Kategorie produktów

Kosmetyki do pielęgnacji słonecznej

Wtorek, 22 maja 2007 HURT & DETAL Nr 5 (15) / 2007
Zbliża się lato, a więc okres, w którym trzeba zaopatrzyć sklep w niezbędne kosmetyki do pielęgnacji słonecznej. Każdy, kto chce skorzystać z dobroczynnego działania słońca sięga właśnie po te produkty. Co nowego w tym sezonie zaproponują firmy kosmetyczne?

Polacy wiedzą, że promienie słoneczne zwiększają ryzyko chorób skóry, a długotrwałe przebywanie na słońcu może doprowadzić do poparzeń słonecznych. Z drugiej strony powrót z letniego urlopu bez opalenizny traktują jako oznakę nieudanego wypoczynku, dlatego moda na opalanie wciąż trwa, a bezpieczne opalanie ma coraz większe grono zwolenników.
Bezpieczne oznacza między innymi stosowanie podczas opalania preparatów kosmetycznych z filtrem ochronnym UVA i UVB oraz odpowiednią pielęgnację skóry po opalaniu. Istnieje świadomość konieczności stosowania słonecznych kosmetyków ochronnych i są one coraz szerzej stosowane. Problem natomiast tkwi w nieodpowiednim dopasowaniu poziomu ochrony do fototypu skóry, ale również w błędnym przekonaniu, że wystarczająca jest jedna aplikacja kosmetyku do opalania w ciągu całego dnia spędzonego na plaży. To przyczynia się do poparzeń słonecznych.

„Polacy najczęściej wybierają preparaty o niskim lub średnim faktorze ochronnym, dlatego m.in. w sezonie 2006 największą sprzedaż ilościowo zanotowały Balsamy do opalania EVA SUN o faktorach 5, 10 i 15” – mówi Agnieszka Mendel, koordynator ds. marketingu marki Kanion, Eva Natura, Eva Sun z Toruńskich Zakładów Materiałów Opatrunkowych S.A. „Cieszy nas coraz większe zainteresowanie preparatami o bardzo wysokiej ochronie, w tym EVA SUN Faktor 25, który polecamy dla dzieci już od 6. miesiąca życia oraz osobom o bardzo wrażliwej skórze. Z myślą o najmłodszych w tym sezonie do Balsamu do opalania Faktor 25 dołączyliśmy zabawkę plażową gratis” – dodaje Agnieszka Mendel. Firma dla zwiększenia świadomości dobroczynnego działania preparatów po opalaniu stworzyła pakiet promocyjny 2 produktów EVA SUN: balsam do opalania oraz nawilżająco-chłodzący balsam po opalaniu.

Nowość goni nowość

Perspektywa wzrostu rynku kosmetyków słonecznych to dla producentów kosmetyków silny impuls do ciągłego udoskonalania oferty przede wszystkim o preparaty innowacyjne pod względem receptury i skuteczności działania ale również form podania, które ułatwiają aplikację.
Jak zaznacza przedstawicielka Toruńskich Zakładów Materiałów Opatrunkowych SA, już teraz preparaty słoneczne chronią DNA komórek skóry (np. EVA SUN Faktor 12), wspomagają wyszczuplanie, ujędrniają (np. EVA SUN Balsam po opalaniu), rozświetlają, walczą z powstawaniem przebarwień, dziecięce preparaty pachną gumą do żucia. Są dostępne w formie balsamów, mleczek i olejków w sprayu, ale również w formie pianek czy chusteczek samoopalających.
Zwiększone zainteresowanie konsumentów kosmetykami do opalania oraz wzrost wolumenu sprzedaży powoduje, że z roku na rok na półkach sklepowych pojawia się coraz więcej nowości.
„W maju ‘2007 wprowadzamy do naszej oferty kolejne nowe produkty: Pantenol spray – pianka do twarzy i ciała regenerująco-łagodząca – modernizacja wyrobu obecnego; Pantenol balm – balsam do twarzy i ciała rewitalizująco-naprawczy – nowość. Wyroby te, klasyfikujemy jako produkty całoroczne, jednak ze względu na ich własności oba produkty polecamy szczególnie w okresie letnim, jako kosmetyki łagodzące skutki nadmiernej ekspozycji słonecznej” – informuje Sylwia Michno, project manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona Sp. z o.o.
Pianka do twarzy i ciała regenerująco – łagodząca to biokosmetyk do pielęgnacji skóry narażonej na szkodliwy wpływ środowiska (słońce, woda, wiatr i zanieczyszczone powietrze). W szczególności odżywia, koi, regeneruje i łagodzi podrażnienia po oparzeniach i nadmiernym opalaniu. Główny składnik d-panthenol ogranicza powstawanie zmarszczek, współdziała w witalizacji skóry i zachowaniu jej młodzieńczego wyglądu, ułatwia metabolizm i odżywianie. Naturalne ekstrakty z nagietka i męczennicy cielistej działają łagodząco, ekstrakt z melisy koi i uspokaja podrażnioną i nadmiernie wysuszoną skórę.
Balsam do twarzy i ciała rewitalizująco – naprawczy zawiera dwufazowy system chłodzenia Effect Duo Cooling – faza zewnętrzna – zapewnia uczucie chłodu na powierzchni skóry; faza wewnętrzna – obniża temperaturę skóry, niweluje uczucie przegrzania naskórka i skóry właściwej na skutek oparzeń (m.in. oparzeń słonecznych), przywraca wewnętrzną równowagę komórkową. Zawartość aktywnej substancji morskiej, Enteromorpha compressa (L.) Nees, bogatej w oligosacharydy, minerały [wapń, sód i potas] oraz prowitamina B5 [d’panthenol] zapewnia głębokie nawilżanie, odżywianie, rewitalizację i auto-regenerację uszkodzonych komórek skóry.
System chłodzący Effect Duo Cooling daje przyjemne uczucie ulgi, chłodu i komfortu; reguluje gospodarkę jonową skóry i obniża jej temperaturę przywracając wewnątrzkomórkową równowagę. Balsam polecany jest do każdego rodzaju skóry, szczególnie do stosowania bezpośrednio po opalaniu w celu złagodzenia skutków zbyt długiej ekspozycji słonecznej lub solaryjnej oraz przy lekkich oparzeniach (m.in. oparzeniach słonecznych).

Słońce pod kontrolą

„Słońce pod kontrolą” to wakacyjne hasło firmy DAX Cosmetics, znanej z szerokiej oferty kosmetyków do opalania i po opalaniu. Każdy znajdzie tu odpowiedni preparat dla siebie. Osoby ostrożnie wystawiające ciało na promienie słoneczne, miłośnicy mocnej opalenizny, sportowcy, a także ci, którzy chcą zabłysnąć i pięknie pachnieć. Na specjalną propozycję zawsze mogą liczyć rodziny oraz dzieci. Ofertę uzupełnił w tym roku nowy preparat, właśnie dla najmłodszych – krem ochronny na słońce dla dzieci i niemowląt SPF 30. Jak informuje biuro prasowe firmy, w tej kategorii DAX Cosmetics jest numerem 1 w Polsce – to najczęściej wybierane preparaty ochronne dla dzieci (według danych MEMRB, badania Retail Tracking, Polska, okres: maj – sierpień 2006).

Jasne perspektywy rozwoju

Na dynamikę rynku „słonecznych” kosmetyków cały czas wpływa moda na opaleniznę i jednocześnie chęć odpowiedniego dbania o skórę. Klienci wybierają więcej produktów, np. o różnej wysokości filtrów ochronnych na odpowiednie fazy opalania i pielęgnujące skórę po opalaniu.
„Największym powodzeniem cieszą się preparaty o niskich filtrach, dla osób pragnących się zabezpieczyć, ale równocześnie zdobyć opaleniznę szybko. Jednocześnie kosmetyki z wysokimi filtrami zdobywają coraz więcej zwolenników. Klienci chcą cieszyć się słońcem, bez poczucia zagrożenia. Jednocześnie rośnie zainteresowanie produktami pielęgnacyjnymi po opalaniu oraz tymi bardziej złożonymi o dodatkowych właściwościach: np. ujędrniających, przeciwzmarszczkowych” – mówi Joanna Kowalczuk, kierownik działu marketingu w firmie Ziaja. Ta firma oferuje m.in. innowacyjny preparat na usta i znamiona SPF 40.
„Uważamy, że rynek kosmetyków do opalania czeka wzrost. Tę tendencję kształtować będzie przede wszystkim wzrost świadomości zdrowego opalania za sprawą m.in. edukacji w mediach. Analizując rynek kosmetyków słonecznych oczywiście zawsze należy mieć na uwadze warunki pogodowe. Jak pokazał sezon 2004 zimne lato w Polsce to mniejsze zainteresowanie kosmetykami do opalania” – ocenia Agnieszka Mendel koordynator ds. marketingu marki Kanion, Eva Natura, Eva Sun Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych S.A. (Anna Sylwiak)


tagi: kosmetyki słoneczne,balsamy do opalania,opalanie,pielęgnacja słoneczna,kosmetyki,Hurt i Detal ,