Komentarz Branżowy

Dariusz Sapiński, Prezes Zarządu, Grupa MLEKOVITA

Sobota, 18 grudnia 2021
W 2021 r. MLEKOVITA, inwestując i zwiększając eksport, wciąż dynamicznie się rozwija i umacnia na pozycji lidera branży w Europie Środkowo-Wschodniej.
Realizując strategię budowy firmy globalnej, jesteśmy otwarci na rozszerzanie naszej Grupy o dobre, rentowne spółdzielnie. Liczy ona już 22 zakłady produkcyjne – w tym roku dołączyły do nas 2 podmioty w Ostrowcu Świętokrzyskim i Kaliszu. Otworzyliśmy też największe i najnowocześniejsze centrum logistyczne w mleczarstwie, aby jeszcze sprawniej dystrybuować nasz asortyment 1555 najwyższej jakości produktów, znanych w Polsce i w 167 krajach – eksportujemy ok. 40% wyrobów.

Wprowadziliśmy szereg innowacji produktowych, m.in. paluszki serowe w panierce w nowej linii dań gotowych Bistro Minutka. Rozwijamy linię produktów funkcjonalnych, w tym fermentowanych, wysokobiałkowych oraz bez laktozy. Rozszerzyliśmy ją m.in. o jogurty pitne Dar Pure o tzw. prostym składzie (tylko 3 składniki) czy wzbogaciliśmy składy mleka acidofilnego Polskiego i serwatki Dar Pro o witaminy, dodatkowo komunikując na opakowaniu pozytywny wpływ tych produktów na odporność. Wiosną zadebiutowało zaś 15 nowości w kategorii lodów, w tym mieszanki w proszku dla lodziarni.

Nasze produkty zdobyły wiele nagród, m.in. 12 Złotych Medali na targach POLAGRA 2021, a MLEKOVITA okazała się najcenniejszą firmą w branży w rankingu magazynu „Forbes”.

Dariusz Sapiński
Prezes Zarządu
Grupa MLEKOVITA



tagi: Dariusz Sapiński , Grupa MLEKOVITA , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , produkcja , konsument , ekonomia , finanse , FMCG , artykuły spożywcze , przemysł spożywczy ,