Wywiady

Jakub Ziemkowski, VOG Polska

Poniedziałek, 20 grudnia 2021 HURT & DETAL Nr 12/190. Grudzień 2021
Boże Narodzenie to wyjątkowy dla Polaków czas. I chociaż będzie upływał wciąż jeszcze w aurze pandemicznej, warto zadbać o rodzinną, ciepłą atmosferę wypełnioną aromatami piekących się makowców i serników. O produktach, których nie może zabraknąć w sklepie spożywczym opowiada Jakub Ziemkowski, Terenowy Kierownik Sprzedaży w firmie VOG Polska.
Za chwilę święta, niestety kolejne w cieniu pandemii. Tegoroczna Wielkanoc w trakcie lockdownu zmieniła podejście Polaków do rodzinnego celebrowania tych wyjątkowych dni? Jak zmieniły się świąteczne koszyki zakupowe?

Polacy cenią tradycję, a każde święta są okazją do celebrowania rodzinnych więzi. Patrząc na tegoroczną Wielkanoc, która również była „szczególna” w sensie pandemicznym, to jednak bakalie, jak zawsze zajęły ważne miejsce w zakupowych koszykach. Prawdopodobnie wpłynęła na to większa ilość czasu spędzanego w domowym zaciszu – w związku z sytuacją epidemiczną i obostrzeniami dotyczącymi przemieszczania się, wiele osób miało okazję, by samodzielnie lub z rodziną przygotowywać tradycyjne świąteczne wypieki oraz testować nowe przepisy na co dzień.

Czy Pana zdaniem Polacy ruszą na wielkie zakupy, takie jak zwykle w tym okresie? Jak będą wyglądały świąteczne stoły?

Przypuszczam, że w święta Bożego Narodzenia będzie podobnie jak w okresie wiosennym. Polacy zadbają o to, by na ich stołach pojawiły się dobrze znane potrawy i pyszne wypieki, bo jest to istotny element naszej tradycji. Nawet jeśli będziemy spędzać święta w bardziej kameralnym gronie niż zazwyczaj, myślę, że w domach nie zabraknie wyjątkowej atmosfery, charakterystycznej dla tego szczególnego okresu. Wierzę w to, że niezależnie od okoliczności, polskie domy wypełnią wspaniałe aromaty piekących się makowców, serników z bakaliami i tradycyjnych, wigilijnych potraw – tak, jak dzieje się to od lat, w każde święta.

Których produktów z Państwa portfolio nie powinno zabraknąć na sklepowych półkach w okresie przedświątecznym?

Sztandarowym produktem jest bez wątpienia mak mielony BackMit, który dzięki swojej konsystencji nie wymaga obróbki i jest gotowy do użycia, co znacznie ułatwia prace kulinarne. W przeciwieństwie do gotowych mas makowych, mak mielony BackMit jest w pełni naturalny oraz nie zawiera dodatków, takich jak aromaty, woda czy cukier. To sprawia, że produkt ten znakomicie nadaje się zarówno do kulinarnych eksperymentów, jak i przygotowywania klasycznych makowców, makówek oraz kutii. Skoro mowa o świątecznych wypiekach, przy ich przygotowywaniu na pewno nie powinno zabraknąć chrupiących orzechów włoskich i laskowych, nerkowców, rodzynek, suszonych śliwek oraz moreli.

Proszę o wskazanie najważniejszych trendów zakupowych obserwowanych obecnie w kategorii bakalii, o których trzeba pamiętać przy budowaniu świątecznej półki.

Tradycja przy polskim świątecznym stole odgrywa bardzo ważną rolę. Lubimy sprawdzone przepisy naszych mam i babć. Dlatego dużym powodzeniem w okresie świątecznym cieszą się dobrze znane wszystkim: mak, rodzynki, migdały (całe i w płatkach), orzechy włoskie, laskowe oraz nerkowce. Ważnymi składnikami wypieków są także: żurawina, śliwki i morele suszone, owoce kandyzowane. Wszystkie te produkty dostępne są pod marką Kresto, która od lat cieszy się zaufaniem klientów. W ofercie marki BackMit – znajdują się zróżnicowane bakalie w bardzo wygodnej formie: tarte oraz mielone. Można je wygodnie dodać do wypieków, bez konieczności rozdrabniania. To produkty, które na pewno powinny znaleźć się na świątecznych sklepowych półkach.

Na zakończenie kilka porad dla detalistów: jak w okresie świątecznym powinna prezentować się półka z bakaliami, aby przyciągnąć wzrok i realnych klientów?

Produkty powinny być elegancko i czytelnie wyeksponowane na półce, w miejscu, do którego wygodnie można sięgnąć. W ten sposób klienci mogą nie tylko szybko znaleźć to, czego szukają, ale też odkryć nowe pomysły czy skompletować gamę produktów z podobnej kategorii. Warto przewidywać potrzeby klienta – tak, by intuicyjnie uzupełniał koszyk i nie zapomniał o żadnym ważnym składniku. Ponieważ sprzedaż bakalii w okresie okołoświątecznym jest bardzo wysoka, oferujemy detalistom możliwość zakupu bakalii na standach, gotowych do postawienia w sklepie. Jeśli jest wystarczająca ilość miejsca, zapewniamy także praktyczne i wygodne ekspozycje paletowe.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Górka


tagi: Jakub Ziemkowski , VOG Polska , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , produkcja , konsument , ekonomia , finanse , FMCG , artykuły spożywcze , przemysł spożywczy ,