Kategorie produktów

30 lat Partner Center - od małego importera do kluczowego dostawcy

Poniedziałek, 10 stycznia 2022 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 01/191. Styczeń 2022
O rozwoju spółki na rynku, sytuacji w branży winiarskiej oraz działaniach zapewniających sukces na kolejne lata opowiada Tomasz Głoskowski, Wiceprezes Zarządu Partner Center.
Partner Center wczoraj i dziś – jak minęło 30 lat na polskim rynku?

Lata wytężonej pracy, zdobyte w tym czasie doświadczenia, zaufanie naszych partnerów biznesowych, a przede wszystkim konsumentów sprawiło, iż spółka Partner Center na przestrzeni 30 lat stała się jednym z głównych importerów i dystrybutorów wina w Polsce. Powyższe pozwoliło nam, aby dziś – na przełomie 2021 oraz 2022 – dostarczać wina do największych klientów detalicznych i hurtowych w Polsce oraz do topowych hoteli i restauracji. Rynkowy rozpęd jaki dziś posiada Partner Center oraz inwestycje w nowoczesne rozwiązania z pewnością zaowocują dalszym rozwojem i umocnieniem pozycji spółki jako jednego z liderów na rynku. Początki spółki, podobnie jak innych importerów, nie były łatwe. Każdego roku coraz lepiej rozpoznawaliśmy potrzeby polskiego konsumenta, ale również analizowaliśmy jak zmieniały się one na przestrzeni lat. Przez te wszystkie lata poszukiwaliśmy zarówno producentów, jak i produktów, które najlepiej będą odpowiadały tym zmieniającym się potrzebom. Ostatnie lata dla spółki Partner Center to czas ogromnego rozwoju sprzedaży w wielu kanałach na polskim rynku. To także czas, w którym powstały nasze największe marki handlowe. Pozwoliły one na umocnienie naszej pozycji wśród największych dostawców wina w Polsce. Te 30 lat to droga od małego importera do kluczowego dostawcy.

Czym dziś może się pochwalić Partner Center?

Dziś Partner Center to nowoczesne przedsiębiorstwo importujące wina z całego świata. To jeden z liderów na polskim rynku aktywnie kreujący trendy wśród konsumentów. Dzięki starannemu rozpoznaniu potrzeb polskiego klienta jesteśmy właścicielem marek handlowych, które są liderami swoich kategorii. Przyjęliśmy strategię skoncentrowania się na jakości i najważniejsze jest dla nas zaoferowanie konsumentowi możliwie najwyższej jakości w danej kategorii produktów. Takie podejście pozwoliło nam wprowadzić na polski rynek m.in. linię włoskich win Casa Pecunia, która szybko osiągnęła pozycję lidera w segmencie włoskich win spokojnych. Stale odkrywamy przed polskimi konsumentami nowe kierunki winiarskie, a nasze gruzińskie Kazbek Peak to dziś lider wśród win gruzińskich. Partner Center bardzo odważnie podąża za obecnymi trendami konsumenckimi, obserwujemy na co dzień zachowania naszych klientów, szczególnie w aspekcie oczekiwań proekologicznych – dlatego też wprowadziliśmy absolutnego lidera sprzedaży win ekologicznych w Polsce – linię win EcoGaia. Przewidując jakie zmiany nadejdą w następnych latach w segmencie win musujących bardzo intensywnie pracujemy nad rozwojem naszej kolejnej marki, tym razem produktów pochodzących z Hiszpanii, czyli linii Cava Alto Barrica. Jesteśmy przekonani, że kolejne sezony zaowocują zdecydowanym wzrostem wina musującego typu cava na polskim rynku.

Jak obecnie wygląda sytuacja na rynku wina? Czy preferencje konsumentów w ostatnim czasie się zmieniły?

Przez wzrost konsumpcji wina konsumenci na polskim rynku są coraz bardziej świadomi. Poprzez fakt, iż wino przestało służyć tylko i wyłącznie celebracji, a zaczęło gościć na polskich stołach jako towarzysz posiłków, osoby, które je kupują zaczynają doceniać jakość wina. Wszyscy importerzy, którzy stawiają na jakość swoich produktów, będą wygrywali, ponieważ konsumenci do wina jakościowego na pewno powrócą w czasie kolejnych zakupów. Z roku na rok konsumpcja rośnie, a więc ten trend doceniania jakości win wydaje się stały – co w połączeniu z relatywnym wzrostem dochodów Polaków stanowi doskonałą perspektywę rozwoju dla branży. Nie tylko konsumenci poprzez swoje codzienne zakupy przekonują nas do pracy nad wyjątkową jakością dostarczanych win. W tym roku także światowi eksperci branży winiarskiej wyróżnili w sposób specjalny gruziński Kazbek Peak Kindzmarauli oraz hiszpańskie Alto Barrica Crianza. Oba wina pobiły w 2021 roku nie tylko rekord sprzedaży, ale i zdobyły Złote Medale na prestiżowym konkursie winiarskim Berliner Wine Trophy 2021. To wyjątkowe wyróżnienie dla naszych działań z okazji 30-lecia, ale również potwierdzenie, że zawsze warto stawiać na jakość.

Czego dziś oczekuje rynek od dostawców wina?

Polska według wielu analiz rynkowych wciąż uznawana jest za rozwijający się obszar pod względem konsumpcji wina, co stawia nam nowe wymogi w zakresie obsługi rynku. Jako spółka czujemy się odpowiedzialni nie tylko za sprzedaż, ale również za taką organizację swojej pracy, by dla swoich klientów być komplementarnym, wielowymiarowym partnerem biznesowym. Dla Partner Center rola dystrybutora nie kończy się na postawieniu produktu na półce sklepowej, można nawet powiedzieć, że nasza rola dopiero się tam zaczyna. Zbudowaliśmy portfolio produktowe dostosowane do potrzeb obsługiwanych rynków sprzedaży, we wszystkich segmentach zarówno rynku nowoczesnego, tradycyjnego, jak i rynku HoReCa. Nasze produkty posiadają silne wsparcie sprzedażowe i marketingowe co gwarantuje bardzo dobrą odsprzedaż produktów z półki. Jesteśmy przekonani, iż takie podejście to recepta na co najmniej kolejnych 30 lat sukcesu. Kolejny okres to dla nas czas wprowadzania nowych rozwiązań, które jeszcze bardziej ułatwią naszym klientom rozwój sprzedaży w segmencie win importowanych.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Książek



tagi: Partner Center , import , dostawca , branża winiarska , sprzedaż handel , rynek wina , alkohole , rynek spożywczy ,