Szachy nad Wisłą przeżywają swój rozkwit. Można było się o tym przekonać w czasie ostatniej wizyty Garry’ego Kasparova w Polsce. Również Grupa Mokate, która razem z Międzynarodową Federacją Szachową FIDE zaprosiła Arcymistrza szachowego do Polski, dynamicznie rozwija się międzynarodowo.
Firmą, z przemyślaną strategią, zarządza dziś czwarte pokolenie rodziny Mokrysz, na zdjęciu powyżej z Arcymistrzem Szachowym Garrym Kasparovem.
Katarzyna i Adam Mokrysz lubią łączyć pasje z biznesem, przyjemne z pożytecznym, a przy tym cały czas wspaniale się rozwijać. To świetna strategia na rozwój i promocję firmy, a także królewskiej gry w szachy.
Rodzina Mokryszów nauczyła Polaków pić cappuccino, jako jedna z pierwszych polskich firm zaczęli też używać w swojej identyfikacji wizualnej określenia firma rodzinna (A Family Business). Ich plany ekspansji od lat wybiegają już daleko poza Polskę. Nowoczesne fabryki produkują rocznie dziesiątki tysięcy ton produktów o ugruntowanej renomie i wysokiej jakości, które trafiają do 70 krajów na całym świecie.
Szachy w biznesie
W szachach, podobnie jak w życiu, liczy się każdy przemyślany ruch. Aby zoptymalizować wyniki swojej firmy należy zbudować odpowiednią strategię, która uprzednio powinna być dobrze przemyślana. „Szachy uczą nas przyjmowania właściwej strategii, taktyki, podejmowania decyzji, wyciągania wniosków ze zwycięstw, a także z porażek. Wyzwania na szachownicy można trochę porównać z tymi w firmie” – mówi dr Adam Mokrysz, Prezes Grupy Mokate.
Gra w szachy to wieloletnia pasja prezesa. Uczy logicznego myślenia i szybkiej reakcji w odpowiedzi na rozmaite ruchy przeciwnika. To świetny trening dla umysłu, który uczy koncentracji i rozwija zdolność planowania.
Dr Adam Mokrysz doskonale zdaje sobie sprawę z korzyści, jakie szachowa logika może przynieść biznesowi. Świadczy o tym prężny rozwój grupy Mokate na rynkach zagranicznych. Dzięki zaangażowaniu czwartego pokolenia, Mokate należy obecnie do czołówki firm eksportowych w kraju, rozwijając się na ponad 70 różnych rynkach zagranicznych. Warto dodać, że eksport stanowi obecnie 70% przychodów przedsiębiorstwa, a sama Grupa jest dobrze rozpoznawalna za granicą. Wszystko to jest wynikiem przemyślanej i konsekwentnie wdrażanej strategii biznesowej.
Firma Mokate bierze także czynny udział w popularyzacji szachów w Polsce i na świecie. Podpisano w tym celu umowę ze Związkiem Szachowym, co rozpoczęło program „Edukacja przez szachy w szkole”. Przedsiębiorstwo regularnie organizuje również turnieje szachowe „Mokate pobudza myślenie”. W ubiegłym roku odbyła się specjalna edycja tego wydarzenia, zorganizowana z okazji 30-lecia firmy.
Z Ustronia do Dubaju
Niegdyś bardziej lokalne produkty Mokate, dziś można spotkać na wielu zagranicznych rynkach. Czas nadał im nowocześniejszą formę, atrakcyjne dla konsumenta opakowania i komunikację marketingową. W swoich koszykach zakupowych mają je dzisiaj klienci w Johannesburgu, Dubaju, Wielkiej Brytanii, całym obszarze Europy Środkowo-Wschodniej. Mokate wygrywa dzięki kreowaniu innowacji, aktywnemu odpowiadaniu na zmieniające się potrzeby konsumenta, umiejętności ich przewidywania. Podobnie jak w szachach, w biznesie liczy się każdy przemyślany ruch.
Warto mieć na półce w swoim sklepie produkty Mokate ze względu na to, że są zarówno rozpoznawalne, jak i innowacyjne. W Polsce Mokate stawia na aktywną promocję swoich marek. Herbaty Loyd mają swojego ambasadora w postaci wspaniałej piosenkarki Justyny Steczkowskiej, kawy Mokate poleca znany polski aktor Bogusław Linda!
W biznesie liczy się każdy ruch, o czym doskonale wie rodzina Mokryszów.