Komentarz Branżowy

Rafał Adamski, Sales Director, I.D.C. Polonia

Sobota, 18 grudnia 2021
Rok 2021 przyniósł wiele zmian, głównie ekonomicznych. Szalejąca inflacja, wzrost kosztów wytworzenia produktu przekładają się na ceny nie tylko produktów pierwszej potrzeby. Tym samym jako producenci zostaliśmy postawieni przed wyborem: ograniczyć koszty dotarcia do rynku (mniejsze inwestycje w promocje dla konsumenta, redukcje zatrudnienia, itp.), czy wprowadzić niezbędne podwyżki w celu utrzymania dotychczasowej oferty konsumenckiej i odpowiedniego serwisu placówek handlowych.
W I.D.C. Polonia zdecydowaliśmy się na wariant drugi. Uważamy, że zarówno dla nas, jak i naszych partnerów handlowych najważniejsze w tym trudnym okresie jest utrzymanie wysokiego standardu współpracy: bezpośrednia współpraca ze sklepami, dopasowane do formatów i asortymentu promocje oraz innowacje produktowe wychodzące naprzeciw potrzebom konsumenta. Przykładem takich działań w mijającym roku jest rozszerzenie portfolio biszkoptów Andante o formaty „funkcjonalne” – po sukcesie minibiszkoptów kupowanych jako przekąska, zaproponowaliśmy konsumentowi warianty, które mogą być stosowane jako półprodukty w domowych wypiekach. Na rok 2022 mamy już przygotowane kolejne nowości pod marką GÓRALKI oraz liczne kampanie marketingowe i promocje, które będą wsparciem w odsprzedaży dla naszych partnerów handlowych.

Rafał Adamski
Sales Director
I.D.C. Polonia


tagi: Rafał Adamski , I.D.C. Polonia , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , produkcja , konsument , ekonomia , finanse , FMCG , artykuły spożywcze , przemysł spożywczy ,