nowości in-outowe, których w tym roku również nie zabraknie. Limitowane produkty to bowiem szansa na zwiększenie koszyka zakupowego, a w efekcie wzrost obrotów on-top z MAOAM.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Książek



1 źródło: Haribo za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food), Udziały w sprzedaży wartościowej (w %) w okresie I-XI 2021 w kategorii: Cukierki paczkowane.
2 źródło: Badanie ilościowe MindAd, Mindshare, X.2020. 95% mam użytkujących kategorię zna markę Maoam, 76% kupuje ją min. 1 raz w miesiącu.
3 źródło: Global Brand Tracking, Maoam VII.2021. Zmiana sprzedaży w ostatnich 12 miesiącach (+4% młodzież i dorośli).







tagi: MAOAM , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , przemysł spożywczy ,