Pfeifer & Langen jest w Polsce od ponad 25 lat. Od tego czasu stał się jednym z kluczowych producentów cukru białego i asortymentu cukrowego w Polsce. Zatrudnia on ponad 1 000 pracowników w czterech cukrowniach. Zwraca szczególną uwagę na zrównoważony rozwój, w tym działania CSR. Wie, jak ważne jest dziś partnerstwo, zarówno w relacjach konsumenckich, jak i biznesowych.
W czerwcu br. producent lubianej marki Diamant wystartował z programem społecznym „Dobre Działania”, w którym nagradzane są pożyteczne aktywności integrujące lokalną społeczność, zachowujące cenną historię lub budujące lepszą, przyjaźniejszą ludziom przyszłość. Pfeifer & Langen nagradzał takie inicjatywy finansowo. Do programu zgłaszali się zarówno mieszkańcy mniejszych miejscowości, jak i dużych miast.
Program grantowy, jakich mało
W I edycji konkursu (który zakończył się we wrześniu) spośród kilkudziesięciu zgłoszeń jury wybrało 3 najlepsze.
„Nadesłano do nas wiele «łapiących za serce» zgłoszeń. Ich skala pokazała nam, że jest sporo do zrobienia w polskich regionach, a my chcemy pomagać i wspierać bliskie nam społeczności. Cieszymy się, że nasz program został tak pozytywnie odebrany przez lokalne władze, a przy tym wsparty przez media” – mówi Kamila Sikorska, Brand Manager marki Diamant.
To jednak nie koniec akcji, przed nami kolejne edycje. Udział w programie można zgłaszać na www.dobredzialania.pl – przez prosty formularz. Zgłosić może się każdy – osoba prywatna, koła zainteresowań, stowarzyszenia, szkoły czy inne podmioty, które mają dobry pomysł na to, aby zaktywizować innych lub zrobić coś pożytecznego (ławka w parku, a może odbudowa przystanku?). Program ma honorowy patronat m.in. Urzędu Miasta Środa Wielkopolska, Glinojecka czy Miejskiej Górki – tam, gdzie znajdują się cukrownie Diamant.
Blisko ludzi, ale i w zgodzie ze środowiskiem
Pfeifer & Langen dał się poznać w regionie jako życzliwy i pomocny sąsiad. Zrównoważony rozwój, czyli działanie w zgodzie ze środowiskiem i najbliższym otoczeniem to od początku jedno z kluczowych założeń firmy.
„Nie chcemy wyłącznie produkować, ale również realnie przyczynić się do rozwoju lokalnych społeczności. Jesteśmy świadomi, że taka postawa sprawi, że wszystkim będzie się żyło lepiej. Doceniają to nasi konsumenci, pracownicy, plantatorzy. Chcemy, aby w kolejnych edycjach jeszcze chętniej zgłaszali oni swoje potrzeby lub mówili co można poprawić – takie inicjatywy będziemy współfinansować w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. Wierzmy w Dobre Działania!” – wyjaśnia Paweł Maciejewski, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w Pfeifer & Langen Polska S.A.
Grupa od lat systematycznie wspiera ochotnicze straże pożarne, lokalną służbę zdrowia czy miejskie festyny starając się być blisko mieszkańców.
Swoje wysiłki kieruje także w stronę zmniejszania oddziaływania na środowisko przyrodnicze. Już w tej chwili cukrownie praktycznie nie pobierają wody do procesu produkcji, wykorzystując w większości tę uzyskaną z buraków cukrowych. Liście buraczane pozostają na polach jako nawóz. W cukrowni w Glinojecku powstała biogazownia, w której surowcem są wysłodki buraczane – pozostałość z procesu produkcji cukru, a efektem jej działania jest energia wykorzystana podczas tejże produkcji. Poza tym Pfeifer & Langen Polska S.A. aby znacząco zmniejszyć swój ślad węglowy planuje inwestycje w nowe źródła energii Promuje również uprawę pasową dzięki czemu na polach plantatorów współpracujących z Pfeifer & Langen znacząco spadło zużycie ilości stosowanych nawozów sztucznych, zużycie paliwa i emisja spalin. Firma również prowadzi intensywne szkolenia dla plantatorów. Przekazuje im najnowsze rozwiązania agrotechniczne poprawiające z jednej strony efektywność upraw, a z drugiej ograniczające szkodliwy wpływ środków chemicznych na środowisko.