Wyniki finansowe Grupy Żywiec po trzech kwartałach
Środa, 27 października 2021
Grupa Kapitałowa Żywiec po trzech kwartałach 2021 roku wypracowała 2 733 mln złotych przychodów netto (3 kwartały 2020r.: 2 986 mln złotych). Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wyniósł 395 mln złotych (3 kwartały 2020r.: 257 mln złotych). Rok 2021 jest trudny dla branży piwnej, która wciąż odczuwa skutki ograniczeń pandemicznych z pierwszej połowy roku i znajduje się pod ogromną presją inflacyjną. Według danych firmy Nielsen od początku roku rynek piwa skurczył się o 3,8%.[1]
Po trudnym pierwszym półroczu liczyliśmy na odbicie w sezonie letnim. Niestety po udanym początku lata, fatalna pogoda w drugiej połowie sezonu negatywnie wpłynęła na konsumpcję piwa, co doprowadziło do znaczącego spadku rynku. W raportowanym okresie Grupa Żywiec zwiększyła przychody z każdego hektolitra piwa dzięki kontynuacji wzrostu piw premium oraz sukcesom innowacji. Żywiec Jasne Lekkie jest w czołówce najlepiej sprzedających się innowacji, co nas bardzo cieszy. Niestety zmiana preferencji i zwyczajów zakupowych konsumentów w znacznym stopniu dotknęła największy segment rynku, czyli lagery mainstream i economy, co skutkuje całościowym spadkiem wolumenu i przychodów - powiedział Simon Amor, Prezes Grupy Żywiec S.A.
Odpowiadając na sytuację na rynku, Spółka działa w kierunku zwiększenia efektywności, co pozwala częściowo ograniczyć wpływ niższej sprzedaży na wysokość zysku operacyjnego. Na wynik operacyjny wpływa także rozpoznanie przez Grupę Żywiec należności dotyczącej nadpłaconego w latach 2007-2018 podatku akcyzowego od piw smakowych w wysokości 163 mln złotych, jednorazowo obniżając koszty sprzedanych produktów, towarów i materiałów.
Patrząc w przyszłość wyraźnie widać, że stoimy przed bezprecedensowymi wyzwaniami dla branży. Z jednej strony znacząco dotyka nas skokowy wzrost wszystkich kosztów działalności – od surowców, energii, gazu, opakowań po koszty pracy. Z drugiej strony ogłoszony przez rząd wzrost podatku akcyzowego o 10% w 2022 roku i o 5% w kolejnych latach spowoduje wzrost obciążeń podatkowych łącznie o ponad 50% do 2027 roku, podczas gdy branża nie zregenerowała się jeszcze po pandemii i ostatniej podwyżce w 2020 roku. Działając w sytuacji tak dużej niepewności, wynikającej zarówno z pandemii jak i czynników ekonomicznych, Grupa Żywiec będzie realizować strategię budowania wartości w rosnących segmentach rynku. Jednocześnie będziemy odpowiedzialnie zarządzać kosztami i działać w kierunku zrównoważenia rosnącej inflacji - dodał Simon Amor Prezes Grupy Żywiec S.A.
Mając na uwadze trwającą pandemię i ryzyko rozwoju czwartej fali, Grupa Żywiec utrzymuje najwyższe standardy bezpieczeństwa i procedury przeciwdziałające wzrostowi zakażeń, zarówno wśród pracowników, jak i partnerów biznesowych. Spółka elastycznie dostosowuje metody pracy do bieżącej sytuacji.
Jestem bardzo dumny z tego w jaki sposób cały zespół Grupy Żywiec współpracuje i wspiera się wzajemnie oraz pomaga budować silniejszy biznes na przyszłość - podsumował Simon Amor, Prezes Grupy Żywiec S.A.
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.