Wiadomości

Firmy handlowe łowią klientów w sieci

Piątek, 12 marca 2010
Coraz więcej firm decyduje się na uruchomienie nowego kanału sprzedaży, jakim jest sklep internetowy. Głównym motorem tej tendencji jest nieustannie rosnąca wartość polskiego rynku sprzedaży internetowej, która w roku 2009 sięgnęła już 13 mld zł. Z roku na rok coraz więcej Polaków robi zakupy właśnie za pośrednictwem Internetu.

Obecnie w Polsce działa ok. 7,5 tys sklepów internetowych, a ich liczba wzrosła w stosunku do roku poprzedniego o prawie 6 proc. Znacznie wyższą dynamikę wzrostu zanotowało oprogramowanie Comarch iSklep24, którego sprzedaż w styczniu 2010 roku była aż o 164 proc. wyższa niż w analogicznym okresie roku 2009.

Zakup odpowiedniego oprogramowania dla sklepu internetowego to jednak nie wszystko. To dopiero początek drogi do sukcesu w Internecie. W dzisiejszym, zatłoczonym świecie Internetu równie istotne jest skuteczne wypromowanie firmowego e-sklepu. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest obecność na portalach, na których klienci dokonują e-zakupów" - mówi Paweł Regiec, dyrektor sprzedaży iComarch24.

Comarch iSklep24 oprócz integracji ze znanymi porównywarkami cen (Ceneo, Nokaut oraz Skąpiec) posiada także pełną integrację z serwisem Allegro. Dzięki niej właściciel Comarch iSklep24 może swobodnie tworzyć oraz zarządzać aukcjami w Allegro - największym w Polsce serwisie aukcyjnym. Wygrane aukcje są następnie konwertowane w zamówienia, które automatycznie trafiają do systemu, z którego korzysta klient - Comarch OPT!MA, Comarch CDN XL lub Comarch ALTUM.

Skuteczna sprzedaż w Internecie możliwa jest dzięki promocji własnego e-sklepu. Aby pomóc klientom Comarch iSklep24 zwiększać przychody, Comarch uruchomił serwis iGaleria24 w wersji beta - pierwszą w Polsce internetową galerię handlową stworzoną przez producenta oprogramowania. Dzięki obecności w iGaleria24 firmy już od samego początku działalności mogą zdobywać nowych nabywców w Internecie.

iGaleria24 to kolejna ciekawa inicjatywa Comarch i znacząca wartość dodana dla oprogramowania Comarch iSklep24. Uczestnictwo w projekcie to dla nas szansa na pozyskanie nowych klientów, dlatego przystąpiliśmy do niego z wielkimi nadziejami" - przyznaje Wojciech Kropidłowski, właściciel sklepu z zegarkami GoldTime.net.pl.

iGaleria24 w wersji beta daje właścicielom sklepów internetowych Comarch iSklep24 możliwość prezentacji w serwisie m.in. poprzez przypisanie się do odpowiedniej kategorii, stworzenie wizytówki sklepu, dodanie własnego logotypu, określenie punktów odbioru. Co jednak najważniejsze - firmy mają okazję pozyskać nowych klientów odwiedzających ten serwis. W drugiej połowie 2010 roku udostępniona zostanie kolejna wersja iGaleria24, wzbogacona między innymi o prezentację i wyszukiwarkę towarów dostępnych w zrzeszonych sklepach internetowych. Przy rozwijaniu serwisu zostanie także położony nacisk na zwiększanie interakcji między sklepami a klientami.

Już teraz dzięki iGaleria24 można bezpiecznie kupować takie towary jak aparaty fotograficzne, notebooki i akcesoria komputerowe, a także książki oraz rowery. Dla bardziej wymagających klientów dostępne są m.in. luksusowe zegarki, sprzęt do nurkowania, elektroniczne papierosy czy nawet zdrowa żywność bezglutenowa. Obecnie w iGaleria24 prezentuje się już prawie 50 z 300 sklepów internetowych korzystających z oprogramowania Comarch iSklep24. Każdego dnia do projektu przystępują kolejne sklepy szukające innowacyjnego kanału sprzedaży.

Innowacyjność to w obecnych czasach klucz do sukcesu. Comarch poprzez uruchomienie nowych projektów takich jak iGaleria24 wychodzi naprzeciw wymogom współczesnego rynku biznesowego. Dla potencjalnych klientów umieszczenie sklepów internetowych, działających na rozwiązaniu Comarch iSklep24 w jednym miejscu, jest doskonałym pomysłem na stworzenie wirtualnego centrum handlowego" - mówi Daniel Kaczmarczyk z Centrum Technologii Informatycznej, firmy będącej Partnerem Comarch.

(Maja Święcka)