Kategorie produktów

„Kobiety Almette” najlepszą kampanią reklamową branży mleczarskiej w 2021

Poniedziałek, 10 stycznia 2022 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 01/191. Styczeń 2022
Kampania „Kobiety Almette” zdobyła I miejsce w konkursie Lider Forum Kampanie, który jest organizowany przez Forum Mleczarskie Handel i została uznana za Najlepszą Kampanię Reklamową Produktów Mleczarskich w 2021 roku. Rozmawiamy na ten temat z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska.
Skąd pomysł na kampanię „Kobiety Almette”?

Doskonała współpraca z dostawcami najwyższej jakości mleka z Mazowsza i Podlasia ma niebagatelny wpływ na finalny smak serków Almette. Takich lokalnych firm, które od lat z nami współpracują, jest już ponad 500. I w wielu z tych gospodarstw olbrzymią rolę odgrywają kobiety. Rolniczki. Przedsiębiorczynie. Hodowczynie. To właśnie z myślą o nich narodził się pomysł kampanii „Kobiety Almette” i to właśnie one są jej bohaterkami. Pomysł pojawił się więc w sposób naturalny, będąc pewnego rodzaju ukłonem wobec ich pasji i zaangażowania.

Dlaczego kobiety zostały głównymi bohaterkami tej kampanii?

Świat rolnictwa czy hodowli zwierząt nie jest już domeną mężczyzn! I przykłady takich współprac zobaczyć można w „Kobietach Almette”. W naszej kampanii, chcieliśmy skierować uwagę właśnie na kobiety – rolniczki, które w swoim życiu z powodzeniem łączą wiele ważnych ról. Wiemy, że bez ich pracy, energii i serca do tego, co robią, nasze produkty nie byłyby takie same i nie mogłyby być tak dobre. Kobiety znakomicie radzą sobie w tych trudnych, wymagających zawodach, spełniają się i pracują zgodnie z najwyższymi standardami biznesowymi.

Do kogo skierowana była kampania „Kobiety Almette”?

Kampania „Kobiety Almette” skierowana była zarówno do konsumentów serka Almette, jak i osób, które dotychczas nie sięgały po produkty tej marki. To kolejny krok przybliżający filozofię działania firmy, która stawia na wieloletnie relacje i docenianie wszystkich partnerów biznesowych. W kampanii, oprócz tytułowych bohaterek, udział wzięli ambasador marki David Gaboriaud, a także popularni influencerzy. Ich wsparcie zdecydowanie wpłynęło na zasięg kampanii „Kobiety Almette”, dzięki czemu mogliśmy dotrzeć bezpośrednio do osób, które znają i lubią Almette, jak i do osób, które wspierają ideę empoweringu kobiet.

Jakich narzędzi użyto do promocji akcji?

Na główny nośnik przekazu wybrano internet, ponieważ przestrzeń digitalowa jest dziś najbardziej uniwersalną platformą, docierającą do wielu pokoleń i grup. Wykorzystanie kanałów internetowych dało nam możliwość bardzo kreatywnego przekazania istoty kampanii. Materiały video, promocja naszych bohaterek w social media, obecność w największych ogólnopolskich serwisach – to wszystko dało przełożenie w postaci znakomitego zasięgu akcji. Pozytywne komentarze, udostępnienia czy polubienia to naturalna w digitalu aktywność, a spontaniczne wyrazy uznania dla naszego projektu stają się wartością samą w sobie i jednocześnie dowodem na to, że tego typu kampania ma ogromny sens. Na profilu Almette na Facebooku oraz serwisie YouTube umieszczone są wszystkie nagrania serii „Kobiety Almette”. Akcja zdobyła I miejsce w plebiscycie Lider Forum Kampanie i została uznana za Najlepszą Kampanię Reklamową Produktów Mleczarskich w 2021 roku. To dla nas prawdziwy zaszczyt, ponieważ liczba i jakość zgłoszeń sprawiły, że rywalizacja była bardzo zacięta. Tym bardziej cieszymy się, że akcja „Kobiety Almette” została uznana za najlepszą kampanię w przestrzeni publicznej.

Czy zaplanowano kontynuację kampanii?

Nie chcemy jeszcze zdradzać szczegółów, ale faktycznie idea naszej kampanii została bardzo pozytywnie przyjęta, stąd planujemy kontynuację.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Książek




tagi: Hochland Polska , Kobiety Almette , kampania reklamowa , branża mleczarska , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , rynek spożywczy ,