Advertisement

Wiadomości

Coca-Cola europejskim liderem zrównoważonego rozwoju wśród producentów napojów

Piątek, 04 lutego 2022
Coca-Cola HBC po raz kolejny została uznana za najbardziej zrównoważoną firmę branży napojowej w Europie. W globalnym rankingu, już 11. rok z rzędu, znalazła się w pierwszej trójce. Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie odgrywa istotną rolę w realizacji strategii zrównoważonego rozwoju Grupy.
Wyniki opublikowane w najnowszym wydaniu Rocznika Zrównoważonego Rozwoju 2021 S&P Global potwierdza prestiżowy globalny ranking Dow Jones Sustainability Index. Coca-Cola HBC otrzymała również „Wyróżnienie Klasy Srebrnej” od S&P Global.

– To wielkie uznanie dla pracy, jaką wszyscy nasi pracownicy wykonują każdego dnia, aby wspólnie budować bardziej zrównoważoną firmę i przyszłość. To misja, która przyświeca nam od wielu lat i fundament dla dalszego rozwoju. Wiemy, że jeszcze wiele przed nami. Nasze zobowiązanie do osiągnięcia zerowej emisji netto w całym łańcuchu wartości do 2040 r. oraz ogromne wyzwania przedstawione na COP26 przypominają nam o skali zadania, przed jakim stoimy. Jesteśmy gotowi wziąć pełną odpowiedzialność za to, do czego się zobowiązaliśmy – mówi Zoran Bogdanovic, CEO Coca-Cola HBC.

Polska odgrywa ważną rolę

– Nieustannie podejmujemy działania na rzecz ograniczenia wpływu naszej działalności na środowisko i klimat, i cieszymy się, że utrzymujemy pozycję lidera w rankingach wyróżniających firmy pod względem podejścia do zrównoważonego rozwoju – mówi Jaak Mikkel, Dyrektor Generalny Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie. – Coca-Cola HBC Polska jest wśród liderów branży FMCG w Rankingu Odpowiedzialnych Firm. Nasze zakłady produkcyjne otrzymały w 2021 r. złote certyfikaty AWS za zrównoważone zarządzanie zasobami wodnymi, a zakład w Tyliczu produkujący wodę Kropla Beskidu i Kropla Delice, jest jedynym w Polsce, który ma najwyższy, platynowy certyfikat. Wprowadziliśmy bardziej przyjazne dla otoczenia rozwiązanie KeelClip na zbiorczych opakowaniach puszek, zastępując folię termokurczliwą tekturowym, łatwiejszym w recyklingu opakowaniem i ograniczamy zużycie plastiku w opakowaniach. Cały czas, wraz z innymi producentami napojów, aktywnie działamy na rzecz efektywnego, dobrze zorganizowanego systemu depozytowo-kaucyjnego w Polsce i jesteśmy gotowi go współtworzyć – dodaje Mikkel.


Więcej informacji o działaniach firmy w Polsce mozna zaleźć w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju.
Dedykowane wideo dostępne jest na profilu LinkedIn Coca-Cola HBC.


Najważniejsze przykłady zaangażowania Coca-Cola HBC w zrównoważony rozwój*

  • Oszczędność 1,8 mln ton CO2e w całym łańcuchu wartości w ciągu ostatniej dekady. Redukcja emisji o 45% w Polsce i Krajach Bałtyckich w ostatniej dekadzie,
  • Pozyskiwanie ponad 98% towarów i surowców od lokalnych dostawców (na rynku, na którym wytwarzamy nasze produkty); 92% napojów sprzedawanych w Polsce produkujemy w Polsce,
  • Odpowiedzialne zarządzanie zasobami wodnymi. Wszystkie zakłady produkcyjne Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie otrzymały ceniony na całym świecie certyfikat Alliance for Water Stewardship (AWS), a zakład w Tyliczu, jako jedyny w Polsce, najwyższy platynowy poziom, 
  • Wsparcie średnio 11,3 innych miejsc pracy na każde miejsce pracy w systemie firm Coca-Cola. W Polsce działalność Coca-Cola wspiera 12,6 tys. stanowisk w innych przedsiębiorstwach, co oznacza, że dzięki jednemu miejscu pracy w ekosystemie spółek Coca-Cola powstaje prawie 6 stanowisk w innych branżach, m.in. w transporcie, cukrownictwie, rolnictwie i handlu,
  • Przeszkolenie 480 tys. młodych ludzi w 28 krajach od momentu uruchomienia flagowego programu społecznego #YouthEmpowered, którego celem jest wzmocnienie kompetencji zawodowych 1 mln młodych ludzi do 2025 r.
  • Opublikowanie pierwszej polityki przejrzystości podatkowej firmy i raportu w sierpniu 2020 r.,
  • 39% stanowisk kierowniczych zajmują kobiety, a celem firmy jest osiągniecie 50% do 2025 roku. W zarządzie Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie już 42% stanowisk zajmują kobiety,
  • Aktywne działania i uczestnictwo w koalicji branżowej na rzecz stworzenia systemu depozytowego na opakowania jednorazowego użytku po napojach. Zgodnie z ambicją Coca-Cola „Świat bez odpadów” chcemy do 2030 zbierać do recyklingu ekwiwalent 100% opakowań, które wprowadzamy na rynek, 
  • Przekazanie, dzięki Fundacji Coca-Cola, gminom w Polsce 18 recyklomatów, które pomagają mieszkańcom w zbiórce i przetwarzaniu opakowań, jednocześnie podkreślając wartość opakowania PET jako cennego surowca.
  • Zastąpienie plastikowej folii termokurczliwej na wielopakach puszek przez KeelClip™, minimalistycznego rozwiązania wykonanego w 100% z nadającej się do recyklingu i kompostowania tektury z certyfikatem FSC na 10 rynkach, również w Polsce, z planem rozszerzenia na wszystkie kraje UE w 2022 roku.
*Liczby odnoszą się do roku 2020 i dotyczą Coca-Cola HBC w Europie, chyba że zaznaczono inaczej.


Zobowiązanie #NetZero

W październiku 2021 r. Coca-Cola HBC zobowiązała się do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2040 roku w całym swoim łańcuchu wartości. Zatwierdzony naukowo cel zakłada, że do 2030 roku Coca-Cola HBC zredukuje emisje w łańcuchu wartości (podzielonym na zakresy 1, 2 i 3) o 25%, jak również podkreśla dalszą  50-procentową redukcję w kolejnej dekadzie. Zmniejszenie o 90% emisji w trzecim zakresie łańcucha wartości wiązać się będzie ze ścisłym współdziałaniem z podmiotami zewnętrznymi, dlatego też CCH skupi się na relacjach partnerskich ze swoimi dostawcami. W tych przypadkach, gdzie całkowita eliminacja emisji okaże się niemożliwa, Coca-Cola HBC złagodzi negatywne skutki dla klimatu poprzez inwestycje w inne działania na rzecz ochrony środowiska.





tagi: Coca-Cola HBC , rynek spożywczy , napoje , zrównoważony rozwój , produkcja , sprzedaż handel , konsument , FMCG , przemysł spożywczy ,