Z rynku FMCG

Ambasadorka OneDayMore, Kinga Paruzel, zachęca do fleksitarianizmu

Poniedziałek, 15 listopada 2021
Fleksitarianizm, zakładający ograniczanie ilości spożywanego mięsa, uplasował się w czołówce najzdrowszych diet na świecie. Popularyzacji tego modelu odżywiania w Polsce podjęła się znana fleksitarianka, autorka książki o tej tematyce, Kinga Paruzel. Od czerwca br. Kinga jest ambasadorką marki OneDayMore, wchodzącej właśnie w kategorię roślinnych zamienników mięsa.
Miniony miesiąc upłynął pod znakiem propagowania diety bezmięsnej. Wśród różnych filozofii odżywiania, u podstaw których leżą produkty roślinne, na szczególną uwagę zasługuje fleksitarianizm, który w ostatnim czasie urósł do międzynarodowego trendu dietetycznego. Zgodnie z Raportem U.S. News & World Report (2021) fleksitarianizm to nie tylko trend, a jeden z najzdrowszych modeli odżywiania. W rankingu zajął on pierwsze miejsce w kategorii najlepsza dieta odchudzająca i trzecie miejsce w kategorii najzdrowsza dieta.

Fleksitarianizm rośnie na popularności także w Polsce. Jak wskazuje raport Roślinnie jemy (2020), już blisko 40 proc. Polaków to fleksitarianie. Wg analizy PMR (2021) w ciągu minionego roku 37 proc. konsumentów zadeklarowało, że spożycie mięsa w ich diecie zmalało, a głównym powodem tej decyzji okazały się względy zdrowotne (53 proc.), a w dalszej kolejności: lepsze samopoczucie (42 proc.), ograniczenie cierpienia zwierząt (31 proc.), nieufność wobec mięsa hodowlanego (31 proc.), troska o planetę (30 proc.), walory smakowe potraw roślinnych (26 proc.), zmiany sposobu żywienia bliskich osób (19 proc.) i kwestie finansowe (10 proc.).

OneDayMore, zapowiada, że chce uczestniczyć w przemianach dotyczących świadomych wyborów dietetycznych, służących zdrowiu konsumentów i dobru planety. Wyrazem tego jest tworzenie gotowych rozwiązań, w postaci roślinnych produktów oraz wybór na ambasadora marki Kingi Paruzel - praktykującej od lat fleksitarianki, faworyzującej żywność roślinną, a także pasjonatki gotowania i zdrowego, odżywiania.

- Od lat dążę do tego, by przekonać konsumentów, że sposób odżywiania oddziałuje na jakość naszego życia. Wszyscy jesteśmy właśnie świadkami nieodpartych dowodów na to, że nasze wybory żywieniowe mają ogromne znaczenie dla stanu, w jakim znajduje się nasza planeta. Nasze codzienne, dobre decyzje, mogą zmienić na lepsze świat, a taką jest niewątpliwie ograniczenie mięsa w diecie. Nie mówię tu o całkowitej rezygnacji, a o tym, by przekonać się do jego częściowego wyeliminowania na rzecz roślinnych odpowiedników. Jako ambasadorka OneDayMore, na swoim przykładzie, chcę udowodnić, że fleksitarianizm nie zakłada szczególnego rygoru, ani ścisłych zasad. Jest też dość prosty do praktykowania, bowiem producenci żywności mają coraz więcej atrakcyjnych smakowo i odżywczo rozwiązań dla tej grupy docelowej. Roślinne zamienniki mięsa OneDayMore (Burgery, Mielone, Kiełbaski i Klopsiki) są tak smaczne, że decyzja o częściowej rezygnacji z mięsa może stać się nie tylko prosta, ale i przyjemna. Będziecie się mogli o tym przekonać już wkrótce. Liczę, że nasza współpraca przyczyni się do popularyzacji tego modelu odżywiania w Polsce. – mówi Kinga Paruzel, ambasadorka OneDayMore.




tagi: OneDayMore , Kinga Paruzel , fleksitarianizm , dieta , zamienniki mięsa , rynek spożywczy , FMCG , sprzedaż handel , konsument , przemysł spożywczy ,