Pragnienie można ugasić nie tylko wodą czy sokiem. Konsumenci coraz częściej szukają na półkach sklepowych napoi mlecznych, na przykład - jogurtów pitnych. O komentarz do rynku tych produktów poprosiliśmy przedstawicieli producentów.
Schłodzone jogurty pitne doskonale gaszą pragnienie zwłaszcza w upalne dni, dostarczając przy tym niezbędnego wapnia i dobroczynnych szczepów bakterii. Segment jogurtów pitnych rozwija się. Przybywa nowych propozycji smakowych i nowych pomysłów na praktyczne opakowania. Jogurty te są dostępne w różnych formach opakowań – kartonach, kubkach, butelkach. - informuje Andrzej Zalewski, dyrektor marketingu, Bakoma S.A.
W tej kategorii numerem jeden na rynku jest nasz jogurt Twist, który przeszedł ostatnio zmianę szaty graficznej opakowania i obecnie występuje w 3 nowych smakach: wiśniowym, poziomkowym i naturalnym. Jogurty w butelkach cieszą się dużą popularnością, ze względu na wygodę picia i możliwość zabrania jogurtu na wycieczkę czy do samochodu.
Innowacją, którą właśnie wprowadzamy jest Twist w kubku z dołączoną słomką, która ułatwia wypicie. Twist jest jogurtem przeznaczonym dla aktywnych osób, a wygodna słomka umożliwia picie go niemal wszędzie. Nowością są dwa dodatkowe smaki Twista
w kubku: wiśniowy i morelowo-melonowy. Jeśli chodzi o pitne jogurty probiotyczne to nowością, którą właśnie wprowadzamy na rynek jest Bactiv o smaku owoców leśnych. Zmieniliśmy również szatę graficzną na butelce na bardziej nowoczesną i kolorową. Bactiv to produkt funkcjonalny, zawierający probiotyk HOWARU Bifido, który korzystnie wpływa na naszą odporność. Bactiv występuje w trzech smakach: naturalnym, truskawkowym i owoców leśnych.
Jogurty pitne są wyśmienitymi napojami orzeźwiającymi, doskonale wpływającymi na nasze samopoczucie. Bardzo ważne dla produktów tego segmentu jest atrakcyjne i wygodne opakowanie, dlatego producenci będą się prześcigać w wymyślaniu innowacji na tym polu - zapewnia Andrzej Zalewski z Bakomy.
Jogurty pitne stanowią 15% całego rynku jogurtów w Polsce. Ten udział z roku na rok systematycznie rośnie, ponieważ segment jogurtów pitnych rozwija się w coraz szybszym tempie (obecnie 22% rocznie) - informuje Joanna Kozielewicz, specjalista ds. komunikacji w firmie Danone Sp. z o.o.. Trzeba oczywiście pamiętać, że jest to rynek bardzo sezonowy, dlatego większość nowości pojawia się w okresie wiosenno-letnim. Towarzyszy temu nasilenie działań promocyjno-reklamowych producentów. Konsumenci jogurtów pitnych – ludzie młodzi, szukający nowych doświadczeń i idący z duchem czasów– rozglądają się na rynku za produktami innowacyjnymi, zarówno pod kątem opakowania, jak i formuły. Na te potrzeby próbują odpowiedzieć producenci. Zastosowaliśmy na przykład innowacyjny sposób otwierania Jogurtu Danone Pitnego, tzw. pull tab, dzięki któremu otwieranie jest dużo łatwiejsze, a z kubeczka pije się wygodniej. Wprowadzamy także nowości – powracają znani i lubiani przez konsumentów: Mrozer ze specjalną formułą chłodzącą oraz Koktajl ze zmiksowanymi owocami - dodaje Joanna Kozielewicz z Danona.