Rok 2021 był dla branży trudny, trzeci z kolei ze spadkami sprzedaży wolumenowej. Walczymy nadal ze skutkami pandemii, mierzymy się też z ogromnym, często dwucyfrowym wzrostem cen opakowań, surowców, energii elektrycznej i cieplnej oraz kosztów pracy. To przełożyło się już na wzrost średniej ceny piwa o kilkanaście procent w ostatnich 3 latach.
Po podwyżce akcyzy w 2020 roku o 10%, rząd proceduje już kolejną podwyżkę stawki akcyzy ponownie o 10% plus kroczącą o 5% od 2023 do 2027 roku. Te działania nie wspierają branży. Rok 2021 w Carlsberg Polska to czas dbania o zdrowie i bezpieczeństwo pracowników w związku z Covid-19, wprowadzenia licznych nowości piwnych, poszerzania oferty piw 0,0%. Nasze marki zdobyły uznanie konsumentów i liczne nagrody m.in. dla okocimskich radlerów na konkursie Chmielaki Krasnostawskie lub dla Somersby – Produkt Innowacyjny 2021. W tym roku realizowaliśmy również inwestycje, m.in. w nową myjkę do butelek zwrotnych w Browarze Kasztelan o wartości 12 mln złotych i stację dealkoholizującą w Browarze Okocim o wartości 10 mln zł. Rok 2022 jest pełen niewidomych ze względu na pandemię, zmiany stawek akcyzy na piwa i na piwa smakowe oraz tego jak zachowa się rynek i konsumenci. Czekamy też na nowe przepisy dotyczące rozszerzonej odpowiedzialności producentów i systemu kaucyjnego.
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.