Sieć Dino planuje jeszcze większe nakłady inwestycyjne
Piątek, 05 listopada 2021
W pierwszych trzech kwartałach 2021 r. Dino Polska konsekwentnie zwiększała rozmiary swojej sieci handlowej otwierając 234 nowe sklepy, tj. o 53% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W tym samym czasie przychody ze sprzedaży wyniosły 9,5 mld zł, o 29% więcej niż przed rokiem, przy wzroście sprzedaży like-for-like (w sklepach istniejących od ponad roku) o 9,9%.
Rosnące przychody ze sprzedaży to efekt nie tylko ekspansji sieci, lecz również szerokiej oferty korzystnych cenowo produktów, dostosowanej do potrzeb i oczekiwań konsumentów.
– Stale pracujemy nad poprawą jakości oferowanych produktów i wzbogacaniem asortymentu o nowe produkty w atrakcyjnych cenach. Nasze działania spotykają się z pozytywną odpowiedzią konsumentów, którzy coraz chętniej realizują zakupy w marketach sieci Dino. W III kwartale odwiedzali oni nasze sklepy blisko 100 mln razy, o 30% częściej niż przed rokiem – mówi Izabela Biadała, Członek Zarządu „DINO POLSKA” S.A.
Na koniec września 2021 r. łączna liczba marketów Dino wyniosła 1706. W ciągu ostatnich 12 miesięcy Grupa Dino stworzyła 5,6 tys. nowych miejsc pracy, zwiększając łączną liczbę zatrudnionych pracowników do 29,6 tys. Dynamiczna ekspansja geograficzna sieci wsparta została poprzez działalność siódmego centrum dystrybucyjnego, uruchomionego w trzecim kwartale 2021 r., w Sierpcu, w województwie mazowieckim. W rezultacie nakłady inwestycyjne przeznaczone na rozwój sieci Dino w pierwszych trzech kwartałach 2021 r. przekroczyły 1 mld zł i były o 52,5% większe niż przed rokiem. W całym 2021 r. wyniosą one około 1,3 mld zł.
– Chcemy utrzymać wysokie tempo rozwoju, dlatego na przyszły rok planujemy jeszcze większe nakłady inwestycyjne. Oprócz rosnącej liczby marketów Dino, zostaną przeznaczone m. in. na dalszy rozwój zaplecza logistycznego oraz na zwiększenie mocy produkcyjnych naszego zakładu mięsnego Agro-Rydzyna, który dba o wysoką jakość świeżego mięsa i tradycyjny smak wędlin dostępnych w marketach Dino – mówi Michał Krauze, Członek Zarządu „DINO POLSKA” S.A.
Wraz z realizacją strategii rozwoju, Spółka kontynuuje działania redukujące jej wpływ na środowisko naturalne. – Rok 2021 jest dla nas bardzo intensywny pod względem inwestycji proekologicznych. Tylko w trzech pierwszych kwartałach 386 marketów Dino zostało wyposażonych w panele fotowoltaiczne. Dzięki temu na koniec września br. posiadaliśmy już 751 sklepów zasilanych energią ze słońca. Wkrótce planujemy także montaż pierwszej dużej farmy fotowoltaicznej na terenie naszego Centrum Dystrybucyjnego w Sieroniowicach – dodaje Michał Krauze.
Sektorami przyszłości są nowe technologie i zielona...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.