Kategorie produktów

Boże Narodzenie okiem producenta

Poniedziałek, 18 października 2021 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 10/188. Październik 2021
Rozpływający się w ustach karp, pachnący piernik, rodzinna atmosfera i wspólne świętowanie – tak powinny wyglądać wszystkie bożonarodzeniowe wspomnienia. Ubiegły rok nieco zmienił nasze zwyczaje, dlatego też najbliższe święta dla wielu z nas będą wyjątkowe – w gronie najbliższych, przy suto zastawionym stole w otoczeniu pięknej choinki i prezentów.
Branża FMCG to „organizm”, który święta, zamiast z chwilami wytchnienia, utożsamia z okresem wytężonej pracy. Nic w tym dziwnego – to jeden z najgorętszych okresów w roku, kiedy to handel wkracza na niespotykane w innych miesiącach obroty. A wspomniane obroty nie są wyłącznie przenośnią, bowiem dla producentów i kupców mogą przerodzić się w żyłę złota.

Jak będzie wyglądało Boże Narodzenie 2021? Zbyt wcześnie by snuć domysły, jednak każdy, kto choć trochę związany jest z rynkiem produktów szybkozbywalnych chyba by skłamał, gdyby obstawiał gorsze wyniki niż rok temu. Fakt. Sprzedaż pierwszy raz od 8 lat spadła względem analogicznego okresu poprzedniego sezonu. Jednak uwzględniając obostrzenia, coraz bardziej rozprzestrzeniającą się pandemię koronawirusa, a także ludzki strach i niepewność – nie jest to niczym zaskakującym. Ten rok, ze względu na łagodniejszy przebieg czwartej fali, a także uspokojenie społeczeństwa, zdecydowanie nastraja optymistycznie.

W raporcie poświęconym Bożemu Narodzeniu, a konkretniej produktom dedykowanym na tę okoliczność przybliżymy święta od strony handlowej. Podpowiemy co warto przygotować na sezon i jak właściwie wyeksponować asortyment. Producenci FMCG pomogli nam przygotować listę obowiązkowych i polecanych pozycji, a część z nich już teraz prezentuje nowości. Wszystko po to, by już teraz móc właściwie zaplanować grudniową sprzedaż. By ułatwić „podróż” po niezbędnych kategoriach, podzieliliśmy materiał na segmenty, które pozwolą na przyjemną lekturę. W „wytrawnej” części przeczytacie o tym, od czego każde święta zacząć należy – przystawki, przekąski, dania główne – wszystko czym można nasycić brzuch i oczy. Później zapraszamy do artykułu okraszonego szczyptą przypraw – ostrych, tradycyjnych czy słodkich. Deserową część przedstawiamy w dwóch rozdziałach. Zainteresowani słodyczami mogą przejrzeć najnowszą ofertę i zainspirować swoje wewnętrzne dziecko do stworzenia iście słodkiej ekspozycji. Dla zwolenników wypieków mamy wszystko co niezbędne jest cukiernikom – zarówno tym amatorskim jak i zajmującym się fachem profesjonalnie. Raport kończymy świątecznym toastem – na zdrowie! Miłej lektury.

Joanna Kowalska
Redaktor




tagi: Boże Narodzenie , rynek spożywczy , sprzedaż handel , produkcja , FMCG , konsument , produkty spożywcze , FMCG , przemysł spożywczy ,