Marki należące do Grupy Żywiec zwycięzcami rankingu Top Marka
Poniedziałek, 08 listopada 2021
Na początku listopada magazyn Press oraz agencja informacyjna PRESS-SERVICE Monitoring Mediów ogłosiły wyniki XVI rankingu Top Marka. W branży FMCG-PIWA I CYDRY w pierwszej piątce zwycięzców znalazły się aż 3 marki z portfolio Grupy Żywiec. Pierwsze i drugie miejsce zajęły kolejno marki Żywiec oraz Heineken. Warka znalazła się na czwartej pozycji.
Spadek sprzedaży spowodowany zamknięciem branży gastronomicznej, brak imprez masowych, podwyżka akcyzy i niesprzyjająca pogoda, tak w skrócie można podsumować rok 2021, który zdecydowanie nie był łatwy dla branży piwnej. Mimo to o markach piwnych wzmiankowano przez ostatni rok w mediach często i w pozytywnym kontekście. Według rankingu Top Marka, najsilniejszą medialnie marką okazał się Żywiec. Stało się tak dzięki kilku wydarzeniom, między innymi trasie Męskie Granie, w której powrócono do koncertów na żywo. W zeszłym roku ze względu na pandemię nie mogła w nich uczestniczyć publiczność, dlatego wydarzenie przeniesiono na platformy Facebook i YouTube, co umożliwiło uczestnictwo znacznie szerszej publiczności. Dodatkowo w czasie lockdownu marka Żywiec zorganizowała serię koncertów Męskie Granie w domu, podczas których artyści łączyli się ze swoimi fanami ze swoich pieleszy domowych. W trakcie koncertów zebrano ponad 5 mln zł. na Fundację Siepomaga.pl, która zakupiła środki ochrony dla służby zdrowia. Pisano też o kampanii promocyjnej, w której marka namawiała do cieszenia się życiem i relacjami z bliskimi pod hasłem "Ż się mnoży, kiedy się je dzieli”. Docenione zostało poczucie humoru i optymistyczny wydźwięk reklam. Ponadto marka udziela się w mediach społecznościowych, w których często odnosi się do bieżących wydarzeń i bawi się słowami, aktywizując internautów.
Na ilość wzmianek w mediach z pewnością wpłynął też fakt, iż wiosną tego roku na rynku pojawiło się piwo Żywiec Jasne Lekkie, które okazało się najlepszą innowacją sezonu. Według danych Grupy Żywiec za Nielsen IQ od stycznia do września, zarówno w Detalu Tradycyjnym jak i Detalu Nowoczesnym Żywiec Jasne Lekkie stało się numerem 1 sprzedaży w swoim segmencie.
Marka Heineken natomiast pojawiała się w mediach jako główny sponsor Grand Prix Formuły I w Portugalii oraz sponsor Euro 2020. Heineken jeszcze przed turniejem wprowadził na rynek limitowaną edycję opakowań z flagami państw uczestniczących w rozgrywkach. W czerwcu 2021 r. Heineken rozpoczął także kampanię promującą odpowiedzialną konsumpcję. W reklamie "Smart Working?" marka wskazywała na potrzebę odpowiedzialnego podejścia do konsumpcji alkoholu podczas lockdownu.
Warka pojawiała się często w mediach jako sponsor UEFA Europa League oraz od niedawna także e-sportu. Na uruchomionej platformie Warka Planet of Games zorganizowano w kwietniu bieżącego roku turniej, który oglądać można było na YouTubie.
Top Marka jest unikatowym w skali kraju badaniem obejmującym 500 marek w 50 branżach. Ranking powstał w wyniku analizy ponad 108 mln informacji z prasy, internetu oraz mediów społecznościowych. Badanie wzięło pod uwagę ilość i wydźwięk publikacji ukazujących się w mediach w okresie od lipca 2020 do czerwca 2021 r.
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.