Dziesięć – w tylu województwach otwarto w ciągu ostatnich dwóch tygodni nowe sklepy Netto. Dziewięć – w tylu miastach placówki duńskiej sieci zawitały po raz pierwszy. Łącznie między 3 a 10 lutego Netto otworzyło 14 placówek. Wszystkie nowe sklepy powstały w ramach konwersji marketów Tesco na nowoczesne sklepy Netto 3.0.
Sklepy Netto pojawiły się po raz pierwszy w Aleksandrowie Kujawskim (woj. kujawsko pomorskie), Jastrowiu, Witkowie (oba woj. wielkopolskie), Lipsku, Zwoleniu (oba woj. mazowieckie), Lubawie (woj. warmińsko-mazurskie), Gajkowie (woj. dolnośląskie), Rykach (woj. lubelskie) i Tarnowskich Górach (woj. śląskie). Na przeciwnym końcu „skali” znajdują się Rybnik (woj. śląskie) obecnie z pięcioma sklepami Netto, Gdańsk (woj. pomorskie), gdzie 3 lutego otwarty został ósmy sklep Netto i Łódź (woj. łódzkie), która może poszczycić się już 17 dyskontami sieci. Z kolei w Przemyślu (woj. podkarpackie) i Ziębicach (woj. dolnośląskie) funkcjonują obecnie po dwa sklepy Netto.
Łączna powierzchnia sklepów Netto otwartych 3 i 10 lutego wynosi ok. 10 120 mkw. Najmniejsza z nowych placówek zajmuje 450 mkw. i znajduje się z Ziębicach, a największa ma ponad 950 mkw. i zlokalizowana jest w Przemyślu.
Sklepy w Gdańsku, Łodzi i Przemyślu wyposażone są w kasy samoobsługowe, które znacznie ułatwiają i przyspieszają robienie zakupów. Znaleźć je można w coraz większej liczbie placówek Netto.
– Jesteśmy bardzo usatysfakcjonowani tempem, w jakim przebiega proces konwersji sklepów Tesco na Netto 3.0 – mówi Patrycja Kamińska, PR Manager Netto Polska. – Dzięki niej rozbudujemy siatkę sklepów aż do 650 placówek, co przełoży się na wzmocnienie naszej pozycji na polskim rynku. W efekcie jeszcze więcej klientów będzie mogło korzystać z szerokiej oferty Netto, którą wyróżnia atrakcyjny stosunek ceny do jakości.
Dyskonty Netto oferują klientom ponad trzy tysiące produktów, z czego jedna trzecia to produkty marek własnych, których wysoka jakość idzie w parze z możliwie najniższą ceną. Wśród nich na szczególna uwagę zasługują: Sztuka Mięsa – świeże mięsa pochodzenia polskiego w opakowaniach z recyklingu, Miletto – wybór nabiału tworzonego według tradycyjnych receptur, Premieur – linia wykwintnych produktów, takich jak wędliny, owoce morza, kawy czy słodycze i Hello Sensitive – bezzapachowe, hipoalergiczne i niezawierające barwników artykuły dla najmłodszych. Sieć wyróżnia się także ofertą Z zieleniaka, w ramach której klienci mogą wybierać spośród ponad 150 rodzajów warzyw i owoców oraz ofertą Półki zdrowia, na której znaleźć można produkty BIO, bezglutenowe, bezcukrowe i bezlaktozowe.
Wszystkie nowo otwierane sklepy Netto utrzymane są w formacie 3.0, który nawiązuje do skandynawskich korzeni sieci. W sferze wizualnej 3.0 to minimalistyczny wystrój wnętrz zapewniający komfort zakupów dzięki szerokim alejkom, neutralnemu oświetleniu oraz zastosowaniu naturalnych materiałów wyposażenia wnętrz.
Netto planuje zakończyć proces konwersji sieci sklepów Tesco jeszcze w pierwszym kwartale tego roku.