Spotkanie odbyło się w ramach „Terrafelix - Region Kampania w roli głównej". Kilkanaście firm prezentowało produkty z Kampanii przedstawicielom restauracji, importerom win i pismom branżowym z całej Polski.
Kampania to jeden z najczęściej odwiedzanych regionów Włoch. Poza różnorodnością krajobrazów, zabytków i wielokulturowością, turystów przyciąga zróżnicowana kuchnia. Prawdziwa mozzarella z bawolego mleka, pizza, pasta - to tylko niektóre ze znanych na całym świecie produktów, które pochodzą właśnie z Kampanii.
Najbardziej cenione produkty z Kampanii to: pomidory z San Marzano (tzw. Czerwone Złoto), karczoch z Paestum, morela z okolic Wezuwiusza, biała figa z Cilento, pachnące i soczyste jabłka określone mianem „królowa jabłek", ocherzy z monti Picelini, aromatyczny kasztan z Valle dell'lrno, cytryna z Massy czy też specjalna odmiana mozarelli „di Bufala", której marka jest chroniona.
Firmy z Kampanii posiadają następujące certyfikaty:
Jakości, zgodny z międzynarodowym standardem ISO 9001:2000Bezpieczeństwa spożywczego, zgodny ze standardami HAACPŚrodowiska, zgodny z międzynarodowym standardem ISO 9001:2000Bezpieczeństwa i etyki pracy, zgodny z międzynarodowymi standardami OHSAS 18001 i SA8000
W spotkaniu wzięły udział następujące firmy: Azienda Agricola Adolfo Grimaldi (orzechy włoskie z Sorrento), Azienda Agricola Casebianche (wino), Azienda Agricola Marino (oliwa z oliwek extravergine DOP „Salertańskie Wzgórza"), Antica Distillera Russo (likiery i wina), Cantina Terranera (wina regionalne z okolic Irpinii), Casa Barone (pomidory Piennolo z rejonu Wezuwiusza), Caseificio F.Lli Gallo (produkty pochodzenia mlecznego), Caseificio Nicasrto (nabiał), Cozsorzio Oro Giallo Del Sannio Beneventano (herbatniki, słodycze, ciastka), Contea De Altavilla (wino), De Metteis Agroalimentare (makaron z produkcji tradycyjnej i biologicznej), FPD (pomidory w puszkach), Grotta Del Sole (wino), Hub Italy (rynek spożywczy, restauracyjny), Labcaffe (kawa), Masseria Murata (wino), Pomilia (pomidory), Raucci Casa Vinicola (wino DOC), Salumificio F.Lli Spiezia (wędliny), Solania (pomidor San Marzano DOP), Torrefazione Antonio Castorino (kawa), Verdoliva (oliwa z oliwek extravergine).
(Maja Święcka)
Jak wynika z najnowszego raportu firmy technologicznej...
Dzięki podpisanej z Axpo Polska umowie route-to-market sklepy...
Lidl jako pierwsza sieć handlowa zamontowała butelkomaty we...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Inwestycje w maszyny i wyższa sprzedaż...
Eksperci zapowiadają, że nowe przepisy TFR i MiCA...
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....