Wiadomości

W cieniu znikających sklepów, rośnie siła Tesco Technology w Polsce

Czwartek, 28 października 2021
Eksperci pracujący w Krakowie budują platformę informatyczną rewolucjonizującą sposób interakcji z klientami Tesco w całej Europie. W przyszłym roku Tesco Technology zamierza rozszerzyć polski zespół o 100 pracowników.
Szyld Tesco zniknie z polskich sklepów wraz z końcem października, jednak to tylko część biznesu międzynarodowego giganta w Polsce. Od 2016 roku w Krakowie funkcjonuje polski oddział Tesco Technology. Hub technologiczny zajmuje się budową zunifikowanej platformy obsługującej klientów i pracowników Tesco we wszystkich krajach grupy i wszystkich kanałach sprzedaży. Do końca 2022 roku oddział w Polsce planuje powiększyć zespół o 100 inżynierów.

Od samego początku działalności Tesco Technology w Polsce skupiamy się na optymalnym wykorzystaniu nowoczesnych technologii dla wspierania innowacji w Tesco. Zbudowaliśmy interdyscyplinarny zespół liczący ponad 130 utalentowanych inżynierów oprogramowania, danologów, specjalistów od interfejsu użytkownika i managerów produktu, którzy wykorzystują nowoczesną technologię do rozwiązywania wyzwań jakie stawia przed nimi biznes. Z platformy, którą budujemy, korzystają dziesiątki milionów konsumentów. Każdego dnia staramy się, żeby ich doświadczenie z zakupami w Tesco było coraz lepsze – niezależnie od tego czy kupują produkty w sklepie, przez aplikację mobilną czy webową - mówi Piotr Pracuch, Head of Software Development w Tesco Technology.

Developerzy z krakowskiego oddziału, jako jednego z czterech hubów technologicznych Tesco, biorą udział w budowie systemów, które napędzają wszystkie aspekty działania organizacji. Efektem ich działań są nowe kasy samoobsługowe o znacznie wygodniejszym interfejsie użytkownika, nowa platforma do zakupów webowych, nowy systemy zarządzania czasem pracy pracowników, czy modele analityczne pozwalające na podejmowanie decyzji w oparciu do dane. Od 2018 roku klienci w całej Europie mogli korzystać z formuły zakupów Scan&Shop. Ten innowacyjny system pozwala na doliczanie kolejnych zakupów na rachunek, jeszcze w trakcie przemieszczania się po sklepie przy wykorzystaniu urządzeń dostępnych przy wejściu. Dzięki temu klienci mogą na bieżąco kontrolować wartość produktów w koszyku, a samą płatność wykonać przy kasie.

Tesco w ciągu ostatnich 3 lat zainwestowało 500 milionów funtów, między innymi po to, by jeszcze lepiej wykorzystywać technologie cyfrowe do obsługi klientów na wszystkich rynkach, na których działa. Ta transformacja nie byłaby możliwa bez najlepszej klasy specjalistów, których znaleziono właśnie w Polsce. Wszystkim będzie przyświecać jeden cel wspólny – rozwiązywanie problemów na skalę globalną i dokonywanie pozytywnych zmian dla wygody klientów, dobra społeczności lokalnych i ochrony środowiska.



tagi: Tesco Technology , sieci handlowe , rynek spożywczy , FMCG , sprzedaż handel , konsument , przemysł spożywczy ,