Shop Doctor

Transgourmet i Selgros Cash & Carry na Targach EuroGastro

Poniedziałek, 18 października 2021 HURT & DETAL Nr 10/188. Październik 2021
Blisko 200 wystawców z 19 krajów, tysiące odwiedzających, a przede wszystkim rozmowy, pokazy i możliwość wymiany doświadczeń. Zakończyły się Międzynarodowe Targi EuroGastro, które odbyły się w dniach 1-3 września w Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie. Podczas wydarzenia Transgourmet i Selgros Cash & Carry zaprezentowały szeroką ofertę produktów i usług skierowanych do wszystkich grup klientów gastronomicznych oraz działania podejmowane przez Instytut Kulinarny Transgourmet.
EuroGastro to jedna z największych i najbardziej prestiżowych imprez skierowanych do przedstawicieli branży gastronomicznej. To nie tylko możliwość zaprezentowania produktów oraz usług, ale też pretekst do podzielenia się wiedzą i doświadczeniem oraz okazja do bezpośredniego kontaktu z klientami. Transgourmet i Selgros już po raz kolejny wzięły udział w tym wydarzeniu. Na największym stoisku na targach można było zobaczyć pokazy kulinarne prowadzone przez Ekspertów Instytutu Kulinarnego Transgourmet i Reprezentację Narodową Kucharzy Polski oraz porozmawiać z Doradcami Klienta.

Ponadto w ramach Programu Edukacyjnego Profesjonalny Menedżer Restauracji, Eksperci Instytutu Kulinarnego Transgourmet, Bartosz Peter oraz Marek Burkacki poprowadzili panel pt.: „Jak podnosić kompetencje w zawodzie kucharza?”. Tematyka panelu wpisywała się w działania Transgourmet i Selgros podejmowane w ostatnich miesiącach. „Cieszymy się bardzo, że mogliśmy osobiście i w szerszym gronie spotkać się z naszymi klientami i partnerami. Podczas targów EuroGastro pokazaliśmy jak szeroki i wszechstronny jest nasz asortyment produktów dla profesjonalnej gastronomii, w tym marek własnych Transgourmet Premium, Quality, Economy i Topseller. Pokazy kulinarne kucharzy z Instytutu Kulinarnego cieszyły się sporym zainteresowaniem odwiedzających, gdzie mogli na żywo obserwować zastosowanie produktów convenience czy wysokiej jakości ryb i owoców morza. Podsumowaliśmy również działania wspierające branżę gastronomiczną, które prowadziliśmy w trakcie trwania obostrzeń” – mówi Cezary Furmanowicz, Dyrektor Marketingu Transgourmet Polska, operatora marek Transgourmet i Selgros Cash & Carry.

Pandemia sprawiła, że przed gastronomami pojawiło się wiele wyzwań, a prowadzenie działalności stało się trudniejsze niż wcześniej. „W trakcie pandemii kluczowe było dla nas zapewnienie ciągłości i najwyższej jakości dostaw, zgodnie z wytycznymi GIS, dla klientów, którzy kontynuowali działalność. Następnie, analizując sytuację na rynku i przewidując długofalowe konsekwencje wprowadzonych ograniczeń, rozpoczęliśmy prace nad przygotowaniem planu, który pozwolił minimalizować negatywne skutki pandemii COVID-19 w branży HoReCa i stopniowo przywracać stabilność finansową naszym klientom i partnerom. Rozmowy przeprowadzone podczas EuroGastro pokazały, że nasze aktywności okazały się realną pomocą, co niezmiernie nas cieszy i pozwala z optymizmem patrzeć na kolejne miesiące” – mówi Marcin Dera, Dyrektor Sprzedaży ds. Gastronomii.

Dodatkowo podczas targów przedstawiciele firmy podzielili się analizą tego, co przyniosą kolejne miesiące. „Kondycja branży gastronomicznej poprawia się, sierpień to już kolejny pełny miesiąc praktycznie bez ograniczeń. Mocno widoczny jest pozytywny »boom« na branżę gastronomiczną, co pokazuje, że byliśmy niezwykle spragnieni spotkań w restauracjach, kawiarniach czy podróżowania. Ma to również odzwierciedlenie w wynikach Transgourmet jako kluczowego Dystrybutora dla profesjonalnej gastronomii i punktów zbiorowego żywienia. Odnotowujemy wzrosty sprzedaży zarówno do roku 2020, jak i również do roku 2019, co szczególnie cieszy” – mówi Zenon Badyra, Dyrektor Sprzedaży Transgourmet Foodservice.

W trakcie Targów można było zapoznać się także z najnowszymi rozwiązaniami firmy w zakresie logistyki. Dotychczasowa flota Selgros rozbudowana zostanie o samochody typu Meleks – nowoczesne, elektryczne środki transportu, które zapewniają zasięg do 50 km na jednym ładowaniu. Właśnie podczas EuroGastro po raz pierwszy zaprezentowano jeden z nich, który już wkrótce będzie wykorzystywany do zaopatrzenia lokali znajdujących się w ścisłym centrum miasta.



tagi: Transgourmet , Selgros Cash & Carry , Targai EuroGastro , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument ,